Enterococcus Faecalis - jak leczyć

1. Data: 2005-09-23 07:26:37

Temat: Enterococcus Faecalis - jak leczyć
Od: "dekro" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

2 dni temu odebrałem wynik. mój lekarz jest teraz na urlopie (do 10
października.). czy możecie pomóc
w odczycie wyniku badań ?

więc wynik brzmi następująco:

Posiew z dróg mocz-płuci (cewka moczowa)

W badanym materiale wyhodowano następ. drobnoustroje chorobotwórcze:
Enterococcus Faecalis

Organizm 1

Amoksycylina/kwas klawulanowy 20/10 ug - wrażliwy
Erytromycyna 15 ug - śr. wrażliwa
Gentamicyna 120 ug - wrażliwa
Ofloksacyna 5 ug - wrażliwa
Teikoplanina 30ug - wrażliwa
Tetracyklina 30 ug - oporna

jak to leczyć i czy mogę czekać do 10-go aż bęzdie mój lekarz (inny nie
wchodzi w grę)

2. Data: 2005-09-23 08:44:50

Temat: Re: Enterococcus Faecalis - jak leczyć
Od: Czerska <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dekro napisał(a):
> W badanym materiale wyhodowano następ. drobnoustroje chorobotwórcze:
> Enterococcus Faecalis

nie mam nic wspólnego z medycyną, ale kiedyś miałam robione takie
badanie i lekarz wytłumaczył mi jak należy to odszyfrować.

mianowicie masz bakterie Enterococcus Faecalis w moczu

> Amoksycylina/kwas klawulanowy 20/10 ug - wrażliwy
> [...]

a to są substancje/skład leków na które jesteś odporny lub króre sa dla
twojego organizmu najlepsze. Bedą na ciebie działały takie leki, które
zawierają Amoksycylinę, Gentamicyne, Ofloksacynę i Teikoplaninę. Leki
które zawierają Tetracyklinę bedą mniej skuteczne w działaniu.

jeżeli sie mylę to nich mnie ktoś wyprowadzi z błędu

pozdrawiam
Magdalena Czerska

3. Data: 2005-09-23 17:00:28

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałeś wynik posiewu z antybiogramem. Wynik posiewu świadczy, że
wyhodowano określoną bakterię, a antybiogram pokazuje na które
antybiotyki ta bakteria jest wrażliwa lub oporna.

Wynik antybiogramu nie oznacza oczywiście, że lekarz wybierze dowolny
skuteczny antybiotyk. Najprawdopodobniej dostaniesz pierwszy lub czwarty
na liście (lub ich pochodne).

Akurat ta bakteria bytuje naturalnie w jelitach/odbytnicy. Infekcja jest
najprawdopodobniej stamtąd zawleczona.

Skoro "inny nie wchodzi w grę", to sam sobie odpowiedziałeś na Twoje
pytanie. Ja bym nie czekał dwóch tygodni i poszedł do lekarza. Zwlekając
ryzykujesz powikłania.

Pozdrawiam
Piotr

Czy przy ACC 200 można pić alkohol?
toksoplazmoza
L-KARNITYNA - czy to bezpieczne? skuteczne?
kłujący ból głowy
Pare fajnych książek medycznych.