Dzikie wino, ratunku!

31. Data: 2016-08-28 18:58:12

Temat: Re: Dzikie wino, ratunku!
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> Jeśli byłbyś skłonny wysłać kiedyś kilka dokładniejszych zdjęć Twego
> dzieła
> ma mój mail jak wyżej, to bylibyśmy wdzięczni bardzo.

Same zdjęcia nic nie dadzą.
Tam najważniejsze parametry są na zdjęciu niewidoczne.
Na przykład:
parametry sprężyny
Ciężar topora (zgadnij ile waży ten mój)
Długość ramienia topora
Miejsce zamocowania łożyska ramienia topora
Konstrukcja samego łożyska
Proporcje pomiędzy długością ramienia topora a długoscią ramienia spreżyny
Wielkość i kształt końcówki tnacej topora (zmieniałem 4 razy)
Jedynym rowiązaniem jest omówienie osobiste wszystkich kwestii na przykład
przy piwku.
Raz w roku bywam w kieleckim, a może mielibyście ochotę odwiedzić mnie tu na
Kaszubach?
Zapraszam.

32. Data: 2016-08-28 23:42:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Aug 2016 18:33:20 +0200, Tomasz napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> Tak też myślałem że jesteście z moich rodzinnych stron.
> Jestem z Ostrowca Świętokrzyskiego gdzie spędziłem dzieciństwo i młodość.
> Jestem tam przynajmniej raz do roku i chętnie odwiedziłbym Waszą posiadłość.

Kto wie, może kiedyś - czemu nie :-)

33. Data: 2016-08-28 23:43:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Aug 2016 18:58:12 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]
> Wielkość i kształt końcówki tnacej topora (zmieniałem 4 razy)
> Jedynym rowiązaniem jest omówienie osobiste wszystkich kwestii na przykład

Kto wie :-)

> Raz w roku bywam w kieleckim, a może mielibyście ochotę odwiedzić mnie tu na
> Kaszubach?
> Zapraszam.

Dzięki za zaproszenie - być może kiedyś :-)

34. Data: 2016-09-09 08:23:49

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.08.2016 o 11:18, ogrodnik pisze:
> Jestem zupełnie oszołomiony i załamany: dzikie wino opanowało mi ogród (około 10
arów), co kilka tygodni usuwam kilkanaście kilogramów liści i pędów a ono rośnie jak
oszalałe. Korzenie, które próbuję usuwać mają do 2-3 cm średnicy i tworzą jakąś
upiorną sieć pod powierzchnią. Zdominowało małe poletko malin, przerosło i zagłusza
jaśminy, wplata się w oczka siatki ogrodzeniowej... Czy istnieje jakiś rozsądny
sposób na zlikwidowanie tego potwora? Wygląda tak:

> http://i.imgur.com/Hhzupos.jpg
>
> Bardzo dziękuję za każdą wskazówkę, pozdrawiam.

Kup Roundup i pędzelek. Zrób do słoika roztwór, ale minimum 5x bardziej
stężony, niż w instrukcji i pędzelkiem smaruj liście. Nie musisz
smarować wszystkich, wystarczy, że na każdym pędzie po kilka pomalujesz.
Ja ta wytępiłem dzikie maliny i powojnik. Uwaga, robota wymaga
cierpliwości i co jakiś czas trzeba powtarzać. Jak zrobisz raz, ale do
końca - masz spokój.
Jacek

35. Data: 2017-09-22 11:45:29

Od: ogrodnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 9 września 2016 08:23:53 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
> Ja ta wytępiłem dzikie maliny i powojnik. Uwaga, robota wymaga
> cierpliwości i co jakiś czas trzeba powtarzać. Jak zrobisz raz, ale do

Długo nie pisałem w temacie, myślałem, że Twoja porada nie jest w stanie pomóc,
ale... Kupiłem miesiąc temu Roundup, pędzelek, rękawiczki i przesmarowałem pracowicie
chyba ze dwie setki pędów ukazujących się na trawniku. Wydaje się, że te posmarowane
znikły w jakiś sposób, pokazują się inne ale pędów podziemnych jest przecież bez
liku. Zobaczę co będzie się działo dalej. Jak myślisz: czy ma znaczenie kiedy robię
te zabiegi? Podejrzewam, że wiosenne pędy mogą być bardziej agresywne i ich
smarowanie może prędzej unieszkodliwić korzenie.
Tymczasem pozdrawiam i dziękuję.

Sierpniowy warzywnik-kwietnik :-)
czy kaktusu mozna myc i czym
Pomidory bezopryskowe