Ekspres cisnieniowy na kapsulki - ktore rozwiazanie wybrac?

21. Data: 2010-12-15 10:19:34

Temat: Re: Ekspres cisnieniowy na kapsulki - ktore rozwiazanie wybrac?
Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-14 22:44, Jarek P. pisze:
> To ja w takim razie idę sobie zaparzyć herbatę. Z pada.

lol :)

Sierp

22. Data: 2010-12-15 10:23:42

Od: "jahi" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Osiecki wrote:

> Nie zebym byl milosnikiem automatow kapsulkowych - wrecz przeciwnie,
> uwazam ze to drozyzna i ograniczenie wyboru, ale... Co to niby za
> pomysl ze kawa w kapsulkach musi byc nafaszerowana chemia? Przeciez
> tam nie jest potrzebna absolutnie zadna filozofia - zemlec kawe,
> wsadzic do kapsulki i zapakowac prozniowo.

Pod warunkiem, że te kapsułki są szczelne. Patrząc na te z podanego
wcześniej linku to chyba nie za bardzo...

> Ja i tak jestem wyznawca ekspresow z mlynkiem - raz wiekszy wydatek a
> potem rozsadne kwoty, dobra kawa i pelna swoboda wyboru.
>
> Pozdrawiam,

Ja też, ale od czasu do czasu lubię usiąść sobie z książką i dużym
kubkiem kawy, dlatego mam również przelewowy.

Pozdrawiam, Jarek

23. Data: 2010-12-15 11:00:11

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Dec 2010 22:44:26 +0100, Jarek P. napisał(a):

> OK, dobra, w nieświadomości żyłem, że są ekspresy robiące kawę z
> "ekspresówy".

Ano są. Tylko w ten sposób ograniczają się tylko do kawy - a szkoda.
Jak widać po przykładzie Dolce Gusto taki "idiotenekspres" można
wykorzystać do dużo większej liczby napojów.

> To ja w takim razie idę sobie zaparzyć herbatę. Z pada.

Możesz też z saszetki ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

24. Data: 2010-12-15 11:01:46

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15 Dec 2010 10:23:42 GMT, jahi napisał(a):

> Pod warunkiem, że te kapsułki są szczelne. Patrząc na te z podanego
> wcześniej linku to chyba nie za bardzo...

Kapsułki jak najbardziej są szczelne. W ekspresie wbija się w nie igła i
pompuje wodę pod ciśnieniem. Zawartość jest wyciskana przez zaworek na dole
kapsułki.

Saszetki zaś siłą rzeczy nie są hermetyczne :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

25. Data: 2010-12-15 11:08:20

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

jahi wystukał:

> Pod warunkiem, że te kapsułki są szczelne. Patrząc na te z podanego
> wcześniej linku to chyba nie za bardzo...

Szybki gugiel powiedział że najczęściej te naboje wyglądaja +/- jak
jednorazowa porcja śmietanki do kawy, czyli plastikowy "kubeczek" z
foliowym wieczkiem, a i ta kawa w torebkach Phillipsa nie jest raczej
sprzedawana luzem tylko w hermetycznym opakowaniu foliowym...

Jo'Asia

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------< http://goodreads.com/spriggana >-
--<()> -< http://esensja.pl/ >-------------< http://bujold.sf-f.pl/ >-

26. Data: 2010-12-15 18:54:24

Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ziarenka kawy może i są hermetyczne, ale po zmieleniu już nie bardzo ;-))

-----

27. Data: 2010-12-15 18:58:00

Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie w tych kapsułkowcach przeszkadzały dwie rzeczy:

a) półautomat: sam musiałem decydować, kiedy przestać przelewać wodę. Wolałbym full
automat.

b) "wykładnicza" charakterystyka płynu wypływającego z kapsułki. Nie ma tak, że
najpierw leci 100% kawy, i nagle stop, 100% wody,
ale zawartość "kawy w kawie" maleje od 200% do 0 % ;-)) Za wcześnie przerwiesz to
sporo pozostanie kawy niewykorzystanej, a za późno
przerwiesz, to masz lurę.

c) zrób imprezę na kilkanaście osób, zbankrutujesz. Ale wielu gospodarzy robi gościom
2 kawy z 1 kapsułki ;-))

28. Data: 2010-12-15 22:08:34

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Dec 2010 19:58:00 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> Mnie w tych kapsułkowcach przeszkadzały dwie rzeczy:
>
> a) półautomat: sam musiałem decydować, kiedy przestać przelewać wodę. Wolałbym
full automat.

To fakt, ale wtedy musiałbyś mieć szklanki o jedynej słusznej pojemności.
I pewnie do każdego napoju inną :)

> [...]
> ale zawartość "kawy w kawie" maleje od 200% do 0 % ;-)) Za wcześnie przerwiesz to
sporo pozostanie kawy niewykorzystanej, a za późno

Też racja. Ale szybko się tego można nauczyć, podobnie jak proporcji
dwuskładnikowych napojów.

> c) zrób imprezę na kilkanaście osób, zbankrutujesz. Ale wielu gospodarzy robi
gościom 2 kawy z 1 kapsułki ;-))

No... jak się dobrze rozkręci, to i trzecia pochodna będzie smakować ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

29. Data: 2010-12-15 22:09:00

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Dec 2010 12:08:20 +0100, Jo'Asia napisał(a):

> foliowym wieczkiem, a i ta kawa w torebkach Phillipsa nie jest raczej
> sprzedawana luzem tylko w hermetycznym opakowaniu foliowym...

Hermetycznym do czasu wyjęcia pierwszej saszetki ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

30. Data: 2010-12-15 22:20:09

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-12-2010 o 23:09:00 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

> Hermetycznym do czasu wyjęcia pierwszej saszetki ;)

dzisiaj właśnie piłem kawę z saszetki/pada i powiem szczerze, że była
dobra ;)
a co do hermetyczności, każda saszetka pakowana jest w osobne opakowanie
(przynajmniej tam gdzie piłem tak było)

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

Bas mi se neda
Najwłaściwsza temperatura wewnątrz lodówki
Christmas Day's gifts handbags bags purse scarf sunglasses hats caps UGG boot Timberland shoes Nike shoes jerseys jacket hoody coat etc. wholesale online by paypal payment with free shipping ( http://www.24hour-buy.co m )
SPRZECIOR
Mlynek do zlewozmywaka - numery SWW czy jak im tam...