Dzialalnosc gospodarcza a ON

1. Data: 2003-01-03 10:00:31

Temat: Dzialalnosc gospodarcza a ON
Od: "Mesje" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Z nowym rokiem postanowilem cos zmienic w swym zyciu, a jednym z tych
postanowen bylo to , iz czas zaczac pracowac i dzialac na swoj koszt, nie
dac sie rolowac pracodawcy.
W zwiazku z tym mam zapytanie do grupowiczow, może wiedza to z autopsji, w
archiwum grupy nie rzucil mi sie taki watek:

- Czy ON maja jakies ulgi jesli chodzi o prowadzenie dzialnosci
gospodarczej, jakie sa wobec nich wymagania?
- Czy w zwiazku z posiadaniem stopnia niepelnosprawnosci (przyznanej na
stale renty) place mnejszy "kochany" ZUS, ktory przy normalnej
dzialalnosci wynosi okolo 500 zl? Czy ON sa w tej materii jakos inaczej
preferowane, korzystniej?

Dla wyjasnienia podam ze chodzi o dzialnosc z branzy IT i mam przyznana
rente spoleczna (przyznana przez Powiatowy Osrodek d/s ON, stopien
umiarkowany)

Pozdrawiam
Marcin

2. Data: 2003-01-03 12:07:25

Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza a ON
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mesje napisał(a):

> [...]
>
> - Czy ON maja jakies ulgi jesli chodzi o prowadzenie dzialnosci
> gospodarczej, jakie sa wobec nich wymagania?

Ulg w samym podatku nie ma :(
Możesz złożyć wniosek o kredyt na działalność z PFRON - nie wiem
jak teraz ale jak ja to robiłem - to musiałem być bezrobotny
zarejestrowanu w UP.

> [...]
> stale renty) place mnejszy "kochany" ZUS, ktory przy normalnej
> dzialalnosci wynosi okolo 500 zl? Czy ON sa w tej materii jakos inaczej

Te 500 zł to było bardzo dawno temu :))
Teraz: 1257,49 zł :((

Jeżeli masz rentę I lub II grupę (przyznaną przez ZUS nie przez
opiekę
społeczną) to możesz płacić tylko Kasę Chorych (97,46 zł w
grudniu),
ubezpieczenia rentowe i emerytalne są nieobowiązkowe gdy się ma
emeryturę lub rentę z FUS, lepiej część z
tych zaoszczędzonych pieniędzy odkładać w trzecim filarze.

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

3. Data: 2003-01-03 12:09:34

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Autopoprwaka:
Jacek Kruszniewski napisał(a):

> [...]
> Możesz złożyć wniosek o kredyt na działalność z PFRON - nie wiem
> jak teraz ale jak ja to robiłem - to musiałem być bezrobotny

Teraz: 588,38 zł :((

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

4. Data: 2003-01-03 13:58:44

Od: d...@p...onet.pl (Seba) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dla wyjasnienia podam ze chodzi o dzialnosc z branzy IT i mam przyznana
> rente spoleczna (przyznana przez Powiatowy Osrodek d/s ON, stopien

Proponuje zalozyc na kogos z rodziny (najlepiej zona)
kto juz pracuje wtedy placisz tylko ubezp zdrowotne 95 zl chyba teraz i nie
musisz sie martwic ze Ci zabiora rete jak zarobisz powyzej dopuszczalnego
progu.

pozdr Seba

---

6. Data: 2003-01-04 07:47:54

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Seba napisal:

> [...]
>musisz sie martwic ze Ci zabiora rete jak zarobisz powyzej dopuszczalnego

-------------------------------------->

Mozna zalozyc firme na kogos z rodziny ale wtedy nie mozesz sie ubiegac o
pozyczke na rozpoczecie dzialalnosci. Jak zalozysz na kogos z najblizszej
rodziny to mozesz jej "pomagac" w prowadzeniu, a przez to nie uzyskujesz
dochodow.

pozdr.
Arek

5. Data: 2003-01-04 07:47:54

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Mesje napisal(a):

>Witam

>Z nowym rokiem postanowilem cos zmienic w swym zyciu, a jednym z tych
>postanowen bylo to , iz czas zaczac pracowac i dzialac na swoj koszt, nie
>dac sie rolowac pracodawcy.

hi hi, Ja na to wpadlem 2 lata temu :-)

> [...]
>- Czy ON maja jakies ulgi jesli chodzi o prowadzenie dzialnosci
>gospodarczej, jakie sa wobec nich wymagania?

