Empatia-telepatia jako zjawiska kwantowe -faktem?

41. Data: 2004-04-06 20:16:54

Temat: Re: Empatia-telepatia - a ŚWIADOMOŚĆ [strasznie długie]
Od: vonBraun <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "vonBraun" <i...@s...pl>

ksRobak

> mamy 3 przypadki:
> 1. bejsbol leży obok katalizatora
> 2. bejsbol w czystej wodzie
> 3. bejsbol w wodzie wraz z katalizatorem
> Tylko w przypadku 3-cim "szara substancja" opada. Dlaczego?

> Przecież nie zachodzi żadna(!) reakcja chemiczna.

Coś mi tu nie gra.

Używasz pojęcia "katalizator", jeśli
mnie pamięć nie myli, to uczono mnie, że
określenia "katalizator" używa się
w przypadku reakcji chemicznych
a nie w sytuacji ich BRAKU
jak piszesz).

Jeśli NIE ZASZŁA reakcja chemiczna, to odpowiedzi
należy szukać nie w chemii ale w fizyce
(jakiś proces nie zmieniający nawet przejściowo
składu chemicznego substancji w nim uczestniczących)
i wtedy użycie terminu "katalizator" jest niewłaściwe.

To właśnie katalizator służy często jako rodzaj
dodatkowej kieszeni pozwalającej na chwilę upakować
różne niewygodne cząstki po to aby przyśpieszyć proces
lub obniżyć energochłonność reakcji.
Jednak skład dwu lub więcej substancji chemicznych (poza katalizatorem)
zostaje zmieniony.

Użycie terminu katalizator w tym konkretnym przypadku
pociąga za sobą myślenie o REAKCJI chemicznej.

Reasumując - co mam odpowiedzieć jak to nie "po chemicznemu" na mój rozum?
Nie wiem o co chodzi.

pozdrawiam
vonBraun

> PS. ja wiem dlaczego. :-)
> \|/ re:

PS. Robaku może z odpowiedzią na to pytanie
jast tak jak w tym starym kawale:
"Jaka jest różnica między kiblem a szafą?"
- cały dowcip polega na tym aby respondent
odpowiedział, że nie wie.

PPS.Skonfigurowałem czytnik news właśnie ale
głowy nie dam czy to dojdzie lub czy się nie zduplikuje
z czymś co wysłałem a nie doszło
za niedogodności przepraszam.

42. Data: 2004-04-06 21:12:24

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <i...@s...pl>
> Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl>

>>> vonBraun

> [...]
> i wtedy użycie terminu "katalizator" jest niewłaściwe. [...]
> Reasumując - co mam odpowiedzieć jak to nie "po chemicznemu"

hehe w tym przypadku katalizator jest pasywny i nie uczestniczy
w żadnej reakcji :-) czysta chemia.
Czy wiesz już:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

43. Data: 2004-04-06 21:30:16

Od: vonBraun <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak wrote:
> [...]
> skąd "szara substancja" WIE, że w wodzie jest katalizator?
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

To jeszcze pamiętam z chemii jak przez mgłę,
że są takie katalizatory, które dzięki swej strukturze
krystalicznej mogą przyśpieszać reakcje
ale zupełnie wymiękam jeśli chodzi o mechanizm :-)

Może o to Ci chodzi?

pozdrawiam
vonBraun

44. Data: 2004-04-06 22:44:33

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <i...@s...pl>
> [...]

> że są takie katalizatory, które dzięki swej strukturze
> krystalicznej mogą przyśpieszać reakcje
> ale zupełnie wymiękam jeśli chodzi o mechanizm :-)

Właśnie! Trafiłeś w 10-tkę tym słowem "wymiękam".
Gdyby "szara substancja" nie wiedziała, że jest w wodzie
i że w tej wodzie jest katalizator to by nie opadała. :o)
A więc "szara substancja" posiada ŚWIADOMOŚĆ. :-)
\|/ re:

45. Data: 2004-04-07 07:32:15

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak w news:c4vbsd$dm1$1@inews.gazeta.pl
zawarł kontrowersyjne twierdzenie iż:

> [...]
> i że w tej wodzie jest katalizator to by nie opadała.  :o)
> A więc "szara substancja" posiada ŚWIADOMOŚĆ.  :-)

Cóż, mogę na to odpowiedzieć tylko w jeden sposób:
Niektórzy wierzą, iż w mózgu świadomymi procesami
zajmuje się substancja szara (potocznie szare komórki)
nie oznacza to automatycznie, że
wszystko co szare musi od razu mieć świadomość.

W ten sposób na pytanie, skąd kamień wie, w którą stronę
ma spadać, za czasów Arystotelesa odpowiadano - ponieważ dąży tam
gdzie przynależy - to myślenie antropocentryczne.

Zaś każdy proces, którego mechanizmu nie potrafimy na poczekaniu
wyjaśnić zasługiwałby na miano świadomego.
Jeśli ja nie odpowiem na pytanie o mechanizm
bo chemii na psychologii nie uczą
zrobi to ktoś na jakimś "pl.chemia.sci" jeśli takie istnieje,
i nie sądzę aby odwołał się do ŚWIADOMOŚCI.

pozdrawiam
vonBraun

46. Data: 2004-04-07 10:45:27

Temat: Re: Empatia-telepatia jako zjawiska kwantowe -faktem?
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tycztom" <t...@i...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> ->J.E. Sky<- c4uclj$3n4$...@n...onet.pl naszkrobal/a:

> mój

Nie kapuję...ona się pomyliła -to powinien być jej koniec ;)
Jeśli pomyliła się co do ciebie -to ona skończyła z tobą??
I to był twój koniec?

47. Data: 2004-04-07 20:34:23

Od: "tycztom" <t...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

->J.E. Sky<- c50m2v$efg$...@n...onet.pl naszkrobal/a:
> [...]
>
> Nie kapuję...ona się pomyliła -to powinien być jej koniec ;)
> Jeśli pomyliła się co do ciebie -to ona skończyła z tobą??

- i po coż to?

zakończyłem puentą

oTTo

48. Data: 2004-04-07 21:55:14

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ->J.E. Sky<- c50m2v$efg$...@n...onet.pl naszkrobal/a:

> - i po coż to?
>
> zakończyłem puentą

Jestem ciekaw co zaburzyło ową "telepatyczną" więź :)
I tylko tego.

49. Data: 2004-04-08 07:32:13

Od: "tycztom" <t...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

->J.E. Sky<- c51tan$hlo$...@n...onet.pl naszkrobal/a:

> Jestem ciekaw co zaburzyło ową "telepatyczną" więź :)

zgadza się - gdybym Ci powiedział, zaspokoiłbym Twoją ciekawość
/a tak trzymam Cię jak latawca na sznurku, patrząc jak się wznosisz/

> I tylko tego.

tylko... powiadasz

tomek

50. Data: 2004-04-08 09:54:22

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ->J.E. Sky<- c51tan$hlo$...@n...onet.pl naszkrobal/a:

> zgadza się - gdybym Ci powiedział, zaspokoiłbym Twoją ciekawość
> /a tak trzymam Cię jak latawca na sznurku, patrząc jak się wznosisz/

Wolę loty z wiatrem- bez uwięzi...
Pa.

de Mello - kropka nad i
Bestie