Re: Elektryczny real ??

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Tue, 13 Jun 2023 16:46:13 -0700 (PDT)
Subject: Re: Elektryczny real ??
From: XL <i...@g...pl>

wtorek, 13 czerwca 2023 o 14:16:26 UTC+2 alojzy nieborak napisał(a):
> [...]
wielki samochód. Wraz z żoną i dziećmi w minioną sobotę wyruszył w circa 220 km
podróż z Warszawki do prowincjonalnych Kielc, aby zaszpanować na urodzinach i
obiedzie u teściowej.
dorosłymi osobami, trójką dzieci i psem, jak również non stop działającą klimatyzacją
i wszelkimi medialnymi fajerwerkami, jak również nieprzewidzianymi przez (myślącego
głównie poojcowskim portfelem, głową mniej) kierowcę opóźniającymi perturbacjami
związanymi z wiadomym każdemu typowym piątkowo-sobotnim tłokiem
ponad 8 godzin zamiast dwóch. Żonę, dzieci i psa wsadzil w taxi i wysłał do Kielc, a
sam kołkiem tkwił 6 godzin w samochodzie, aż się naładuje. W Kielcach był na kolację.

> E tam kurtyna. Może przed wyjazdem zwyczajnie nie naładował.

Naładował. Nie jest debilem. Nie przewidział jednak, jak energożerny dla elektryka
jest wyjazd z Warszawy w godzinach i dniach szczytu weekendowego - dotychczas jeździł
spalinowymi samochodami i przy pełnym baku nie musiał w ogole brać tych niuansów pod
uwagę. Po tej przygodzie już ma nauczkę. A samochodzik chyba sprzeda ?

> Technologia jak technologia, świeża. Pierwsze śliwki robaczywki.

Dlatego kiep ten, co wydaje na nie tak ogromną forsę.

> Pierwsze samoloty robili z drewna.
>
> Bardziej sceptyczny jestem wobec lokomotyw które ostatnio pokazali w PL,
> tych na wodór.

No ale czemu? To dobrze znana technologia:
Za Wiki:
,,Honda zaprezentowała prototyp elektrycznego samochodu o napędzie wodorowym w 1999
roku - Honda FCX[47]. Od 2008 roku zaczęto produkcję Hondy FCX Clarity, a od 2016
roku Hondy Fuel Cell[48]. Honda FCX Clarity to pierwszy seryjne produkowany i
sprzedawany w formie leasingu samochód z silnikiem wodorowo-elektrycznym na świecie.
W 2013 roku Hyundai uruchomił seryjną produkcję samochodu o napędzie wodorowym -
Hyundaia ix35 FCEV[49]. W 2014 roku Toyota rozpoczęła seryjną produkcję swojego
samochodu zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi - Toyoty Mirai[50]. W 2018 roku
Hyundai zaprezentował prototyp elektrycznego SUV o napędzie wodorowym - Hyundaia
Nexo[51]."

Coś mi się obiło o uszy też o przedwojennym samochodzie na wodór, może odnajdę
gdzieś.

Więc niby czemu nie lokomotywa.