Re: Dzialalnosc gospodarcza a ON

From: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Dzialalnosc gospodarcza a ON
Date: Fri, 03 Jan 2003 13:07:25 +0100

Mesje napisał(a):

> Witam
>
> Z nowym rokiem postanowilem cos zmienic w swym zyciu, a jednym z tych
> postanowen bylo to , iz czas zaczac pracowac i dzialac na swoj koszt, nie
> dac sie rolowac pracodawcy.
> W zwiazku z tym mam zapytanie do grupowiczow, może wiedza to z autopsji, w
> archiwum grupy nie rzucil mi sie taki watek:
>
> - Czy ON maja jakies ulgi jesli chodzi o prowadzenie dzialnosci
> gospodarczej, jakie sa wobec nich wymagania?

Ulg w samym podatku nie ma :(
Możesz złożyć wniosek o kredyt na działalność z PFRON - nie wiem
jak teraz ale jak ja to robiłem - to musiałem być bezrobotny
zarejestrowanu w UP.

> - Czy w zwiazku z posiadaniem stopnia niepelnosprawnosci (przyznanej na
> stale renty) place mnejszy "kochany" ZUS, ktory przy normalnej
> dzialalnosci wynosi okolo 500 zl? Czy ON sa w tej materii jakos inaczej
> preferowane, korzystniej?

Te 500 zł to było bardzo dawno temu :))
Teraz: 1257,49 zł :((

Jeżeli masz rentę I lub II grupę (przyznaną przez ZUS nie przez
opiekę
społeczną) to możesz płacić tylko Kasę Chorych (97,46 zł w
grudniu),
ubezpieczenia rentowe i emerytalne są nieobowiązkowe gdy się ma
emeryturę lub rentę z FUS, lepiej część z
tych zaoszczędzonych pieniędzy odkładać w trzecim filarze.

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

| http://www.proinfo.pl/jacek.k |