Endoproteza

1. Data: 2002-05-07 12:48:59

Temat: Endoproteza
Od: Gosiaczek <g...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)
Jestem cicha czytelniczka grupy medycyna, ale dzisiaj postanowilam cos
skrobnac, byc moze jest tu ktos, kto pomoze mi w pewnej sprawie.
Otoz moja ciocia, kobieta po 60-tce ma wymienione oba stawy
biodrowe.Najpierw miala wymieniany jeden, a po paru latach drugi.I teraz
od jakiegos miesiaca ten drugi staw zaczal jej strasznie dokuczac, tak
ja bolalo, ze nie mogla chodzic.Okazalo sie, ze jakies sruby tam sie
poluzowaly, podobno te andoprotezy sa jakies wadliwe.Kobieta ma straszne
wylewy na nogach i na brzuchu, poszla do lekarza, a ten powiedzial, ze
nic jej nie poradzi i wola nastepnego pacjenta.Zalamana poszla do
innego, a ten powiedzial, ze operacje mozne przeprowadzic za
rok.Normalnie paranoja co sie dzieje.Nie wiem dokladnie czym to
wytlumaczyl, ale prawdopodobnie tym, ze nie ma endoprotez i jest kolejka
oczekujacych.Tylko, ze ona nie wytrzymuje juz z bolu, nie moze chodzic,
siedziec i ma niby tak rok funkcjonowac?I dlaczego ona ma placic za to,
ze byly jakies wadliwe endoprotezy.Jak w samochodach jest wadliwa czesc,
to szybko i za darmo wymieniaja, a czlowiek ma sie tak meczyc:(..Mam
wiec pytanie, czy mozna cos zrobic zeby przyspieszyc operacje, nie wiem,
zalatwic ta endoproteze, ale tak, zeby kasa chorych zwrocila pieniadze,
bo podobno kosztuje 8 tysiecy, a jej nie stac na to, bo jak wiadomo
emerytury u nas skromniutkie.Moze ktos cos podpowie, za co bede bardzo
wdzieczna, a ciocia jeszcze bardziej.Z gory dziekuje i przepraszam za
dlugosc postu.
Pozdrawiam!

2. Data: 2002-05-08 07:53:08

Temat: Re: Endoproteza
Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Przepraszam, ze nie na temat, ale chce sie do czegos odniesc...

Uzytkownik "Gosiaczek" <g...@i...net.pl> napisal w wiadomosci

>.Jak w samochodach jest wadliwa czesc,
> to szybko i za darmo wymieniaja, a czlowiek ma sie tak meczyc:

Za samochod placi nabyca wedlug wartosci rynkowej, ktora producent i
dystrybutor wyliczaja tak, ze im sie to oplaca.
W Polsce procedury medyczne sa finansowane tak, ze malo co sie oplaca, w
duzej czesci przypadkow ryczalt z kasy chorych nie pozwala na sfinansowanie
kosztow hotelowych hospitalizacji, a gros ewentualnego zysku zjadaja tak
zwane koszty posrednie. Dlaczego tak jest - z wielu powodow, i z powodu zbyt
malych wplywow do kas, i z powodu zlej struktury wydatkow, i z powodu
polityki kas, ktora zmierza zwyczajnie do ograniczenia dostepnosci swiadczen
zdrowotnych (bo nie ma ich jak finansowac), i ze stu innych powodow... Ja
jestem tylko prostym lekarzem, nie ekonomista, nie wiem...
Wiem, ze to nie Twoja sprawa, i ze ma prawo Cie to nie obchodzic, ale takie
sa fakty.

> [...]
> emerytury u nas skromniutkie.Moze ktos cos podpowie, za co bede bardzo
> wdzieczna, a ciocia jeszcze bardziej.Z gory dziekuje i przepraszam za

Mozna sprobowac interwencji w kasie chorych, a jesli to nie pomoze - w
ministerstwie zdrowia.
Nie wiem niestety, na ile beda skuteczne.

