Dyskopatia

1. Data: 2000-12-31 01:12:49

Temat: Dyskopatia
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o istotne informacje na temat metod i skuteczności leczenia dyskopatii,
również metodami niekonwencjonalnymi.Będę bardzo wdzięczny osobom, które
dotknęło to nieszczęście za opis objawów przed i po ewentualnej poprawie na
wskutek leczenia.Szczególnie zależy mi na kontakcie z osobami cierpiącymi na
dolegliwośi związane z dyskiem C5-S1.Ewentualne dłuższe informacje proszę
kierować na a...@p...onet.pl.Dyskopatia, jak sądzę jest dość
powszechnym problemem proszę więc osoby, które mają takie możliwości o
udostępnienie wiedzy na ten temat szerszym gronom użytkowników internetu.
Cierpienie niech nas łączy, ale i czyni bardziej wrażliwymi na cierpienia
innych.

2. Data: 2001-01-02 15:11:26

Temat: Re: Dyskopatia
Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cierpiącymi na
> dolegliwośi związane z dyskiem C5-S1.Ewentualne dłuższe informacje proszę

Dolegliwosci zwiazane z chorobami dyskow kregoslupa sa bardzo czeste.
Najczesciej wysuwaja sie dyski L4L5 i L5S1, czyli polozone w dolnym odcinku
kregoslupa. Dysk wysuwa sie do tylu, uciskajac nerwy unerwiajace wszystko,
co jest ponizej pasa. Jezeli nerw zostanie uszkodzony tylko troche, to
pojawiaja sie bole - moze bolec kregoslup, dolna czesc plecow. Moze bolec
rowniez noga - az do palcow stopy.
Poki tylko boli, zaleca sie leczenie nieoperacyjne - leki przeciwbolowe i
przeciwzapalne, oraz oszczedzanie sie, unikanie podnoszenia ciezkich
przedmiotow, czeste lezenie. Raczej nie zaleca sie juz zastrzykow z Vit. B12
i cocarboxylazy.
Jezeli nerwy sa znacznie uszkodzone przez wypadniety dysk, to dochodzi do
mrowien, oslabienia czucia, oslabienia sily w nodze lub w stopie. Moze tez
dojsc do zaburzenia kontrolowania potrzeb fizjologicznych. Jezeli wystepuja
takie objawy, to warto rozwazyc leczenie operacyjne - usuniecie dysku.
Operacja przynosi czesto bardzo dobre efekty. Ostatnio wykonuje sie takze
operacje endoskopowe, czyli blizna i uszkodzenia miesni sa bardzo niewielkie
i na drugi dzien po operacji mozna isc do domu.

Pozdrawiam

Piotr Zielinski
p...@a...gda.pl

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

3. Data: 2001-01-02 22:31:51

Od: "McGyver" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> również metodami niekonwencjonalnymi.......opis objawów przed i po
ewentualnej poprawie na > wskutek leczenia.Szczególnie zależy mi na

L5-S1 to ja. Bolala mnie noga i poszedlem do lekarza.... zakladowego...
umowa zakladu pracy tj. TUiR "WARTA" S.A. z jakias pywatna lecznica...
doktor powiedzial mi ze cos mi sie przestawilo i on to nastawi... tak to
zrobil ze wstalem po 4 miesiacach...

Dziasiaj jestem orzel. Mam czasem bole promieniujace do nogi ale raczej
rzadko ... tylko jak sie sforsuje , przede wszystkim jak zbyt dlugo laze lub
co gorsza jezdze samochodem. Po za tym, jazda takimi cudami techniki jak
Citroen C15 tez moze spowodowac powrot do lozka.
Co niedziela gram w pilke, zwykle na pozycji wysunietego srodkowego lub
lewego obroncy i starc mam co nie miara. Jezdze na nartach i uwielbiam ostra
jazde. Jezeli co drugi zjazd nie wyrzne to uwazam go za nie udany .
Wikszosc osob ktore poznalem w szpitalu i sanatorium miala problemy, ale ja
nie.

Uwazam ze wazna rzecza jest lezenie po operacji. Ja lezalem ponad 4
tygodnie. Znam jednak czlowieka, ktory wstal po 6 dniach i dzisiaj tez mu
nic nie dolega.

Calosc moich przezyc i doswiadczen to jest dluzsza historia i trudno mi sie
rozpisywac. Kolo mnie lezal czlowiek, ktorego poznalem jak wszedl na sale na
czworakach ....a lezenie i cwiczenia spowodowaly ze zaczal biegac. U mnie
byl uraz.... i juz nie do odratowania... trzebylo operowac bo grozilo
paralizem. Najwazniesze to wziasc pielegniarke po operacji i nie dopuszczac
do przeziebienia... kaszel badz kichniecie moze poprostu zabic. Pomysl tez
za wczasu o Morfinie. JA wzialem tylko raz... ale to zalezy od szpitala... w
Konstancinie nie zaluja.

Bardzo przed operacja cierpialem i spalem z nogami w gorze /jak moglem
spac/, schudlem 24 kg ale w sanatorium na gownianym jedzeniu odzyskalem 17
kg.

Nie znam zadnych metod niekonwencjonalnych. Albo cwiczenia, albo pod noz.

rak
depresja
leczyl sie ktos w Polimedzie?
wcześniaki
likwidują przychodnię jak przeciwdziałać?