Elektrokoagulacja czy wycięcie?

1. Data: 2004-06-15 14:30:56

Temat: Elektrokoagulacja czy wycięcie?
Od: "panneutron" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Na udzie wyrosło mi znamię naczyniowe o średnicy ok. 5 mm i dosyć głębokim
nacieku, chcę to usunąć, ale po wizycie u dwóch dermatologów jestem w
rozterce, bo jeden zaleca elektrokoagulację, a drugi zabieg chirurgiczny.
Mam skierowanie do chirurga plastycznego na wycięcie, ale czy nie powinien
to wykonać onkolog i przeprowadzić badanie histopatologiczne, czy chirurg
plastyczny jest właściwą osobą do usuwania tego typu zmian? Poza tym, która
rana szybciej i bezpieczniej się goi?

2. Data: 2004-06-15 15:05:52

Temat: Re: Elektrokoagulacja czy wycięcie?
Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie mam obsesję, ale bez zbadania hist-pat tego bym nie pozostawił.
Nawet bardzo sprawnym dermatologom i skórnochirurgom zdarza się postawić
rozpoznanie zupełnie nieadekwatne do rzeczywistości (chociaż zwykle
adekwatne do tego co klinicznie widać). Jak coś wygląda jak znamię
naczyniowe a wzięło i urosło, a nie jest obecne od urodzenia, to może to
być naturalnie naczyniak, ale bywa różnie.
Ale uprzedzam, że mam obsesję.

Krzysiek, EBP
Patriotyzm jest ostatnią ucieczką łajdaków

3. Data: 2004-06-15 15:33:35

Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

chirurg plastyczny ma dokładnie taki sam obowiązek badania hist-pat
materiału usuniętego co onkolog (o ile oczywiście nie zastosuje koagulacji).
Jeśli zależy ci na estetyce idź do plastyka i poproś o wycięcie + szycie
śródskórne.
Ewentualnie o to samo poproś dobrego onkologa. Ja nie decydowałbym się na
koagulację
Pozdrawiam
Użytkownik "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dqdxhf0o6ubj.18a4lkenz25qb.dlg@40tude.net...

4. Data: 2004-06-15 20:52:19

Od: d...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Dokladnie tak samo uwazam, a mialoem w rodzinie przypadek, kiedy pom koagulacji
trzeba bylo i tak wycinac i to duzo, DUZO obszerniej. A hist-pat tak czy
inaczej jest konieczny
Pzdr dino

Rentgen kręgosłupa
Osłabienie ...