Dystymia (depresja nerwicowa)

151. Data: 2011-06-22 16:05:39

Temat: Re: Dystymia (depresja nerwicowa)
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1lckaajuw64py$.2w9vd051b00t$.dlg@40tude.net...

> Dokładnie to, co napisałaś. Czyli - zajść jak najszybciej w tę ciążę i
> zająć się dzieckiem, a nie sobą. I obcować TUTAJ... ze mną :-)
> Czyli "(...)wszystkie te trzy rzeczy naraz".

no i tyle ludzie wiedza o depresji.... sie mi zdaje, ze himera trafila na
niezlych
ignorantow w tym zakresie. Ale coz, nazwa grupy mylaca. Mniej wiecej jak
grupa
stanowiaca o medycynie, kompetencji malo a wiecej takich durnych amatorow
jak tutaj.

i.

152. Data: 2011-06-22 16:06:54

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@o...pl> wrote in message news:itstil$vv8$1@news.onet.pl...
> Dnia 2011-06-22 15:09, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Zaraz zaraz, a od kiedy blondynek?

bo Iksleka blondynka.

i.

153. Data: 2011-06-22 16:07:06

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-06-22 18:03, niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:
> "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote in message

> wiesz o tym, ze jak sie ma depresje to nie jest tak latwo sie
> "wziac do roboty".....i to nie wynika z lenistwa.

Dlatego na końcu zasegurowała odcięcie czegoś tam.

Qra

154. Data: 2011-06-22 16:07:42

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@o...pl> wrote in message news:itt3v8$n22$1@news.onet.pl...
> Dnia 2011-06-22 18:03, niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:

>>> 2. Do roboty.
>>> 3. Do roboty.

> Dlatego na końcu zasegurowała odcięcie czegoś tam.

a jak to ma wplynac na ta chorobe??

i.

155. Data: 2011-06-22 16:14:50

Temat: Re: Dystymia (depresja nerwicowa) - bedzie duzo
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
.pl...

On 2011-06-22 09:19, Chiron wrote:

> Wiesz co- przeczytałem spokojnie- i nie wiem- co oni opisują inaczej?
> Jest przykład z wyjaśnieniem dlaczego w wypadku schizofrenii- no ale co
> ja pisałem inaczej?

To Twoje:

A to cytat z opoki:
"Prawodawca podał tu dość szeroko, chociaż nie taksatywnie, przyczyny
niezdolności do zawarcia małżeństwa w sposób ważny. Przyczyny te
opierają się na zasadzie prawa rzymskiego: ,,Ad impossible nemo tenetur"
ujętej przez dekretalistów w normę prawną: ,,Nemo potest ad impossibile
obligari" (Reg. 6, R. I, in VI). Nupturient swoimi możliwościami
psychicznymi musi niejako dawać gwarancję, że wypełni przyjęte przez
siebie obowiązki. Gdyby nie miał tych możliwości w chwili zawierania
małżeństwa (niezależnie od jej dalszego trwania), umowa małżeńska byłaby
nieważna.
No zaraz- być może to ja nie rozumiem, ale tu napisano, że podane zostały
przyczyny niezdolności do małżeństwa- które jednak nie są ani wyczerpujące,
ani obligatoryjne (czyli nie są taksatywne). Jednak- gdy udowodni się, że
małżeństwo jednak zawarto i ono trwało- ale w chwili zawarcia tak naprawdę
np ona była umysłowo chorą schizofreniczką- niezdolną do jego zawarcia- to
umowa małżeńska jest nieważna.

Przecież ja to napisałem innymi słowami- Piotrze! To jest dokładnie to:
facet udowadnia, że tak było- małżeństwo nieważne od początku. Nie rozwód-
ale unieważnienie- mimo, że trwało jeszcze jakiś czas.

Kodeks z 1983 r. uznał, że przyczyny niezdolności nupturientów mogą być,
ogólnie rzecz biorąc, natury psychicznej. Idzie tu o wady małżeńskiej
zgody. Zaszeregowanie niezdolności do podjęcia istotnych obowiązków
małżeńskich, wywodzącej się z przyczyn natury psychicznej, do zagadnień
wadliwości konsensu jest równoznaczne z tym, iż nie ma tu znaczenia, czy
zaburzenie natury psychicznej, powodującej niezdolność (incapacitas),
jest uleczalne lub nieuleczalne. Brany jest bowiem pod uwagę tylko taki
stan psychiki i osobowości nupturienta, jaki istniał w chwili zawierania
ślubu."
=======================================
Czyli- nie liczy się to, że małżonka już jest zdrowa. Wystarczy, że w
momencie zawarcia matrymonium była chora. Nie pisałem o tym- w prawie
cywilnym IMO jest inaczej (decyzję podejmuje sąd)- i tak naprawdę nie
wiedziałem, że prawo kanoniczne tak restrykcyjnie do tego podchodzi- ale też
o tym nie pisałem.

