Dywany wełniane ? wady zalety ??

1. Data: 2007-11-12 10:08:53

Temat: Dywany wełniane ? wady zalety ??
Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Chcemy wymienić dywan w salonie. Bardzo podobają nam się dywany wełniane
(grube,ciepłe,miekkie,naturalne) ale ...

Mamy dwójkę małych dzieci , więc wiadomo że jest szansa na zaplamienie dywana i
zabrudzenie ;)

Nastraszono mnie że fakt dywany wełniane są ciepłe , grube , miękkie , naturalne ale
Są przeznaczone do pomieszczeń gdzie mają ładnie wyglądać ale się po nich nie chodzi
;)

Poodbno nie można ich odkurzać bo dywan może stracić "włosy". Jak coś się wyleje to
jedynie wchodzi w rachubę pranie chemiczne przez
wyspecjalizowaną firme i itd ...

Że lepiej kupić dywan sztuczny , bo tam bez problemu usunę szybko plamę sam , bez
pomocy wyspecjalizowanej firmy i można spokojnie
go odkurzać bez obawy że będe miał "łysy" dywan ...

Dywany jakie nam sie podobają kosztują niemalże taką samą cenę (wełna vs sztuczny) ..

Ktoś z Was ma dywany wełniane ? Jak z ich pielęgnacją i usuwaniem plam ?
Jak w przypadku dzieci ?

Jak z ich wytrzymałością ?

Dzieki !

2. Data: 2007-11-12 11:02:28

Temat: Re: Dywany wełniane ? wady zalety ??
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja odpowiedź może trochę z innej parafii, ale kiedyś kupiłam dywan
wełniany, tyle że używany i skutki odczuwam do dziś - przywlokłam z tym
dywanem mole do domu:-( W przypadku nowego to chyba nie grozi, ale trzeba
uważać, żeby się nie osiedliły.

pozdrawiam
Basia

3. Data: 2007-11-12 11:07:20

Od: "Piotr" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam dwa dywany wełaniane i jedno dziecko (drugiego nie liczę, bo jeszcze nie
chodzi, więc w tym przypadku "nie istnieje").
na dywany nic sie nie wylało, nie wysypało - trzeba uważac i pilnowac
dziecka. odkurzam je odkurzaczem ze 2 razy w tygodniu i nie zauważyłem, żeby
łysiały.

"Dywany jakie nam sie podobają kosztują niemalże taką samą cenę (wełna vs
sztuczny)" - ??? nie wiem, jak to możliwe, skoro nawet mały dywanik wełniany
1 x 2 m to koszt minimum 600-800 zł. sztuczny pewnie kupisz juz za 200.
Dywan wełniany, o wymiarach ok. 3 x 4 m, kosztuje min. 5 000 zł

Piotr

4. Data: 2007-11-12 11:24:54

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
juz za 200.
> Dywan wełniany, o wymiarach ok. 3 x 4 m, kosztuje min. 5 000 zł

Możliwe :)

Dywan 190x290 z wełny (ręczna robota) można mieć już za niecałe 600zł ...

Wełna jako wełna nie jest drogim produktem już , a robocizna także nie jest wysoka

Ten który nam się podoba w wełny kosztuje 699zł a sztuczny kosztuje 799zł :)

A wracając do pytania , jak wygląda sprawa z "plamami" ?
Podobno ze sztucznych wystarczy wilgotna szmatka i spokojnie można plamę zmyć , bo
tworzywo sztuczne nie "chłonie" wody i itd ..
A jak z wełną ?

