Dzwonek na 230V na miejsce dzwonka 7V

11. Data: 2005-07-11 07:42:36

Temat: Re: Dzwonek na 230V na miejsce dzwonka 7V
Od: c...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-07-2005 o 19:54:06 PhoeniX
<f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> napisał:

> Witam
>
> Po remoncie kupiłem nowy dzwonek do dzwi. Jest na 230V. Jak się potem
> okazało stary dzwonek nie był na 230V ale na 7V. Miernik na kablach
> pokazuje około 13V. W którym miejscu i w jaki sposób (opornik ?) jest
> zmieniany prąd 230V na te ok.13V ???

przyjrzyj się przełącznikowi, może na min są zamontowane dwie lub nawet
jedna dioda zenera??
--
Darek

12. Data: 2005-07-11 09:07:50

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

> Może właśnie jest to ta "kostka"?

Przeczytasz mój post jeszcze raz, uważniej? ;-)

J.

13. Data: 2005-07-11 09:08:48

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...fm> napisał w wiadomości

> przyjrzyj się przełącznikowi, może na min są zamontowane dwie lub
> nawet jedna dioda zenera??

Litości, panowie, nie twórzcie takich kosmicznych teori...

J.

14. Data: 2005-07-11 10:04:49

Od: c...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11-07-2005 o 11:08:48 Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał:

> Litości, panowie, nie twórzcie takich kosmicznych teori...

Dlaczego "kosmicznych"? To bardzo prosty i tani układ pozwalający
zmniejszyć napięcie przy niewielim poborze prądu

--
Darek

15. Data: 2005-07-11 10:28:34

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego "kosmicznych"? To bardzo prosty i tani układ pozwalający
> zmniejszyć napięcie przy niewielim poborze prądu

Zenerką zejść z 230 na 8V przy poborze prądu jak dla typowego dzwonka,
czyli powiedzmy jakieś pół ampera? Czyli znaleźć diodę zenera, która
wytrzyma wydzielające się z niej 0.5*(230-8)=111W mocy? Powiedzmy
2x55W? Być może dałoby się takie diody kupić, ale z całą pewnością nie
będą tańsze od transformatora, niemal z całą pewnościa były nie do
kupienia w czasie kiedy tamta instalacja była robiona no i po trzecie
zamontowany w puszce wyłącznika ponad stuwatowy grzejnik spowodowałby
pewne problemy z naciskaniem tegoż wyłącznika :-)

J.

16. Data: 2005-07-11 18:21:14

Od: c...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11-07-2005 o 12:28:34 Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał:

> [...]
> czasie kiedy tamta instalacja była robiona no i po trzecie zamontowany w
> puszce wyłącznika ponad stuwatowy grzejnik spowodowałby pewne problemy z

jeszcze weź pod uwagę współczynnik wypełnienia to wydzielana moc spadnie o
połowę, a jeżeli uwzględnisz fakt że dzwonek działa przez kilka sekund to
wydzielana moc nie będzie taka duża.Masz rację natomiast że powiedzmy 15
lat temu było by to trudne do zrealizowania.

--
Darek

17. Data: 2005-07-12 07:04:43

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilka sekund to wydzielana moc nie będzie taka duża.Masz rację
> natomiast że powiedzmy 15 lat temu było by to trudne do

Wziąłem, dlatego pisałem o 2x55W. Owszem można zostawić tylko jedną
połówkę, ale to w niczym nie zmienia faktu: dioda zenera wytrzymująca
moc 55W będzie trudna do kupienia i droga obecnie, 15 lat temu i u nas
obstawiałbym raczej 'niemożliwe' (nie chce mi się kopać w katalogach,
więc nie neguję wogóle faktu istnienia zenerek na takie moce, ale tak
szczerze mówiąc - mam wątpliwości. Największe, z jakimi się spotkałem,
miały 5W).
A jeśli nawet zostawimy na boku kwestię ceny i dostępności takich
zenerek, pozostanie kwestia fizycznej mocy, która tam się musi
wydzielić. 55W do zamiany w ciepło to dużo, jak na element
elektroniczny, który chcesz zamknąć w małej puszce i przykryć
plastikowym wyłącznikiem. Bardzo dużo. Tak się po prostu nie robi.

J.

18. Data: 2005-07-16 21:43:10

Od: "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> szukaj wiadomości tego autora

BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał:
> Może właśnie jest to ta "kostka"?

Na pewno nie. W puszcze koło drzwi wejściowych mam tylko ceramiczną złączke.

PhoeniX

19. Data: 2005-07-16 21:45:11

Od: "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...fm> napisał:
> przyjrzyj się przełącznikowi, może na min są zamontowane dwie lub
> nawet jedna dioda zenera??

Włącznik jest nowy. W puszcze włącznika nie ma nic poza 2 kablami. Pozostaje
mi więc montaż dzwonka na przekaźnikach samochodowych o ile jakoś
przypadkiem nie znajde transformatorka. A mieszkam w 4 piętrowym bloku
budowanym około 1965r.

PhoeniX

20. Data: 2005-07-18 07:40:17

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Jul 2005 23:45:11 +0200, osobnik PhoeniX naskrobał co
następuje:

> Włącznik jest nowy. W puszcze włącznika nie ma nic poza 2 kablami. Pozostaje
> mi więc montaż dzwonka na przekaźnikach samochodowych o ile jakoś
> przypadkiem nie znajde transformatorka.

lepiej nie używaj przekaźników samochodowych - tam napięcie przełączania
jest 12V ale i napięcie przełączane jest 12V. Lepiej pójdź do sklepu z
częściami elektronicznymi i kup przekaźnik na napięcie przełączane 230V a
napięcie przełączające odpwoiednie do tego które będziesz miał na diodach
(mostku)

Danny
http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"