Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Dziecko nad tabliczką mnożenia...

Grupy

Szukaj w grupach

 

Dziecko nad tabliczką mnożenia...

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 103


« poprzedni wątek następny wątek »

11. Data: 2007-02-06 16:34:15

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eqa8rc$bgi$1@nemesis.news.tpi.pl>
Agnieszka <a...@z...pl> pisze:

> Cyfra to zapis.

Mnie zawsze uczono, że:
Cyfra to 0, 1, 2, 3 ... 9
Liczba to 11, 25, 235, 4566 itd.
Czyli nie ma czegoś takiego, jak "liczba osiem" czy "liczba dwa", ale jest
"cyfra osiem" i "cyfra dwa".
A skoro jest, to i dzielić można.
Źle mnie uczono?

--
Nixe

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


12. Data: 2007-02-06 16:48:13

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

E. napisał/wrote dnia/on 2007-02-06 16:27:

> ktoś może patent na 6,7,8? Bo jak nic zamiast wkuwac będzie kombinować.

Umiejętność kombinowania jest cenna, ale ćwiczenie pamięci też...

Pozdr,
--
ŁK

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


13. Data: 2007-02-06 16:53:00

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał/wrote dnia/on 2007-02-06 17:34:

> Mnie zawsze uczono, że:
> Cyfra to 0, 1, 2, 3 ... 9
> Liczba to 11, 25, 235, 4566 itd.(...)
> Źle mnie uczono?

Proszę: http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=cyfra

Pozdr,
--
ŁK

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


14. Data: 2007-02-06 16:53:41

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik " Nixe" :

> Mnie zawsze uczono, że:
> Cyfra to 0, 1, 2, 3 ... 9
> Liczba to 11, 25, 235, 4566 itd.
> Czyli nie ma czegoś takiego, jak "liczba osiem" czy "liczba dwa", ale jest
> "cyfra osiem" i "cyfra dwa".
> A skoro jest, to i dzielić można.
> Źle mnie uczono?
>

Tak.
Cyfra to zapis, tak jak litera.
Liczba to pojęcie.
Jak najbardziej jest liczba 8.
A cyfra 8 to tylko ten znaczek za pomocą którego zapisuje się liczbę 8.

Pozdrowienia.

Basia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


15. Data: 2007-02-06 16:54:09

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki napisał(a):
> E. napisał/wrote dnia/on 2007-02-06 16:27:
>
>> ktoś może patent na 6,7,8? Bo jak nic zamiast wkuwac będzie kombinować.
>
> Umiejętność kombinowania jest cenna, ale ćwiczenie pamięci też...

Toteż ćwiczy. Acz wymysli sto tysięcy powodów dla których właśnie w tej
chwili nie może siedzieć nad zeszytem. :( Męka moja z pilnowaniem i jej
z kombinacjami.

E.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


16. Data: 2007-02-06 16:54:48

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "E." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
news:eqa6pu$57p$1@achot.icm.edu.pl...
> Weronika ma zakuć tabliczkę mnożenia. Martwi ją to bardzo, bo dotychczas
> liczyła po prostu szybko w pamieci. Teraz jednak pani daje b. mało czasu i
> niestety, musi obkuć, by zdążyć na kartkówce: "Na dziewięć jest łatwo, bo
> licze na palcach, na piatkach jeszcze latwiej, bo dzielę cyfrę na pół i
> dopisuję zero, jak parzysta a nic jak nieparzysta. Tylko co mam zrobić z
> siódemkami i ósemkami?".
> Podpytałam kto jej ten patent na piatki sprzedał - sama wymyśliła. Zna
> ktoś może patent na 6,7,8? Bo jak nic zamiast wkuwac będzie kombinować.
> Tak sobie myslę, że jak jej powiem, że jak już obkuje to jej patent
> sprzedam, to może jej motywację podniosę?

Miałam w liceum taki przedmiot pt arytmetyka. I ztcp uczyliśmy się sposobów
na mnożenie i dzielenie przez wiele liczb. Niestety zeszyt gdzieś się
zapodział i nie jestem w stanie tego sprawdzić.
A tak przy okazji dostałam kiedyś filmiki ze sposobami na mnożnienie.
Może się komuś przyda.
http://www.youtube.com/watch?v=kZKOPKIHsrc
http://www.youtube.com/watch?v=R6uiz8YdA7w

Sylwia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


17. Data: 2007-02-06 17:01:22

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

E. napisał/wrote dnia/on 2007-02-06 17:54:

> Męka moja z pilnowaniem i jej
> z kombinacjami.

Gdzieś miałem chyba "sposoby" na mnożenie niektórych liczb.
Jak znajdę, to podam.

Pozdr,
--
LK

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


18. Data: 2007-02-06 17:04:22

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "E." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
news:eqa990$9vf$1@achot.icm.edu.pl...
> Agnieszka napisał(a):
>
>>> Weronika ma zakuć tabliczkę mnożenia. Martwi ją to bardzo, bo dotychczas
>>> liczyła po prostu szybko w pamieci. Teraz jednak pani daje b. mało czasu
>>> i niestety, musi obkuć, by zdążyć na kartkówce: "Na dziewięć jest łatwo,
>>> bo licze na palcach, na piatkach jeszcze latwiej, bo dzielę cyfrę na pół
>>> i dopisuję zero, jak parzysta a nic jak nieparzysta.
>>
>> Pomijając tę _cyfrę_, to jak mnoży 5x5 to wychodzi jej 2,5?
>
> Nie, wychodzi jej 25.

Z podanego algorytmu to nie wychodzi ;-)

>
>> A poza tym zgadzam się z T.D. - najprościej zakuć. Kombinowanie wydłuża
>> tylko czas odpowiedzi...
>
> To też siedzi i kuje. Ale to dla niej dość trudne. Liczy w pamieci rposte
> dodawanie i odejmowanie od 4 rż. Przyznasz, że miała czas by nabrać wprawy
> i odwrócenie tego procesu nie jest takie proste.

No to już nie rozumiem. Jeżeli jest biegła w liczeniu, to niech liczy.
Jeżeli nie jest biegła, to niech zakuje. Chyba się zgubiłam, o co właściwie
pytasz ;-)

Agnieszka


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


19. Data: 2007-02-06 17:05:19

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
news:eqaam9$10dk$1@news.mm.pl...
> X-No-Archive:yes
> W wiadomości <news:eqa8rc$bgi$1@nemesis.news.tpi.pl>
> Agnieszka <a...@z...pl> pisze:
>
>> Cyfra to zapis.
>
> Mnie zawsze uczono, że:
> Cyfra to 0, 1, 2, 3 ... 9
> Liczba to 11, 25, 235, 4566 itd.
> Czyli nie ma czegoś takiego, jak "liczba osiem" czy "liczba dwa", ale jest
> "cyfra osiem" i "cyfra dwa".
> A skoro jest, to i dzielić można.
> Źle mnie uczono?

No niestety źle Cię uczono.

Agnieszka


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


20. Data: 2007-02-06 17:25:45

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

>> To też siedzi i kuje. Ale to dla niej dość trudne. Liczy w pamieci rposte
>> dodawanie i odejmowanie od 4 rż. Przyznasz, że miała czas by nabrać wprawy
>> i odwrócenie tego procesu nie jest takie proste.
>
> No to już nie rozumiem. Jeżeli jest biegła w liczeniu, to niech liczy.
> Jeżeli nie jest biegła, to niech zakuje. Chyba się zgubiłam, o co właściwie
> pytasz ;-)

O motywację.
Jest biegła w liczeniu. Moim zdaniem. 2-klasiści nie operują na ułamkach
i l-bach ujemnych. Ona tak. Liczy w pamięci szybko do 5. Powyżej 5
zajmuje jej to chwilkę. Na tyle długą, by jej brakowało czasu. Pani
podaje liczby, dzieci mają je zapisac i wpisac wynik, i następne i
nastepne. Młoda potrzebuje chwilkę by w pamieci to przemnożyc i
pododawać. Robi to na tyle szybko, że nikt się nie kapnął, że nie zna na
pamięć, ale ma stres, że nie zdąży.
Tak więc... musi zakuć chociaż część, by mieć spokój ducha. A ponieważ
zabawy z cyferkami są dla niej ciekawe szukam sposobów, by ją zachęcić
do zakuwania.

Eulalka

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 11


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Jak przyspieszyć rośnięcie zęba?
Folie okładkowe [może OT]
Rozpoznawanie narkotyków
Doświadczenia :jak założyć przedszkole prywatne
Problem z dobrym wychowaniem

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych

zobacz wszyskie »