/// Kaszpir ///

5. Data: 2007-11-12 13:03:33

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (grube,ciepłe,miekkie,naturalne) ale ...
>
> Mamy dwójkę małych dzieci , więc wiadomo że jest szansa na zaplamienie dywana

Wstrzymałabym się z zakupem tego dywanu do czasu, aż dzieci podrosną.
Według mnie lepiej mieć przez jakiś czas zwykłą wykładzinę i święty spokój, niż
dywan i mnóstwo stresów z pilnowaniem dzieci i odplamianiem.
Chyba, że kupisz dywan wełniany bardzo kolorowy i niezbyt jasny ;-)

--
Lesława Jaworowska
www.zdrowa-dusza.com

6. Data: 2007-11-12 13:26:50

Od: BoDro <b...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> Moja odpowiedź może trochę z innej parafii, ale kiedyś kupiłam dywan
> wełniany, tyle że używany i skutki odczuwam do dziś - przywlokłam z tym
> dywanem mole do domu:-(

swego czasu myślałem, ze mole nie lubią "otwartych przestrzeni", ale
zmieniłem zdanie, gdy po powrocie z miesięcznego wojażu stwierdziłem
powyżerane dziury w nowym, wełnianym kocu, jakim była narzucona kanapa :-)

--
Bogdan

7. Data: 2007-11-12 14:19:23

Od: Pawel Muszynski <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// pisze:

> [...]
> Podobno ze sztucznych wystarczy wilgotna szmatka i spokojnie można plamę zmyć , bo
tworzywo sztuczne nie "chłonie" wody i itd ..

Mam sztuczny i wcale z tymi plamami tak dobrze nie jest - jest na nim
duża jasna jednolita powierzchnia, więc plamy widać - a schodzić wcale
tak łatwo nie chcą.

Z kolei w drugim pokoju mam dywan 80% wełny ale bardziej pstrokaty - i
jest znacznie praktyczniejszy.

Także ja bym wełny nie demonizował, ale pomysłał o mniej brudzącym deseniu.

--
Paweł Muszyński

8. Data: 2007-11-12 18:26:27

Od: pwk <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// pisze:
> [...]
(grube,ciepłe,miekkie,naturalne) ale ...

> Mamy dwójkę małych dzieci , więc wiadomo że jest szansa na zaplamienie dywana i

"Odporność" na plamy zależy od struktury włókna. Faktycznie z wełny
schodzi dość trudno, ale są też syntetyki, których włosy nie są idealnie
gładkie. Syntetyki lepiej znoszą kontakt z odplamiaczami do dywanów.
W wypadku dzieci należy zwrócić uwagę na dość istotny szczegół: wełna
alergizuje i może alergizować z czasem. Syntetyki nie. Wełna -
zwłaszcza w tych "prymitywniejszych" czy "etnicznych" dywanach,
szczególnie nieowcza, kruszy się i pyli. Ryzyko alergizacji jest większe.

> [...]
ale ...
> Są przeznaczone do pomieszczeń gdzie mają ładnie wyglądać ale się po nich nie

Bez przesady...

> Poodbno nie można ich odkurzać bo dywan może stracić "włosy". Jak coś się wyleje to
jedynie wchodzi w rachubę pranie chemiczne przez
> wyspecjalizowaną firme i itd ...

Wypadanie włosów dotyczy wszystkich dywanów. Włos wypada zdecydowanie
więcej w początkowym okresie użytkowania. Zaleca się przez pierwsze 1-2
tygodnie chodzenia po dywanie odkurzanie delikatne lub tylko zmiatanie.
Generalnie to olewam przy zakupie nowego i żaden mi nie wyłysiał.

> Że lepiej kupić dywan sztuczny , bo tam bez problemu usunę szybko plamę sam , bez
pomocy wyspecjalizowanej firmy i można spokojnie
> go odkurzać bez obawy że będe miał "łysy" dywan ...

Jak wyżej. Zresztą usuwanie plam samemu jest trudne, zwłaszcza jak
wsiąknie w strukturę włosa (czyli właściwie go zafarbuje). Generalnie
należy kupić bardzo pstrokaty dywan z deseniem zawierającym bardzo
drobne jasne i ciemne elementy. Praktycznie na każdej jednolitej
powierzchni widać - czy to z praniem czy bez - nie tylko plamy ale i
zwykłe zabrudzenia lub chwilkę temu upadły okruszek czy inny pyłek.
Jeśli dywan ma dobry deseń, to nawet dużą katastrofę można w nim
"ukryć"... Uważam dzisiaj, że jest to PODSTAWOWE kryterium wyboru dywanu.

