Endoskopia a Tomgraf

1. Data: 2005-11-20 12:24:01

Temat: Endoskopia a Tomgraf
Od: "tomasz1" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem z przewodem pokarmowym, lekarz mowil ze trzeba by wykonac
endoskopie.
Moje pytanie jest czy nie mozna tych samych rezultatow diagnostycznych
osiagnac przy pomocy tomografii komputerowej. Gotow jestem za to prywatnie
zaplacic.

Aby przyblizyc nieco moj problem powiem ze od 3 tygodni nie jestem w stanie
sie wyproznic.
Probowalem lewatywy, poczatkowo nieco dawala a od kilku dni nawet lewatywa z
duza iloscia wody nic nie daje, czesc wody zwracam jako czysta wode a czesc
pozostaje w organizmie.
Od dwoch dni nic nie jem bo nie mam zadnego uczucia glodu i czuje ze nic mi
sie nie zmiesci.
Kilka miesiecy temu mialem podobny przypadek ale lewatywa troche bardziej
pomagala.
Dostalem Bioprazol i Tribux i po kilku dniach brania tych lekarstw wszystko
minelo i przez kilka miesiecy mialem bardzo regularne wyproznianie. Obecnie
powtorzylem te lekarstwa ale nie daja juz niestety zadnego efektu.
Poradzcie mi co powinienem zrobic, czy przy pomocy tomografii mozna
rozpoznac przyczyne,
prawdopodobnie mam jakiegos guza ktory blokuje przewody pokarmowe.

--
Tomasz

2. Data: 2005-11-20 13:25:55

Temat: Re: Endoskopia a Tomgraf
Od: "Grzegorz Iwanek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomasz1" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Moje pytanie jest czy nie mozna tych samych rezultatow diagnostycznych
> osiagnac przy pomocy tomografii komputerowej. Gotow jestem za to prywatnie
> zaplacic.

nie mozna osiagnac tych samych rezultatow.

3. Data: 2005-11-20 13:26:17

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moje pytanie jest czy nie mozna tych samych rezultatow diagnostycznych
> osiagnac przy pomocy tomografii komputerowej. Gotow jestem za to prywatnie

Metody endoskopowe są najlepsze do diagnostyki, ponieważ można od razu
pobrać ewentualnie wycinaek do badania histopatologicznego. Są nowe metody
diagnostyki przy pomocy tomografii - tzw. wirtualna endoskopia, ale trudno
odróżnić kał od guzów.

W Twoim przypadku zdecydowanie poleciłbym badanie endoskopowe, ale najpierw
trzeba opróżnić przewód pokarmowy.
Poza tym w przypadku kolonoskopii nalegałbym na zmieczulenie ogólne - jest
to bardzo nieprzyjemne badanie podczas inflacji jelita grubego (pompowanie
powietrza). Swoją drogą podczas tomografii też trzeba napompować jelito,
więc nie ma zasadniczej różnicy w tym które badanie jest mniej przyjemne...

K.

4. Data: 2005-11-20 14:32:30

Od: "wacek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> diagnostyki przy pomocy tomografii - tzw. wirtualna endoskopia, ale trudno

a jak wyobrażasz sobie endoskopie jelita cienkiego?
poza tym układ pokarmowy to nie tylko żołądek i jelito grube.

5. Data: 2005-11-20 14:40:41

Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> powietrza). Swoją drogą podczas tomografii też trzeba napompować jelito,
> więc nie ma zasadniczej różnicy w tym które badanie jest mniej

Wlasnie oststnio na zajeciach uczestniczymy dosyc duzo przy kolonoskopiach.
Co mnie zaskoczylo,to duza tolerancja pacjentow na ten zabieg. Moze 1 osoba
na 10 skarzyla sie na jakies dolegliwosci, 9 lezalo i nawet na luzie
rozmaialo z nami i z lekarzem wykonujacym zabieg. Kolonoskopie sa bez
znieczulenia ogolnego, Dormicum dozylnie i nic wiecej.

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

6. Data: 2005-11-20 16:52:43

Od: mirekm <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sq1euo wrote:

> [...]
> rozmaialo z nami i z lekarzem wykonujacym zabieg. Kolonoskopie sa bez
> znieczulenia ogolnego, Dormicum dozylnie i nic wiecej.

To ja moze zdam tez relacje z drugiej strony "rury": Przede wszystkim
nie trzeba sie bac tego badania. Mialem kolonoskopie kilka razy, zawsze
bez jakiegokolwiek znieczulenia, i uwazam, ze nie jest to szczegolnie
przykre badanie. Zauwazylem tez, ze mozliwosc porozmawiania z lekarzem,
i podgladania obrazu z endoskopu, znakomicie pomaga przetrwac te
nieprzyjemne chwile.

pozdrawiam,

mirek

7. Data: 2005-11-20 20:26:18

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20.11.05, około 15:40, sq1euo bulgocze

> [...]
> rozmaialo z nami i z lekarzem wykonujacym zabieg. Kolonoskopie sa bez
> znieczulenia ogolnego, Dormicum dozylnie i nic wiecej.

Miałam takie same obserwacje. Z tym, że pacjenci nie dostawali nawet
midazolamu, nie było obstawy anestezjo - wyłącznie chirurg z pielęgniarką.
Klienci sobie leżeli, krzywili się czasem 'na zakrętach', ale żaden nie
mówił, że coś jest 'nie do zniesienia'.
Z drugiej strony jak widziałam jak gastrolodzy robią, to tam spora część
pacjentów wychodziła z płaczem i prosiła o znieczulenie w przypadku
ponownego zabiegu. Ciekawostka ;)

--
ika - umop apisdn

8. Data: 2005-11-20 20:36:45

Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika" <i...@s...wody> napisał w wiadomości
> [...]
> Z drugiej strony jak widziałam jak gastrolodzy robią, to tam spora część
> pacjentów wychodziła z płaczem i prosiła o znieczulenie w przypadku

U nas robili gastrolodzy,nie chirurdzy,wiec i oni jak chca to potrafia:))

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

9. Data: 2005-11-20 22:43:50

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wacek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> a jak wyobrażasz sobie endoskopie jelita cienkiego?
> poza tym układ pokarmowy to nie tylko żołądek i jelito grube.

Co ty powiesz? Może dla mnie było oczywiste, że chodzi o kolonoskopie lub
gastroduodenoskopie.

Co do jelita cienkiego to pozostaje RTG lub jakies nowoczesne kapsułki.

K.

10. Data: 2005-11-20 22:46:57

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirekm" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przykre badanie. Zauwazylem tez, ze mozliwosc porozmawiania z lekarzem,
> i podgladania obrazu z endoskopu, znakomicie pomaga przetrwac te

Mam zdanie, że to jest taki samo podejście jak borowanie zęba u dentysty.
Musi boleć, żeby dentysta wiedział gdzie borować..

Myślę, że jest jednak spory odsetek pacjentów, które nie toleruje
rozciągania jelita podczas pompowania. W cywilizowanych krajach robi się to
w znieczuleniu, oczywiście jeśli nie ma przeciwskazań.

K.

Odmrozenie
Defekt pamieci
Tik nerwowy - mruganie.