Re: Dzialalnosc gospodarcza a ON

Data: 2003-01-05 07:56:30
Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza a ON
Od: a...@i...org.pl (algraf)

Scally pisze:

>Tylko wiecie co? Przeraża mnie sposób opodatkowania. Teraz mój
>ojciec ma firemkę jednoosobową. Nie stać go na pracownika, ale
>mnie musiał zatrudnić, żeby móc mi płacić ubezpieczenie zdrowotne
>(nie było innego sposobu). Gdyby mi rzeczywiście wypłacał pensję,
>natychmiast by zbankrutował, ponieważ system podatkowy jest
>kompletnie bez sensu pomyślany. Podatek trzeba odprowadzić nie w
>chwili, kiedy otrzyma się zapłatę od klientów, ale w chwili
>zaksięgowania przychodu. To jest chore!

niezupelnie jest tak jak piszesz (znow sie z Toba nie zgadzam :-) no bo jak
wystawiasz fakture jest to rownoczesne z wezwaniem do zaplaty, nawet kiedy
piszesz na fakturze platne 14 dni to i tak masz czas na wplacenie podatku do
20 dnia kazdego nastepnego miesiaca. wiec jezeli wystawiam fakture 31 klient
mi zaplaci 14 nastepnego miesiaca to i tak zostaje Ci 6 dni - chyba dobrze
licze ?

>Eee, a są takie jedynki? :P Jakoś nie zauważyłam. :-)
>A tak w ogóle to nie widziałam w szpitalu pielęgniarki starszej
>niż 30 lat, większość jest młodych. Nawet się zastanawiałam,
>co dzieje się z tymi starszymi. Poważnie!

to chyba Twoj Tata tez odprowadza wyzsze zdrowotne odemnie :-) u nas w Lodzi
jednak jest jeszcze sporo tych starszych, co oczywiscie nie jest zadnym
uogolnieniem, bo nic to tych starszych nie mam :-)

:-)

>Jakie są warunki jej otrzymania? Skąd można wziąć o niej info? I
>kogo ona dotyczy?

dotyczy ona bezrobotnych ON zarejestrowanych UP, tam tez radze pytac.
Slyszalem tez ze nie jest to zaden uklon w nasza strone bo i zdrowe osoby
moga sie o nia ubiegac ale w tym przypadku kasa nie idzie z PFRON ale z
jakiegos programu - chyba UE. mozesz poszukac w internecie "Pozyczka dla
osob niepelnosprawnych na rozpoczecie dzialanosci gospodarczej lub
rolniczej" czy cus takiego :-)

pozdrawiam
Arek