Re: Dylemat kosiarkowy

From: Igus' <t...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Dylemat kosiarkowy
Date: Mon, 13 Sep 2010 21:52:38 +0200

W dniu 2010-09-13 09:48, severin pisze:
> Będe miał do obkoszenia jakieś 500m2 trawnika na w miarę płaskim terenie.
> Zastanawiam się nad tymi kosiarkami.:
> http://allegro.pl/kosiarka-spalinowa-honda-hrg-415-c
-pd-dostaw-ole-i1218287095.html
> http://stihl.swidnica.pl/sklep/product_info.php?cPat
h=35&products_id=136

> Poniewaz w temacie koszenia zupełnie raczkuje to może pomożecie mi wybrac
> optymalna kosiarkę.

Dodatkowo ważne tu są tzw naniesienia tzn, krzaki, drzewa, krasnale itp
elementy co na trawniku występują.
Jak masz tego sporo to te 500m może być uciążliwe.
Czy będziesz chciał mieć trawnik wersja de lux tzn wysokość trawy do 3cm
i żadne chwasty nie są przewidywane ?
Ja bym się zastanawiał nad:
1. Szerokością koszenia, czym szerzej tzn np 53cm tym szybciej idzie,
ale jak są krzaki i krasnale to się ciężko manewruje.
2. Przewidywaną wysokością trawy (tj częstotliwością koszenia), jak
często to z koszem, jak rzadziej to kosz jest strasznym utrudnieniem.

Jeśli kosiarka będzie miała te 53cm to silnik musi mieć z 5KM, a pchanie
takiego zwierza nawet na małym trawniku jest uciążliwe więc raczej
napęd. Jeśli do tego dołożysz kosz z trawą w środku to ciężar rośnie i
manewrowność spada.
Jak nie jesteś wielbicielem krótko ściętego trawnika to kosić będziesz
raz na 3, 3 no 4 tygodnie i duża szansa, że trawa na raz kosiarką
mulczującą skosić się nie da. Wtedy lepiej kosiarka z wyrzutem bocznym i
potem zgrabić i po sprawie.

Zastanów się nad tymi czynnikami.

BR
Igus'