Re: Dzialalnosc gospodarcza a ON

From: Scalamanca <s...@N...wp.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Dzialalnosc gospodarcza a ON
Date: Sat, 04 Jan 2003 09:42:35 +0100

algraf pisze w news:007101c2b3c4$bb2ac720$183f4cd5@aa

> z autopsji wiem ze, ustawodawca w przypadku otworzenia i prowadzenia
> dzialalnosci gospodarczej traktuje osoby zdrowe i niepelnosprawne tak samo

Jakoś mi to nie przeszkadza. :-))
Tylko wiecie co? Przeraża mnie sposób opodatkowania. Teraz mój
ojciec ma firemkę jednoosobową. Nie stać go na pracownika, ale
mnie musiał zatrudnić, żeby móc mi płacić ubezpieczenie zdrowotne
(nie było innego sposobu). Gdyby mi rzeczywiście wypłacał pensję,
natychmiast by zbankrutował, ponieważ system podatkowy jest
kompletnie bez sensu pomyślany. Podatek trzeba odprowadzić nie w
chwili, kiedy otrzyma się zapłatę od klientów, ale w chwili
zaksięgowania przychodu. To jest chore!
Księgujemy przychód w danym miesiącu, natomiast klient płaci np.
2 miesiące później. Nie ma sposobu, żeby ściągnąć od niego
zapłatę wcześniej. Nie można też nie przyjąć zlecenia, bo innego
nie będzie (w ogóle jest ich coraz mniej). Odprowadzamy podatek i...
z czego mamy go brać?
To naturalne, że jeśli pracodawca musi zapłacić podatek, _zanim_
klient mu zapłaci, to nie ma pieniędzy na pensje dla pracowników.

> widocznie Jacek bedzie mial lepsza opieke szpitalna :-) i jak ja bede w
> korytarzu lezal - to on bedzie mial jedynke z klimatyzacja i mlodymi
> pielegniarkami :-)

Eee, a są takie jedynki? :P Jakoś nie zauważyłam. :-)
A tak w ogóle to nie widziałam w szpitalu pielęgniarki starszej
niż 30 lat, większość jest młodych. Nawet się zastanawiałam, co
dzieje się z tymi starszymi. Poważnie!

> Co do pozyczki na dzialalnosc
> gospodarcza to teraz realizuja je Urzedy Pracy (zmiana z 2002 roku). Jest to
> oplacalna pozyczka, bo moga ci ja umozyc po 2 latach i oprocentowana jest
> 1,25 % w skali roku. No ale zeby ja otrzymac to musisz sie "na chodzic" :-)

Jakie są warunki jej otrzymania? Skąd można wziąć o niej info? I
kogo ona dotyczy?

--
Pozdrowieństwa,
Scally