z autopsji wiem ze, ustawodawca w przypadku otworzenia i prowadzenia
dzialalnosci gospodarczej traktuje osoby zdrowe i niepelnosprawne tak samo
:-) mamy tu zatem przyklad pelnej integracji srodowiska ON :-) reasumujac
jedyna ulga dla nas ON jest to ze w Urzedzie Skarbowym mozemy sie wpychac
bez kolejki - i to wszystko :-)

> [...]
>stale renty) place mnejszy "kochany" ZUS, ktory przy normalnej
>dzialalnosci wynosi okolo 500 zl? Czy ON sa w tej materii jakos inaczej

Co do ZUS'u - to jest mniej wiecej tak, ze jezeli pobierasz swiadczenie z
ZUS (renta inwalidzka, renta rodzinna) to nie ma obowiazku oplacania
skladek. Zdrowotne jak juz Jacek napisal musisz oplacac. Ja place 95,88 zl
(grudzien), a Jacek 97,46 zl i tak sie zastanawiam z kad ta roznica ?
widocznie Jacek bedzie mial lepsza opieke szpitalna :-) i jak ja bede w
korytarzu lezal - to on bedzie mial jedynke z klimatyzacja i mlodymi
pielegniarkami :-)

>Dla wyjasnienia podam ze chodzi o dzialnosc z branzy IT i mam przyznana
>rente spoleczna (przyznana przez Powiatowy Osrodek d/s ON, stopien
>umiarkowany)

Nie wiem czy istnieje renta spoleczna, ale chyba nie. To raczej chodzi o
rente socjalna zwana teraz renta stala - ale wyplacana przez MOPS. Wiec
niestety skladka na ZUS musi byc placona. Co do pozyczki na dzialalnosc
gospodarcza to teraz realizuja je Urzedy Pracy (zmiana z 2002 roku). Jest to
oplacalna pozyczka, bo moga ci ja umozyc po 2 latach i oprocentowana jest
1,25 % w skali roku. No ale zeby ja otrzymac to musisz sie "na chodzic" :-)

>Pozdrawiam
>Marcin

pozdrawiam
Arek

7. Data: 2003-01-04 08:42:35

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

algraf pisze w news:007101c2b3c4$bb2ac720$183f4cd5@aa

> z autopsji wiem ze, ustawodawca w przypadku otworzenia i prowadzenia
> dzialalnosci gospodarczej traktuje osoby zdrowe i niepelnosprawne tak samo

Jakoś mi to nie przeszkadza. :-))
Tylko wiecie co? Przeraża mnie sposób opodatkowania. Teraz mój
ojciec ma firemkę jednoosobową. Nie stać go na pracownika, ale
mnie musiał zatrudnić, żeby móc mi płacić ubezpieczenie zdrowotne
(nie było innego sposobu). Gdyby mi rzeczywiście wypłacał pensję,
natychmiast by zbankrutował, ponieważ system podatkowy jest
kompletnie bez sensu pomyślany. Podatek trzeba odprowadzić nie w
chwili, kiedy otrzyma się zapłatę od klientów, ale w chwili
zaksięgowania przychodu. To jest chore!
Księgujemy przychód w danym miesiącu, natomiast klient płaci np.
2 miesiące później. Nie ma sposobu, żeby ściągnąć od niego
zapłatę wcześniej. Nie można też nie przyjąć zlecenia, bo innego
nie będzie (w ogóle jest ich coraz mniej). Odprowadzamy podatek i...
z czego mamy go brać?
To naturalne, że jeśli pracodawca musi zapłacić podatek, _zanim_
klient mu zapłaci, to nie ma pieniędzy na pensje dla pracowników.

> widocznie Jacek bedzie mial lepsza opieke szpitalna :-) i jak ja bede w
> korytarzu lezal - to on bedzie mial jedynke z klimatyzacja i mlodymi
> pielegniarkami :-)

Eee, a są takie jedynki? :P Jakoś nie zauważyłam. :-)
A tak w ogóle to nie widziałam w szpitalu pielęgniarki starszej
niż 30 lat, większość jest młodych. Nawet się zastanawiałam, co
dzieje się z tymi starszymi. Poważnie!

> [...]
> 1,25 % w skali roku. No ale zeby ja otrzymac to musisz sie "na chodzic" :-)

Jakie są warunki jej otrzymania? Skąd można wziąć o niej info? I
kogo ona dotyczy?

