Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Dziecko nad tabliczką mnożenia...

Grupy

Szukaj w grupach

 

Dziecko nad tabliczką mnożenia...

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 103


« poprzedni wątek następny wątek »

21. Data: 2007-02-06 17:34:38

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: Amber <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>>> ktoś może patent na 6,7,8? Bo jak nic zamiast wkuwac będzie kombinować.
>> Umiejętność kombinowania jest cenna, ale ćwiczenie pamięci też...
>Toteż ćwiczy. Acz wymysli sto tysięcy powodów dla których właśnie w tej
>chwili nie może siedzieć nad zeszytem. :( Męka moja z pilnowaniem i jej
>z kombinacjami.

zamiast pilnowania proponowałbym system motywacyjny za zdobycie
punktów w grze. bo może to nie musi być zeszyt?

mam taką grę (co prawda pod linuksem, ale niemożliwe, żeby nie było
czegoś podobnego pod windows) gdzie z nieba spadają "bomby" w postaci
7*8 4*6 5+7 itd. osoba grająca musi dość szybko wpisywać wyniki
działania(dostępne są +-*/ oraz definicja zakresu liczbowego).

prawidłowy wynik unieszkodliwa odpowiednią bombkę.

piszę o tym, bo jako dzieciak, siedząc nad tabliczką mnożenia marzyłem
o takim elektronicznym "przepytywaczu". nawet napisałem coś takiego w
basicu... a te bombki spełniają, po latach, to marzenie nawet z
nawiązką.

co prawda moja córka jeszcze jest za mała na mnożenie, ale już ćwiczy
w identycznej grze - pisanie na klawiaturze (unieszkodliwienie bomby
to naciśnięcie odpowiadającej jej literki). zakładam, że w
najbliżscych latach, pisanie odręczne będzie mojej córce praktycznie
niepotrzebne, z wyjątkiem tej anachronicznej instytucji zwanej szkołą.
za to pisanie bezwzrokowe na kompie... hm. :)

p.s. istnieją dystrybucje linuksa live, t.j. odpalane z bezpośrednio z
cd (bez instalacji), zawierające gry i łamigłówki logiczne. te dwie
gierki mogą tam być. nazywają się tux type i tux math.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


22. Data: 2007-02-06 17:42:06

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eqabg7$25iv$1@news2.ipartners.pl>
Basia Z. <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> pisze:

> Jak najbardziej jest liczba 8.

Zabiję naszą matematycę, jak ją kiedyś spotkam.
To była jedna z rzeczy, za które stawiała pały, gdy ktoś się pomylił (i
powiedział np. "liczbę osiem dzielimy przez dwa") i dlatego tak bardzo
utkwiła mi w pamięci.

--
Nixe

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


23. Data: 2007-02-06 17:43:23

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora


> A tak przy okazji dostałam kiedyś filmiki ze sposobami na mnożnienie.
> Może się komuś przyda.
> http://www.youtube.com/watch?v=kZKOPKIHsrc

Ten własnie jej sprzedałam. Spodobało się. Utknęłysmy jednak nad 25 x
18, bo wychodzi tych przecieęć ponad 10. Jak bedę miała chwilkę pomyslę
nad tym. Na razie młoda zaaferowana, bo na małych liczbach łatwo jej idzie.
Dzięki :)

Eulalka, zdecydowanie nie-matematyk.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


24. Data: 2007-02-06 17:58:46

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "E." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
news:eqaeo1$lgs$1@achot.icm.edu.pl...
>
>> A tak przy okazji dostałam kiedyś filmiki ze sposobami na mnożnienie.
>> Może się komuś przyda.
>> http://www.youtube.com/watch?v=kZKOPKIHsrc
>
> Ten własnie jej sprzedałam. Spodobało się. Utknęłysmy jednak nad 25 x 18,
> bo wychodzi tych przecieęć ponad 10. Jak bedę miała chwilkę pomyslę nad
> tym. Na razie młoda zaaferowana, bo na małych liczbach łatwo jej idzie.

