FASOLA - a jednka wysokie IG

1. Data: 2003-02-05 09:23:10

Temat: FASOLA - a jednka wysokie IG
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdziłam przed chwilą na tej stronie
http://www.calvin.biochem.usyd.edu.au/GIDB/searchD3.
htm
i fasolka szparagowa gotowana 15-25 minut ma IG 59.

To jest strona przygotowana przy wsparciu Prof. Jennie Brand-Miller ,
specjalistki od IG o której już kiedyś wspominałam na grupie, więc jest to
źródło wiarygodne.

pozdrawiam cieplutko
misiczka (Wrocław)
--
Poczucie konieczności dokonania radykalnych zmian w koncepcji
jest odwrotnie proporcjonalne do odległości.

2. Data: 2003-02-05 09:26:15

Temat: Re: FASOLA - a jednka wysokie IG
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Sprawdziłam przed chwilą na tej stronie
> http://www.calvin.biochem.usyd.edu.au/GIDB/searchD3.
htm
> i fasolka szparagowa gotowana 15-25 minut ma IG 59.

Aha. Ta wyszukiwarka jest po angielsku.
Dla niedowiarków podaję (mogą sami sprawdzić) że
fasola szparagowa to French bean, haricot bean;

:-)))))))))))

pozdrawiam cieplutko
misiczka (Wrocław)
--
Gdy mężczyzna prosi dziś o rękę kobiety, to znaczy, że resztę miał już wcześniej.
Alberto Sordi

3. Data: 2003-02-05 09:32:59

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Znalazłam jeszcze inne fasole szparagowe ale nie te żółte tylko niebieskie
(filoteowe) i one mają IG około 30, ale żadna z nich około 15

Baked Beans, canned haricot/navy beans in tomato sauce 56
Haricot/Navy beans, pressure cooked at 15 psi for 25 min 29
Haricot/Navy beans, dried, boiled (Canada) 30
Haricot/Navy beans, boiled (Canada) 31
Haricot/Navy beans, boiled 39
Haricot/Navy beans, pressure cooked at 15 psi for 25 min 59

PS. Żadna nie ma też IG 71, a ja nadal nie wiem, gdzie znalazłam tę wartość
:-(((((

pozdrawiam cieplutko
misiczka (Wrocław)
--
Zanim komuś odbierze się to co uważa on za najdroższe,
wypada najpierw pomyśleć, czy ma się coś lepszego do zaoferowania

4. Data: 2003-02-05 10:28:19

Od: "Anna " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już wiem skąd moja wiara, że zielona fasolka szparagowa jest OK. Sam pan M.
podaje ją jako zalecane warzywo w "Jeść aby...". Chyba, że to jakiś błąd
tłumacza lub chodzi o inną fasolkę zieloną ale jaką ?
Zajrzę na podane przez Ciebie strony :-)
Pozdrawiam
Ania

5. Data: 2003-02-05 11:47:41

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja ja gotuje na parze 5-7 minut.
cholera jas ie tym glownie zywie!!!!!!!!!!

musta

I co dalej ?????
Fasola szparagowa - IG
MM - bob, morele i maka grochowa