Pozdrawiam

m.

3. Data: 2002-05-08 08:12:32

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gosiaczek" <g...@i...net.pl> napisal w wiadomosci
?I dlaczego ona ma placic za to,
> ze byly jakies wadliwe endoprotezy.

Nie jestem ortopeda, ale mam kolege, ktory jest i wlasnie zajmuje sie
wszczepianiem endoprotez. Kiedys mi mowil, ze one sa rozne, tansze i drozsze
(czyt. gorsze i lepsze) i te tansze to starczaja na iles tam lat, nie za
dlugo. Generalnie, podobno starszym ludziom (ktorzy w domysle nie pozyja
zbyt dlugo) wszczepia sie te krotkoterminowe. Moze Twoja ciocia tez takie
miala.

> [...]
> zalatwic ta endoproteze, ale tak, zeby kasa chorych zwrocila pieniadze,
> bo podobno kosztuje 8 tysiecy, a jej nie stac na to, bo jak wiadomo

Niestety, sa kolejki, ktore mozna ominac kupujac endoproteze samemu, nie
wiem czy kasa chorych cos zwraca, 8 tys. to i tak brzmi niedrogo, ten kolega
mi mowil, ze to drozsze. No i taka endoproteza w ramach kasy jest gorsza...
Sytuacja w szpitalach jest niestety fatalna, podobno brakuje podstawowego
sprzetu do operacji. Kiedys moj kolega mial kilka operacji dziennie (wlasnie
wszczepiania ednoprotez), teraz zdarzy sie jakas w tygodniu, a oczekujacych
pacjentow wcale nie jest mniej, tylko srodkow brak.
Przykro mi to pisac, ale ciocia chyba bedzie musiala zaplacic, najpierw za
wizyte u dobrego ortopedy, potem za cala reszte.
Pozdrowienia
Iza

4. Data: 2002-05-08 09:12:42

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Mozna sprobowac interwencji w kasie chorych,
> a jesli to nie pomoze - w
> ministerstwie zdrowia.
> Nie wiem niestety, na ile beda skuteczne.

Im bardziej się awanturujesz i naprzykrzasz, tym większa szansa, że będą
skuteczne. Tak jak w biblijnej przypowieści o kobiecie, która naprzykrzała się
sędziemu.

Leszek

5. Data: 2002-05-08 09:56:04

Od: <z...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zbyt dlugo) wszczepia sie te krotkoterminowe. Moze Twoja ciocia tez takie

Te o ktorych piszesz to polowiczne (Austine - Moore jak dobrze pamieta), tzn
nie wszczepia sie protezy panewki stawu w kosci biodrowej tylko wymienia glowne
kosci udowej - powoduje to momentalne zuzycie powierzchni stawowej i wg. slow
znajomego ortopedy wszczepia sie je ludziom ktorzy nie rokuja na wiecej niz rok
zycia. Nie sadzie zeby w tym przypadku akurat taka byla - endoprotezy sie
zuzywaja jezeli nie zachowuje sie odpowiednich regul, czesto luzuje sie trzpien
w kanale szpikowym kosci udowej...

> [...]
> mi mowil, ze to drozsze. No i taka endoproteza  w ramach kasy jest gorsza...

Dokladnie tak jest. W Otwocku w zasadzie jezeli kupi sie samemu proteze,
operacje ma sie natychmiastowo.

Pozdrowienia,
KZ

6. Data: 2002-05-08 19:29:42

Od: Gosiaczek <g...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim za odpowiedzi.Ciocia probuje cos wywalczyc, ale nie
wiadomo czy sie uda i ile to bedzie trwalo.
Pozdrawiam!

problem urologiczny - gdzie dobry szpital
Kardiomiopatia - jak leczyc?
jak to z astma jest
Do kogo po pomoc ??????? - PILNE !!!!
poparzenie sloneczne