Re: Dziecko z padaczka w przedszkolu

Data: 2006-01-10 15:06:36
Temat: Re: Dziecko z padaczka w przedszkolu
Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl>

Użytkownik "ivy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dq0cnj$qql$1@pippin.nask.net.pl...
> Przerwe troche ten mecz do jednej bramki i wezme Ince w obrone:

> alergia
> za dziecko specjalnej troski wymagajace oddania do specjalistycznego
> przedszkola.
> Takie sa fakty.

I to ma być powąznie argument, który pokazuje, ze Incognito ma rację?
Daj spokój.
Do mojego (zwykłego) przedszkola, chodza dzieci z cukrzycą, alergiami i
zespołem Downa.

> Medea:
> Pracowalas kiedys w przedszkolu i zaznalas tego obowiazku? Nie wysnuwalbym
> zbyt szybko pochopnych wnioskow i ponizajacych ocen.

A ja, jako nauczycielka bym jednak się przychyliła do opinii, że Inco się
nie nadaje do zawodu.
Zamist zapytać się, jak postępować z dzieckiem chorym na padaczkę, ona chce
się go "dyskretnie" pozbyć. Ona po prostu chce dzieci, które sa łatwe,
proste i przyjemne w "obsłudze".

Tak się składa, że dzieci z cukrzycą, padaczką, depresją i wieloma innymi
chorobami chodza potem do szkoły.
Nie widzę powodu, zeby nie miały chodzić do przedszkola.

Gdy temu dziecku cos
> sie stanie odpowiedzialna za to bedzie nauczycielka a nie pani dyrekytor,
> ktora
> radosnie przyjela dziecko do przedszkola.

> Inca nie tylko mysli o sobie:

Inca mysli sobie "Jak to zrobic, zeby nie przyjąć dziecka, a jednocześnie
nie powiedzieć wprost, ze się go nie chce i nie stracić pracy?"

Inco myśli: "Jak pracować, zeby nie wkładac to żadnego wysiłku?" "Jak
pracowac, zeby nie zdobywać żadnej wiedzy?"

> Postawcie sie w jej sytuacji (lub ogolnie w roli nauczycielki w
> przedszkolu),

Sam mówisz, ze przedszkolanka to nauczycielka taka, jak inne i podkreślasz,
ze ma przygotowanie pedagogiczne. Więc niech owa nauczycielka wykaże się
dobrą wolą i kieruje dobrem dziecka a nie spycha problem na innych.

Zapewne wystarczyłaby rozmowa z rodzicami, zeby rozwiązać problem i rozwiać
wątpliwości.

> Iwona
> "odmian".

> Czy nauczyciel ma byc jeszcze lekarzem?

OK, jako nauczyciel zacznę myślec tak samo - nich dzieci z cukrzycą,
niewydolnością nerek i padaczką spadają na drzewo. Co to? Ja lekarz jestem?
Jeszcze któreś mi zemdleje i narobi kłoptu.
Niech siedzą sobie w domu i głowy nie zawracają.

> w licznej grupie dzieci jest dosc duze
> prawdopodobienstwo
> wystapienia sytuacji stresowej mogacej wywolac atak.

No i co z tego? Trzeba wiedziec, co się robi w czasie ataku. Przedszkolanki
nie mają kursów pierwszej pomocy? Myślałam, ze to obowiązuje wszystkich
nauczycieli.

> A do wszystkich mam pytanie:
> "Jak Wy byscie zareagowali gdyby do przedszkola waszego dziecka mialo
> dolaczyc
> dziecko z padaczką?"
> Z doswiadczenia wiem, że z bardziej błachych powodow rodzice oponowali
przed
> przyjeciem
> "dziecka z problemem".

U mojego dziecka w grupie jest dziecko z cukrzycą (wiesz, kłopot posiłkami,
groźba omdleń etc.) i z zespołem Downa. Kilkoro z alergią (inhalator w razie
duszności, diety). NIE jest to przedszkole integracyjne.

Więc nie opowiadaj, jakiego to wymaga ogromnego wysiłku. To wymaga odrobiny
wiedzy i dobrej woli.
O.