Dziwne garnki?

1. Data: 2007-05-17 19:00:05

Temat: Dziwne garnki?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Naszedł mnie nagle taki nurtujący temat, wybaczcie jeśli offtopic.
Czy jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć, dlaczego garnki, które podobno są
stalowe, nie przyciągają magnesu? Tak na chłopski rozum powinny, prawda?
Czy jest jakaś tajemnicza odmiana stali, która nie przyciąga?

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2007-05-17 19:12:44

Temat: Re: Dziwne garnki?
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
> [...]
> stalowe, nie przyciągają magnesu? Tak na chłopski rozum powinny, prawda?
> Czy jest jakaś tajemnicza odmiana stali, która nie przyciąga?

Bo są "podobno stalowe"?
Magnes przyciąga żelazo, może te twoje zbyt ciężkie są lub magnes za daleko?
;-)
pozdr. Jerzy

3. Data: 2007-05-17 20:15:43

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
> [...]
> stalowe, nie przyciągają magnesu? Tak na chłopski rozum powinny, prawda?
> Czy jest jakaś tajemnicza odmiana stali, która nie przyciąga?

Garnki i sztućce są wykonane ze stali chromoniklowej - być może te
dodatki zmieniają właściwości magnetyczne stali? Chociaż - to dziwne, bo
własnie przeprowadziłam test: do sztućców się magnes przyczepia, a do
garnków - nie... Ki diabeł???
--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

4. Data: 2007-05-17 20:19:05

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Austenityczna ?
JaC

5. Data: 2007-05-17 20:55:34

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> [...]
> dodatki zmieniają właściwości magnetyczne stali? Chociaż - to dziwne, bo
> własnie przeprowadziłam test: do sztućców się magnes przyczepia, a do

Może chodzi o okrągły/cylindryczny kształt garnków - że niby coś z
liniami pola magnetycznego nie tak?????? Eeee, bzdura. Ktoś kompetentny
może wyjaśni? W końcu jakiś problem to jest!

6. Data: 2007-05-17 22:57:07

Od: Longus <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> [...]
> dodatki zmieniają właściwości magnetyczne stali? Chociaż - to dziwne, bo
> własnie przeprowadziłam test: do sztućców się magnes przyczepia, a do

Skoro dodatki chromu i niklu tzn. ze mamy do czynienia ze stala
nierdzewna (12-25% chromu).
Stal nierdzewna (inaczej INOX) ma wlasciwosci "anytmagnetyczne", uzycie
magnesu jest stara metoda warsztatowa jezeli ktos mam problemy z
wizualnym rozroznieniem stali nierdzewnej od "zwyklej" :-)

pozdr.
Greg

7. Data: 2007-05-18 02:38:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message

> Może chodzi o okrągły/cylindryczny kształt garnków - że niby coś z
> liniami pola magnetycznego nie tak?????? Eeee, bzdura. Ktoś kompetentny
> może wyjaśni? W końcu jakiś problem to jest!

Dlaczego problem, czyż nie da się ugotować w nich jedzenia? A jeżeli tak, to
funkcjonują biezotkazno...
Żelazo i nikiel są ferromagnetykami, ale nie wszystkie stopy z ich
zawartością są ferromagnetyczne.

8. Data: 2007-05-18 06:26:38

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stalowe, nie przyciągają magnesu? Tak na chłopski rozum powinny, prawda?
> Czy jest jakaś tajemnicza odmiana stali, która nie przyciąga?

nie wszystkie stale stopowe (a do takich nalezy stal K.O. z ktorej
wykonywane sa garnki-
przykladowo
0H18N9
1H18N9T
0H18N10T
H17N13M2T
00H17N14M2
0H17N13M2T
0H22N24M4TCu
i wiele wiele innych)
nie sa stalami ferromagnetycznymi
W gruncie rzeczy wszystkie stale zwane stalami kwasoodpornymi nie sa wlasnie
ferromagnetykami

9. Data: 2007-05-18 07:46:46

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> wrote:
> [...]
> powinny,
> prawda? Czy jest jakaś tajemnicza odmiana stali, która nie

Ciekawy wątek :-)
Aż wczoraj przetestowałem swoje garnki, zauważyłem przy okazji
ciekawą rzecz: porządne wyroby z porządnej nierdzewki
ferromagnetycznie nie były absolutnie. Badziewne natomiast typu
"nierdzewny kubek" z hipermarketu za 4,99 - jakąś śladową
magnetyczność miały jak najbardziej, może zwykły magnes
"szafkowy" by tego nie stwierdził, ale neodym się zauważalnie
kleił do takiego kubka.
Tak więc magnes (porządny) jako tester jakości garnków ze stali
nierdzewnej :-)

J.

10. Data: 2007-05-18 07:51:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

Nie zadymiaj przynajmniej licznika - nie mam ochoty dopłacać do Ciebie.

Firma F.H. MODESTO Dariusz Słowak (Kraków)
okno panoramiczne
Prośba: opinie o wodomierzach Techem Vario S z modułem radiowym
Maszyna do obróbki warzyw - co uzywacie?
brudny komin - czym umyć