--
Pozdrowieństwa,
Scally

8. Data: 2003-01-04 19:37:04

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

algraf napisał(a):

> [...]
> widocznie Jacek bedzie mial lepsza opieke szpitalna :-) i jak ja bede w
> korytarzu lezal - to on bedzie mial jedynke z klimatyzacja i mlodymi

Nie napisałem ile płacę - dane podałem ze strony http://www.zus.gov.pl
jest to składka za grudzień.
A ile poszło w grudniu - to te 995,88 - zus już podniósł te niecały 2 zł
bo od 01.01.2003 jest podwyżka zdrowotna :(

> [...]
> 1,25 % w skali roku. No ale zeby ja otrzymac to musisz sie "na chodzic" :-)

Chodziło mi o socjalną

Wiesz - za każdą sprawą trzeba się "nachodzić" - niestety biurokracja
też ma swoje prawa :(

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

9. Data: 2003-01-05 07:56:30

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Scally pisze:

> [...]
>kompletnie bez sensu pomyślany. Podatek trzeba odprowadzić nie w
>chwili, kiedy otrzyma się zapłatę od klientów, ale w chwili

niezupelnie jest tak jak piszesz (znow sie z Toba nie zgadzam :-) no bo jak
wystawiasz fakture jest to rownoczesne z wezwaniem do zaplaty, nawet kiedy
piszesz na fakturze platne 14 dni to i tak masz czas na wplacenie podatku do
20 dnia kazdego nastepnego miesiaca. wiec jezeli wystawiam fakture 31 klient
mi zaplaci 14 nastepnego miesiaca to i tak zostaje Ci 6 dni - chyba dobrze
licze ?

> [...]
>niż 30 lat, większość jest młodych. Nawet się zastanawiałam,
>co dzieje się z tymi starszymi. Poważnie!

to chyba Twoj Tata tez odprowadza wyzsze zdrowotne odemnie :-) u nas w Lodzi
jednak jest jeszcze sporo tych starszych, co oczywiscie nie jest zadnym
uogolnieniem, bo nic to tych starszych nie mam :-)

:-)

>Jakie są warunki jej otrzymania? Skąd można wziąć o niej info? I
>kogo ona dotyczy?

dotyczy ona bezrobotnych ON zarejestrowanych UP, tam tez radze pytac.
Slyszalem tez ze nie jest to zaden uklon w nasza strone bo i zdrowe osoby
moga sie o nia ubiegac ale w tym przypadku kasa nie idzie z PFRON ale z
jakiegos programu - chyba UE. mozesz poszukac w internecie "Pozyczka dla
osob niepelnosprawnych na rozpoczecie dzialanosci gospodarczej lub
rolniczej" czy cus takiego :-)

pozdrawiam
Arek

10. Data: 2003-01-05 10:38:31

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

algraf pisze w news:000901c2b48f$1b16d780$14a463d9@aa

> niezupelnie jest tak jak piszesz (znow sie z Toba nie zgadzam :-)

Jak nie jest, jak jest! Ja Ci nie opisuję teorii, tylko
_praktykę_, czyli to, co się już zdarzyło i dzieje. Nie
wymyśliłam sobie. :-)

> [...]
> mi zaplaci 14 nastepnego miesiaca to i tak zostaje Ci 6 dni - chyba dobrze

Ale jakie to ma znaczenie? Co z tego, że na fakturze termin
płatności wynosi 14 dni i wypada przed zapłatą podatku, skoro
klient się do tego nie stosuje, tylko płaci np. 2 miesiące
później?? A z podatkiem nie da się czekać do chwili, aż dostanę
poieniądze od klienta, urzeniczki mają to w nosie, kierują się
nie tym, kiedy na moje konto wpływa zapłata, ale tym, kiedy
wypada w papierkach. Skąd mam brać na podatek? Oczywiście z
pensji dla pracowników, bo nie mam innego wyjścia.

> dotyczy ona bezrobotnych ON zarejestrowanych UP

Ale rzeczywiście ON, czy tylko tych z grupą inwalidzką? Jak się
ich weryfikuje, wg stanu rzeczywistego zdrowia, czy wg papierka?

> Slyszalem tez ze nie jest to zaden uklon w nasza
strone bo i zdrowe osoby
> moga sie o nia ubiegac ale w tym przypadku kasa nie idzie z PFRON ale z
> jakiegos programu - chyba UE

I bardzo dobrze!

> mozesz poszukac w internecie "Pozyczka dla
> osob niepelnosprawnych na rozpoczecie dzialanosci gospodarczej lub
> rolniczej" czy cus takiego :-)

Poszukam. Dzięki. :-)

--
Pozdrowieństwa,
Scally

ŻALUZJE /ROLETY DO BIURA !!!
tetraplegik i komputer ??????
Program PFRON-u STUDENT
Instytucje które pomagają znależć pracę niepełnosprawnym
Materac przeciwodleżynowy - sprzedam.