Dla ułatwienia: kluczowe frazy znajdują się w ostatnich zdaniach
cytowanych akapitów i zaczynają się od słów "w chwili zawierania".

Czyli IMHO "czubek" w remisji może, natomiast "normals" w epizodzie
depresyjnym nie może zawrzeć małżeństwa. Zgadza się?
No tak- analizuję po części- a tu masz konkluzję. Tyle- że konkluzja jest
mocna IMO naciągana. Bo chodzi tu o zasadę prawa rzymskiego: "Nikt nie może
być zobowiązany do niemożliwego." Czyli- osoba musi mieć świadomość tego, co
robi. Tam był przykład schizofrenii- która taką świadomość wyklucza. Jednak
z tego nie wynika, że każde zaburzenie psychiczne- a nawet każda choroba to
wyklucza. I o to przecież w tym chodzi. OK- jeśli np ksiądz dojdzie do
wniosku, że głęboka depresja też wyklucza świadome "tak"- może odmówić
zawarcia związku. Nie musi posiłkować się psychiatrą ani kimkolwiek- ale np
są psycholodzy, którzy mają upoważnienie Kościoła- i do kogoś takiego może
niedoszłą małżonkę skierować.

> O- to IMO psychomanipulacja, takie nadanie dyskusji "kopa
> emocjonalnego"- tak, wiem- jak najbardziej w temacie grupy:-)

O to, to! Miałem po prostu nadzieję na rozkręcenie flejma. Ale mnie
zdekonspirowałeś.
Taki już jestem:-)

--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

156. Data: 2011-06-22 16:19:04

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> Na podstawie znaków drogowych.

Naprawde jest az tak glupi? Czasami na srodku tez jest niewielka wypuklosc,
ktora trudno potraktowac jako powazne ograniczenie (sprawdzic, czy nie
szybko jadacy polski autobus na wegrzech).

157. Data: 2011-06-22 16:25:52

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
.pl...

On 2011-06-22 09:03, Chiron wrote:

> Tu przywołam link Piotra:
>
> Click --> http://tinyurl.com/zaburzenie-choroba-psychiczna
>
> po prostu- trudno rozróżnić zaburzenie od choroby psychicznej. I granica
> jest tu płynna.

A nawet, gdybyś doczytał do końca:

"Analiza piśmiennictwa oraz wydarzeń w psychiatrii na przestrzeni
minionych wieków wskazuje [por.1, 2, 8, 23], że termin diagnostyczny
,,choroba psychiczna", chociaż odegrał pozytywną rolę w rozwoju wiedzy o
zaburzeniach psychicznych i pozycji psychiatrii jako działu medycyny
klinicznej - w miarę upływu czasu stał się pojęciem anachronicznym.
Ponieważ jego treść ani granice nigdy nie były w sposób poprawny
określone, zaczął służyć do maskowania niewiedzy o przyczynach zaburzeń
psychicznych. Bywał nadużywany do celów niezgodnych z jego pierwotnym
przeznaczeniem, wykorzystywany do ,,etykietowania" osób, których
zachowanie nie mieściło się w akceptowanych dla danej społeczności
konwencjach, niekiedy przyczyniał się do społecznego wykluczania tych osób.

Okoliczności te stały się przyczyną zrezygnowania z terminu ,,choroba
psychiczna" we współczesnych systemach diagnostyczno-klasyfikacyjnych
zaburzeń psychicznych (DSM-IV, ICD-10)."
Doczytałem- stąd mój komentarz o antypsychiatrach, którzy w latach 60/70
ubiegłego wieku udowodniali, że nie istnieje choroba psychiczna- jednak i
oni sami dopuścili wyjątki- jak patologiczne zmiany w układzie nerwowym.
Owszem- dyskusja trwa nadal, jednak ja mam wrażenie, że obecnie po prostu
chodzi o zaklinanie rzeczywistości, które ma na celu zrównanie w odbiorze
społecznym chorób psychicznych i somatycznych. Jednak- też to podawałem jako
przykład- borderline niedawno zaliczono do chorób psychicznych, a nie
zaburzeń (bo nie poddaje się terapii psychologicznej). W ogóle tak realnie
trudno by się było w naszym kręgu kulturowym obyć bez tego pojęcia-
psychologów uczy się, żeby- jak mają podejrzenie choroby psychicznej-
bezwzględnie kierowali pacjenta do psychiatry i w żadnym razie nie próbowali
go terapeutować (odwrotnie może być: psychiatra może skierować pacjenta do
psychoterapeuty- ale najczęściej nie robią tego). OK- w Indiach nie istnieje
pojęcie choroby psychicznej ani zakładów dla psychicznie chorych- ale u nas-
istnieje. Idąc w taką skrajność, jak antypsychiatrzy- ludzi dysfunkcyjnych
(czyli np "wyziębionych" emocjonalnie dzieci dysfunkcyjnych rodziców)
pracujących często nad sobą u psychoterapeutów- zrównano by z
cyklofrenikami, schizofrenikami, paranoikami, etc.

