Dziecko nad tabliczką mnożenia...

61. Data: 2007-02-07 13:05:46

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Od: "x" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic dziwnego, skoro dzieli _cyfre_.
>
> th (przewrazliwiona na tym punkcie)

ręcę opadają... te najbardziej przewrażliwione przenieście się na grupę
"polszczyzna" itp., zamiast zaśmiecać grupę zasadami pisowni, nazewnictwa i
innymi głupotami, które nijak mają się do tematyki grupy.

E.

62. Data: 2007-02-07 13:13:33

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ok, wyjasniam: nie mozna zrobic czesci wspolnej zbiorow, ktorych
> elementy sa zupelnie ,,roznej natury''.

Aaaa nie, to akurat wiem, ale myślalam, że chodziło Ci, że coś zupełnie
innego będzie częścią wspólną i kombinowałam jak koń pod górkę co to niby
miałoby być ;-)

N.

63. Data: 2007-02-07 13:28:36

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisał(a):

> Błąd. Teoria zbiorów nie przewiduje określania jakiejś "natury"
> elementów.

Dlatego ,,roznej natury'' wzielam w cudzyslow, zeby bylo zrozumiale dla
,,lajkonikow'' :) Jak juz napisales, czescia wspolna zbioru dziewczynek
i zbioru przedmiotow jest zbior pusty, a nie dziewczynki w czerwonych
spodniczkach.

> Po prostu jakiś obiekt należy albo nie do danego
> zbioru. W tym przypadku elementami obu zbiorów są różne obiekty.
> I dlatego część wspólna zbiorów jest pusta. "Natura" obiektów
> nie ma nic do tego.

> Nieprawda. Nie ma żadnego odgórnego nakazu, typu "albo - albo".

,,Albo - albo'', zeby byla szansa, ze przeciecie nie bedzie puste.

> Nic nie stoi na przeszkodzie utworzeniu zbioru składającego
> się z dziewczynki, powietrza i liczby siedem.

Niby masz racje, ale jestesmy w szkole podstawowej, gdzie do zbiorow
zalicza sie elementy cos ze soba wspolnego i latwe do opisania, np.
,,zbior dziewczynek''.

th

64. Data: 2007-02-07 13:29:59

Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...[ot]
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

x napisał(a):

> ręcę opadają... te najbardziej przewrażliwione przenieście się na grupę
> "polszczyzna" itp.,

,,Polszczyzna''? Jestes pewnien, ze tam cos z tego zrozumieja?

> zamiast zaśmiecać grupę zasadami pisowni, nazewnictwa i
> innymi głupotami, które nijak mają się do tematyki grupy.

Jest [ot] w temacie, wystarczy?

th

65. Data: 2007-02-07 13:37:06

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" :

> To ja mam pytanie. Czy polecenie "napisz liczbę sto trzynaście" jest
> prawidłowe i logiczne? Przecież pisze się jedynie cyfry, a liczba to
> określenie ilości ;-)

Ale napisz "słońce" rozumiesz ?

To podobnie :-)

Pozdrowienia.

Basia

66. Data: 2007-02-07 13:39:44

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:eqckb3$ei0$1@news2.ipartners.pl...

> Ale napisz "słońce" rozumiesz ?
>
> To podobnie :-)

No nie bardzo podobnie. Wyraz można zapisać. Jest ciągiem liter.
Liczba (chyba) nie jest ciągiem cyfr, tylko wielkością, ilością, którą dany
ciąg cyfr określa.
Zresztą sama już nie wiem ;-)

N.

67. Data: 2007-02-07 14:03:58

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" :

> No nie bardzo podobnie. Wyraz można zapisać. Jest ciągiem liter.
> Liczba (chyba) nie jest ciągiem cyfr, tylko wielkością, ilością, którą
> [...]

Liczba nie jest też słowem.
Jest pojęciem.

Pewnie dałam zły przykład bo nie takim materialnym jak słońce, ale takim jak
np. złość, nauka.

Co innego samo pojęcie, co innego określające je słowo (różne w różnych
językach) a co innego zapis tego słowa.
Cyfra służy tylko do zapisu - jak litera.
Słowo "trzy" określa liczbę trzy jak słowo "jabłko" określa konkretny owoc.
A "trzy" jest pojęciem obojętnie w jakim języku trzy jabłka będą zawsze
trzema jabłkami, chociaż nazywać się będą różnie.

Pozdrowienia.

Basia

68. Data: 2007-02-07 14:05:22

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" :

> Niby masz racje, ale jestesmy w szkole podstawowej, gdzie do zbiorow
> zalicza sie elementy cos ze soba wspolnego i latwe do opisania, np.
> ,,zbior dziewczynek''.

Wbrew pozorom dzieci to rozumieją.
Chyba lepiej niż nauczyciele.

;-)

Pozdrowienia.

Basia

69. Data: 2007-02-07 14:12:38

Od: "Maciek" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic dziwnego, skoro dzieli _cyfre_.
>

> th (przewrazliwiona na tym punkcie)

Jeśli jesteś przewrazliwiona na tym punkcie to pewnie wiesz w jaki sposób
zmienić to błędne zdanie na poprawne:

Do każdej cyfry w liczbie 412 dodajmy jeden i otrzymujemy liczbę 523.

Zaznaczam że chciałbym aby to poprawne było równie łatwo zrozumiałe

Maciek

70. Data: 2007-02-07 14:24:00

Od: "Maciek" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się tez jak powiedzieć "Suma cyfr liczby 303 jest podzielna
przez 3"?

Jak przyspieszyć rośnięcie zęba?
Folie okładkowe [może OT]
Rozpoznawanie narkotyków
Doświadczenia :jak założyć przedszkole prywatne
Problem z dobrym wychowaniem