Elastyczne wężyki przyłączeniowe

1. Data: 2007-05-06 16:44:09

Temat: Elastyczne wężyki przyłączeniowe
Od: "Ryszard" <r...@b...adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sąsiad zalał kilka mieszkań ponieważ pękł mu wężyk łączący bojler z
baterią.Co proponujecie w zamian za te węzyki, chodzi o wszystkie połączenia
a więc : płuczka WC,Junkers,bojler itp.

2. Data: 2007-05-06 18:21:11

Temat: Re: Elastyczne wężyki przyłączeniowe
Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:f1l0he$sj0$1@news.onet.pl
użytkownik *Ryszard* napisał(a):

> Sąsiad zalał kilka mieszkań ponieważ pękł mu wężyk łączący bojler z
> baterią.Co proponujecie w zamian za te węzyki, chodzi o wszystkie
> połączenia a więc : płuczka WC,Junkers,bojler itp.

Nie wiesz czy długo eksploatował ten wężyk zanim pękł? I jaka woda, zimna
czy gorąca? Chciałbym to wiedzieć żeby odpowiednio wcześniej u siebie
wymienić zanim ja kogoś podleję :)

--
Big Jack
//////

3. Data: 2007-05-06 18:29:38

Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away> szukaj wiadomości tego autora

*Ryszard* wrote:

> Co proponujecie w zamian za te węzyki, chodzi o wszystkie połączenia
> a więc : płuczka WC,Junkers,bojler itp.

1. Połączenia sztywne i ich zamaskowanie lub
2. nowe węzyki elastyczne i ich coroczna "wymiana zapobiegawcza" lub
3. nowe węzyki elastyczne + ubezpieczenie mieszkania.

<>

4. Data: 2007-05-06 19:42:10

Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiesz czy długo eksploatował ten wężyk zanim pękł? I jaka woda, zimna
> czy gorąca? Chciałbym to wiedzieć żeby odpowiednio wcześniej u siebie
> wymienić zanim ja kogoś podleję :)

Moj przyklad:
- 2.5 roku, wezyk 60cm doprowadzajacy zimna wode do bojlerka
- na wejsciu do bojlerka panuja zmienne warunki, bywa cieplej,
- w czasie odkrecania wody wezyk widocznie porusza sie

No i pojawiala sie woda w szafce (mala kaluza). Myslalem, ze podcieka pod
zlewozmywakiem w czasie zmywania. Poszarpalem i tssssss....
Defekty byly dwa:
- gumowa uszczelka stwardniala jak plastik
- metalowy krociec przy srubunku ukrecil sie w palcach

W gniezdzie bojlerka bylo mnostwo kamienia, az strach pomyslec co jest w srodku...

Sprawdzilem inne wezyki w mieszkaniu - jeszcze dzialaja, ale trzeba sobote na
wymiane zarezerwowac...

Pytalem o lepsze modele - nikt nic w sklepach nie wie.

U rodzicow sa rurki miedziane karbowane do giecia - zyja dluzej, nie ma takiej
swobody manewrowania jak z wezykami, ale nie ma gdzie kupic.

Mam zamiar w newralgicznych miejsach pozakladac czujniki wycieku a za zaworem
glownym zalozyc elektrozawory. Podczas nieobecnosci a w razie jakiejkolwiek
watpliwosci odetna doplyw wody. Znajomy kupowal po ~150pln.

AdamF

5. Data: 2007-05-06 20:59:26

Od: "Lukasz Kajda" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> U rodzicow sa rurki miedziane karbowane do giecia - zyja dluzej, nie ma
takiej
> swobody manewrowania jak z wezykami, ale nie ma gdzie kupic.

tego typu rurki widzialem ostatnio w castoramie (lub w praktikerze) w
Gdansku, i tez sie zastanawialem czy nie kupic, ale nie mam pojecia czy to
trwalasze w porownaniu z tymi elastycznymi w oplocie.

--
Lukasz

6. Data: 2007-05-06 22:48:42

Od: AK Drake <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

piper napisał(a):

> 1. Połączenia sztywne i ich zamaskowanie lub
> 2. nowe węzyki elastyczne i ich coroczna "wymiana zapobiegawcza" lub
> 3. nowe węzyki elastyczne + ubezpieczenie mieszkania.
>
> Pozdrawiam

Ad 1.
A czemu zaraz maskować, ja mam podejścia do WC na wierzchu z chromowanej
rurki dogiętej wg potrzeb. Dużo estetyczniejsze niż jakikolwiek wężyk i
na pewno trwalsze.

--
AK Drake

7. Data: 2007-05-06 22:52:31

Od: AK Drake <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

AK Drake napisał(a):

> Ad 1.
> A czemu zaraz maskować, ja mam podejścia do WC na wierzchu z chromowanej
> rurki dogiętej wg potrzeb. Dużo estetyczniejsze niż jakikolwiek wężyk i
> na pewno trwalsze.

Aha. Rurka kupowana na metry w hurtowni. A WC-tów mam 11 ;-) (tyleż samo
umywalek identycznie podłączonych, ani jednego wężyka w całym obiekcie)
bo to mały pensjonacik nad morzem.

--
AK Drake

8. Data: 2007-05-07 07:05:56

Od: "Boban" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ryszard <r...@b...adresu.pl> napisał(a):

Co proponujecie w zamian za te węzyki, chodzi o wszystkie połączenia
> a więc : płuczka WC,Junkers,bojler itp.

Łączyć na sztywno miedzią lub kupić odpowiednie zestawy (rura PEX +
odpowiednie złączki) z rury PEX. Wirsbo ma w ofercie złączki z obrotowymi
nakrętkami.

9. Data: 2007-05-07 13:58:40

Od: "Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha. Rurka kupowana na metry w hurtowni. A WC-tów mam 11 ;-) (tyleż samo
> umywalek identycznie podłączonych, ani jednego wężyka w całym obiekcie) bo
> to mały pensjonacik nad morzem.

AK Drake: a w jaki sposob ta rurka jest podlaczona? Do zaworu w scianie
potrzebna jest nakretka z wewnetrznym gwintem 1/2 albo 3/4 cala, a koncowka
do baterii potrzebuje bodajze gwintu zewnetrznego M10.
Maciej

10. Data: 2007-05-07 16:52:29

Od: awow <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Baterie umywalkowe mam tak podłączone:
www.kolo.com.pl/kolo/ceramika_i_meble/ceramika_nova_
top/umywalki_ceramika_nova_top_89.html

Który piec dwufunkcyjny Vaillant wybrać?
Re: Zmywarka ELECTROLUX ESL 66020 - ELECTROLUX
Jaki klinkier?
problem z pomiarami wodomierzy
Zmywarka ELECTROLUX ESL 66020 - ELECTROLUX