> Dywany jakie nam sie podobają kosztują niemalże taką samą cenę (wełna vs sztuczny)
..

Prawdopodobnie chodzi o dość surowe wełny, np dywany "nepalskie" i inne
takie, pozyskiwane za 50 centów a sprzedawane za tyle ile widać. Mam
kilka takich i sa OK. Generalnie wolę wełnę.

> Ktoś z Was ma dywany wełniane ? Jak z ich pielęgnacją i usuwaniem plam ?
> Jak w przypadku dzieci ?

porównywalnie

> Jak z ich wytrzymałością ?

porównywalnie - należy pamiętać, że wełna słabo się zapala! Syntetyki
wręcz płoną. Jeśli upadnie papieros lub coś wypadnie za daleko z
kominka, to jeśli to wełna, warto szybko zbierać, bo najprawdopodobniej
nie pozostanie nawet ślad. Jeśli to syntetyk, to należy SZYBKO zbierać:
dziura gwarantowana, a pożar wysoce możliwy.

9. Data: 2012-08-05 08:40:41

Od: f...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Monday, November 12, 2007 11:08:53 AM UTC+1, /// Kaszpir /// wrote:
> [...]
..

> Ktoś z Was ma dywany wełniane ? Jak z ich pielęgnacją i usuwaniem plam ?

Oddajcie dzieci do rodziny zastępczej na czas posiadania takiego dywanu.

10. Data: 2012-08-05 10:07:43

Od: Bożena <newsowe@__gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

On Monday, November 12, 2007 11:08:53 AM UTC+1, /// Kaszpir /// wrote:
<...>
> [...]
> Poodbno nie można ich odkurzać bo dywan może stracić "włosy". Jak coś się
> wyleje to jedynie wchodzi w rachubę pranie chemiczne przez

Bzdury.
U mamy leży dywan wełniany z krótkim włosiem (jakoś chyba 1,5x2,5m), który
ma już ponad 25 lat, na którym "wyrośliśmy" i który przeżył wiele imprez
(dwa inne o podobnym wieku, leża zwnięte, ale były użytkowane tyko ok. 10
lat, więc nie biorę ich pod uwagę). Za ten czas, jak latwo się domyslić,
jest non stop odkurzany, był wielokrotnie prany (latem wywozony na działkę i
na łące normalnie polewany wiadrami wody, szczotka, mydło szare, suszenie na
ogrodzeniu), w zimie jest wynoszony na śnieg i wybijany najpierw na leżąco,
potem na wisząco (śnieg świetnie odświeża kolory), w przypadku plam - woda,
odpowiedni detergent, szczotka, no i oczywiście nie za pół roku, a od razu
(np. czerwone wino natychmiast było zasypywane solą, a po imprezie
czyszczone - miejsca białe są do dziś białe :)). Za te lata sporo się
"udeptał" w miejscach, gdzie się najwięcej chodzi, ale nigdzie nie wyłysiał.
Nie wiem, ile trzeba by po nim chodzić, by wyłysiał - może gdyby leżał w
jakimś centrum handlowym?
Nie wiem, jaka jest jakość nowoczesnych dywanów, może zeszła na psy, jak i
wielu innych rzeczy... ale IMHO nie trzeba się bać wełny. Aczkolwiek białego
czy kremowego dywanu jednak bym nie kupowała :)

> Że lepiej kupić dywan sztuczny , bo tam bez problemu usunę szybko plamę
> sam , bez pomocy wyspecjalizowanej firmy i można spokojnie
> go odkurzać bez obawy że będe miał "łysy" dywan ...

Niech zgadnę, powiedzieli to w sklepie, który handluje sztucznymi dywanami
albo ma na tych dywanach najlepszą marżę ;)

Bożena.

zapach w szafkach
Kabina prysznicowa
kable na parkiecie
Re: Ściekajaca woda po oknach - o co chodzi
Zakup AGD - kiedy i gdzie?