A więc tak
25 x 18
i masz przecięcia:
2, 21, 40
dwójkę z 21 przenosisz do dwójki pierwszej. - zostaje 1
czwórkę z 40 przenosisz do jedynki - zostaje 0
2+2, 1+4, 0 więc 4, 5, 0 = wynik 450

Sylwia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


25. Data: 2007-02-06 18:01:46

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eqafpe$hs6$1@node1.news.atman.pl>
Szpilka <s...@s...pl> pisze:

> A więc tak
> 25 x 18
> i masz przecięcia:
> 2, 21, 40
> dwójkę z 21 przenosisz do dwójki pierwszej. - zostaje 1
> czwórkę z 40 przenosisz do jedynki - zostaje 0
> 2+2, 1+4, 0 więc 4, 5, 0 = wynik 450

To ja wolę mnożenie w słupkach albo ... kalkulator ;-)

--
Nixe

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


26. Data: 2007-02-06 18:44:06

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:eqa811$230e$1@news2.ipartners.pl...
>
> Użytkownik "Tomasz Dryjanski" :
>
>>
>> IMHO najlepiej po prostu nauczyć się na pamięć, celowo pomijając wszelkie
>> metody.
>>
>
> A po co ?

Ułatwia i przyspiesza liczenie, np. mnożenie pisemne liczb, ale nie tylko.

T. D.


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


27. Data: 2007-02-06 18:56:18

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka napisał(a):

> A więc tak
> 25 x 18
> i masz przecięcia:
> 2, 21, 40
> dwójkę z 21 przenosisz do dwójki pierwszej. - zostaje 1
> czwórkę z 40 przenosisz do jedynki - zostaje 0
> 2+2, 1+4, 0 więc 4, 5, 0 = wynik 450

A teraz kompromitacja :(
Robiłam tak jak mówisz i też wyszło 450. Za to z mojego "pisemnego"
sprawdzania wyszło 400.
Tak, wiem... ale ja już matematykiem nie zostanę (gdzie ten cholerny
kalkulator, wiedziałam, że lepiej sie bez niego nigdzie nie ruszać).

Dzięki za pomoc.

Eulalka

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


28. Data: 2007-02-06 19:11:38

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"E." <e...@o...pl> writes:

> następne i nastepne. Młoda potrzebuje chwilkę by w pamieci to
> przemnożyc i pododawać. Robi to na tyle szybko, że nikt się nie
> kapnął, że nie zna na pamięć, ale ma stres, że nie zdąży.
> Tak więc... musi zakuć chociaż część, by mieć spokój ducha. A ponieważ
> zabawy z cyferkami są dla niej ciekawe szukam sposobów, by ją zachęcić
> do zakuwania.

Bosz... I to jest właśnie najlepszy sposób na to, żeby dziecko
znienawidziło matematykę do końca życia. Niech sobie zakuwają ci, co
nie są w stanie zrozumieć. Ale jak ktoś ma ten dar, że umie _sam
policzyć_, to kazać mu zakuwać na pałę... Brr.

MJ

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


29. Data: 2007-02-06 19:14:45

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: waruga <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 06 Feb 2007 16:27:56 +0100, E. napisał(a):

> na piatkach jeszcze latwiej, bo dzielę cyfrę na pół
> i dopisuję zero, jak parzysta a nic jak nieparzysta.

I łatwiej jej tak kombinować z tą piątką?? Dzielenie liczby, szczególnie
nieparzystej na pół do łatwych nie należy.
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


30. Data: 2007-02-06 19:20:19

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: waruga <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Feb 2007 17:34:15 +0100, Nixe napisał(a):

> Czyli nie ma czegoś takiego, jak "liczba osiem" czy "liczba dwa", ale jest
> "cyfra osiem" i "cyfra dwa".

A co w takim razie z pojęciem liczby jednocyfrowej?? Nie powinno istnieć.
Liczbę 8 zapisujemy za pomocą cyfry 8 i jest to liczba jednocyfrowa.

No i po co nam były dwie grupy, skoro posty zdecydowanie pasujące do jednej
idą równocześnie na dwie??

--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 11


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Jak przyspieszyć rośnięcie zęba?
Folie okładkowe [może OT]
Rozpoznawanie narkotyków
Doświadczenia :jak założyć przedszkole prywatne
Problem z dobrym wychowaniem

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych

zobacz wszyskie »