--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

158. Data: 2011-06-22 16:28:43

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
.pl...

On 2011-06-22 11:11, Ikselka wrote:
> Jakos w sprawie wydania prawa jazdy okularnikom nikt się nie buntuje
> przeciw zasięgnięciu opinii lekarza.

Ale rozumiesz oczywiście, że przy wydawaniu prawa jazdy *obowiązkowe*
badania przechodzi *każdy*.

Natomiast w przypadku małżeństwa, zgodnie z (debilnym) zapisem w KRiO
kwity z *sądu* mają przynieść tylko Ci "garbaci".

O tym, kto jest "garbatym" w pierwszej instancji decyduje urzędnik.

Zgaduję, że głownie na podstawie swojej uprzedzeń, niewiedzy, a co za
tym idzie zaburzonej oceny rzeczywistości.

Czujesz tę subtelną różnicę?
Piotrze- no ale właściwie co postulujesz: żeby WSZYSCY przed zawarciem
związku małżeńskiego udawali się do psychiatry? Czy w Twojej opinii- coś to
polepszy? Komu? Może zresztą to wcale nie jest głupie- powaga.

--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

159. Data: 2011-06-22 16:38:26

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości grup

W dniu 2011-06-22 09:10, Chiron pisze:
> Wracasz do poprzedniego wątku, gdzie z jednej strony założyciele wątku
> starali się dowieść, że należy WSZYSTKIM chorym umysłowo zezwolić na śluby

W żadnym wypadku nikt nic podobnego nie próbował dowieść, a już na pewno
nie JA. Była mowa o niesprawiedliwej i głupiej ustawie, która wszystkich
chorych psychicznie wrzuca krzywdząco do jednego worka.
Bardzo więc proszę, nie przeinaczaj, bo naprawdę przestanę Cię lubić.
Nie umiesz się przyznać do błędu - ok, mnie na tym nie zależy, ale może
sam się nad tym zastanowisz i weźmiesz coś z tego dla siebie. ;-P

Ewo- ja potrafię się przyznać do błędu- jednak tu go nie widzę. Nie pisałem
też, że Ty tak twierdziłaś. Ja dyskutowałem z założycielką wątku- i to są
jej słowa. A jeśli chodzi o ustawę- to ja cały czas argumentowałem: działa
cały czas dobrze- to po co zmieniać? Jak urzędnik otrzyma informację, że
ktoś nie powinien zawierać związku małżeńskiego- bo np leczy sie
pschiatrycznie (niech będzie z dystymii)- to powinien odmówić i poprosić o
opinię psychiatry. On przecież nie zna się na zaburzeniach, chorobach
psychicznych. Pisałem poprzednio: 2 lata temu pani okulistka na mój widok
kazała sobie podać moje okulary, popatrzyła pod mikroskopem- i powiedziała
"nie" dla kategorii prawka A. No ale badania? No to proszę- ułóż pan te
kuleczki (w poprzek stołu, żeby pokrywały się patrząc wzdłuż stołu)- no i
wszystko było poza dopuszczalnymi granicami. "Do widzenia panu". I na tym
się skończył mój sen o motocyklu. Kumpel te kulki ustawił w kilka sekund-
poprawnie. No trudno- było mi przykro. Może zmienić ustawę? Przecież tylko
leciuteńko zezuję?

--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

160. Data: 2011-06-22 16:39:27

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości grup

W dniu 2011-06-22 09:23, Chiron pisze:

> Ja tylko wyrażam (powtarzam wręcz) swoje opinie. Ty to widzisz tak, jak
> chcesz. I to nie ja używam mocnych kwantyfikatorów- zaczęło się w wątku,
> do którego jest nawiązanie: tam twórcy używając ich wołali: ŻADNYCH
> ograniczeń w ślubach dla
> psychicznie chorych! Akurat Ixi pisała, że są one konieczne- nie
> wymagając, aby każde zaburzenie psychiczne od razy dyskwalifikowało.

Ależ wręcz przeciwnie - była mowa o krzywdzącej ustawie i większość
Waszych oponentów wskazywała właśnie na różnorodność chorób
psychicznych, na co wydawaliście się ślepi.

Cały czas pisałem, że przecież urzędnik się nie zna- od tego ma opinie
psychiatrów
--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron