ja i moja szkoła - ch i h

1. Data: 2007-02-06 17:41:46

Temat: ja i moja szkoła - ch i h
Od: Amber <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja córa (kl. I) biedziła się nad wyrazami z ch i h z podręcznika "ja
i moja szkoła".

może się to komuś przyda, bo właśnie wymyśliliśmy:

chłopiec michał miał chomika. temu chomikowi popsuło się takie kółko
do biegania. michał zawiózł je więc do mechanika, a chomik w tym
czasie uciekł z terrarium, podgryzł choinkę, a jak się przewróciła -
uciekł ze strachu na dach. michał po powrocie poprosił kucharkę o
pomoc - wleźli na strych (tu można odegrać scenę przepychania kucharki
przez właz), a potem na dach. niestety, musieli chomika zawinąć w
chustkę, bo gryzł. ostatecznie kucharka zniosła go na dół - w
fartuchu.

i zestaw nr 2:

gruby i ciężki hipopotam uciekał na hulajnodze, bo goniła go hiena.
ale wpadł do rowu i złamał kierownicę. o pomoc poprosił hokeistę,
który pomógł mu wyciągnąć ją, podważając hulajnogę kijem hokejowym.
poradził też, aby hipcio zawiózł hulajnogę do hydraulika, bo ten
zespawa kierownicę z grubej, mocnej rury, odpowiedniej dla masy ciała
hipopotama. opowiadanie kończy się, gdy hydraulik, hokeista i
zadowolony hipcio sączą herbatkę, bujając się na hamaku.

efekt: max. punktów na sprawdzianie! :)

2. Data: 2007-02-06 17:56:53

Temat: Re: ja i moja szkoła - ch i h
Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:l1fhs2550gs5tvu85kbsmoggmfftoejvi6@4ax.com>
Amber <n...@p...onet.pl> pisze:

> efekt: max. punktów na sprawdzianie! :)

Super! Przyda się nam.
A masz coś może z rz i ż? ;-)
Ja nie mam talentu i zamiast wymyślać zdania, choćby i głupie czy śmieszne,
to zastanawiam się, jak ułożyć tekst, by brzmiał sensownie ;-)

--
Nixe

3. Data: 2007-02-06 20:53:49

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> Super! Przyda się nam.
> A masz coś może z rz i ż? ;-)
> Ja nie mam talentu i zamiast wymyślać zdania, choćby i głupie czy
> śmieszne, to zastanawiam się, jak ułożyć tekst, by brzmiał sensownie ;-)

W antykwariacie kupiłam 2 książki z dyktandami. Cholernie dużo tego tam
:( Doprecyzuj czego potrzebujesz i na jakim poziomie, bo mam jedną tak
dla dzieci w wieku 7-9 lat a drugą dla starszych.

Eulalka

PS. Masz przykładowy krótki:

"Młodzi kronikarze zapoznawali się z historycznymi wydarzeniami. Nie
chcieli wierzyć, że w bitwie pod Grunwaldem zginęło tylu rycerzy. Zanim
się zestarzeli poznali dobrze historię Polski. Niektórzy zrobili się
przez to zgorzkniali".

4. Data: 2007-02-06 22:41:00

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amber" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> może się to komuś przyda, bo właśnie wymyśliliśmy:

Fajnie wymyśliliście :). A ja pamiętam z dzieciństwa, autorstwa mojej mamy:

"W komórce na półce siedział Murzyn i ze znużeniem żuł ogórka przegryzając
rzeżuchą"

pozdrówka
Karolina

5. Data: 2007-02-07 12:27:56

Od: Amber <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>A masz coś może z rz i ż? ;-)

no właśnie widzę, że teraz na tapecie są żyrafa i jakieś żagle...
wymyślimy coś jutro.

nie dodałem, ale to może być istotne: historyjki są skonstruowane
właśnie ze słów, które użyte są w tym konkretnym podręczniku, w
konkretnych lekcjach przerabianych właśnie teraz, a nie z jakiegoś
szerszego zbioru.

jak ktoś ma inny podręcznik, to, niestety, musi wymyślać samodzielnie.

moja idea jest taka, żeby nauczyć dziecko w tej chwili tylko tych
konkretnych słów, a nie pisowni rz/ż w ogólności - bo na to przyjdzie
jeszcze czas w następnych klasach. :)

6. Data: 2007-02-07 12:38:40

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> A masz coś może z rz i ż? ;-)

Coś było, ale pamiętam tylko:

Żółta żaba żarła żór
Piórnik poróśł mnóstwem piór

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

7. Data: 2007-02-07 12:51:48

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

P...@o...pl napisał(a):

> Coś było, ale pamiętam tylko:
>
> Żółta żaba żarła żór

A cio to ten... żór?

Eulalka

8. Data: 2007-02-07 12:53:07

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 07 Feb 2007 13:38:40 +0100, P...@o...pl napisał(a):

> Coś było, ale pamiętam tylko:
>
> Żółta żaba żarła żór

A co to jest żór?
--
pozdrawiam, Ti`Ana
sig zastępczy wita.

9. Data: 2007-02-07 13:10:42

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

"E." napisał(a):

> A cio to ten... żór?

A, to taki regionalyzm :)

10. Data: 2007-02-07 13:38:13

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" :

> [...]
śmieszne,
> to zastanawiam się, jak ułożyć tekst, by brzmiał sensownie ;-)

Były takie dyktanda opracowane przez Stanisława Lema.

Pozdrowienia.

Basia

Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Jak przyspieszyć rośnięcie zęba?
Folie okładkowe [może OT]
Rozpoznawanie narkotyków
Doświadczenia :jak założyć przedszkole prywatne