Fikus Beniamin

11. Data: 2001-02-27 08:12:44

Temat: Re: Fikus Beniamin
Od: "Ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fikusa dostałam końcem grudnia. Stał w jasnym miejscu blisko okien.
Podlewałam mało - gubił liście. Podlewałam więcej - też gubił. Gdy stracił
ich już prawie połowę przeniosłam go do nieogrzewanego pokoju na
północno-wschodni parapet - i przestał gubić. Temperatura w pokoju - około
15 stopni, ale chyba najważniejsze jest to, że kaloryfer nie wysusza
powietrza. Może więc wystarczy go często zraszać lub znaleść inny sposób
nawilżania powietrza.

Z pozdrowieniami, Ewa

12. Data: 2001-02-27 08:39:49

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tym to sie nie przejmuj, normalne zjawisko, zaden objaw choroby czy czegos
takiego :) Wiec mozesz spac spokonie....

Pozdrawiam,
robal.

Smal Tadeusz wrote:

> A czego objawem
> ze liscie fikusa beniamina (miniaturki) wygladaja jakby luszczyl sie lakier
> i lekko sie zwijaja

[...]

13. Data: 2001-02-27 11:24:16

Od: "Roman Giziński" <g...@u...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fikus został przesuszony i to jest podstawawą przyczyną opadania liści w
zimę, żadne przeciągi czy światło.

Użytkownik Toni <a...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:97bjfo$rku$...@n...tpi.pl...

14. Data: 2001-02-28 09:11:11

Od: "AND" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Smal Tadeusz <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:031b01c0a03e$cc4ba560$3b4b4cd5@tadeuszs...
> A czego objawem
> ze liscie fikusa beniamina (miniaturki) wygladaja jakby luszczyl sie
lakier
> i lekko sie zwijaja
Na pewno słońce trochę musiało zadziałać - przestaw w inne miejsce tak aby
słońce nie działało bezpośrdnio na liście.

15. Data: 2001-02-28 09:14:09

Od: "AND" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Roman Giziński <g...@u...top.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:97h7a0$51c$...@n...tpi.pl...
> Fikus został przesuszony i to jest podstawawą przyczyną opadania liści w
> zimę, żadne przeciągi czy światło.

Jak ma za mokro to też będzie gubił. proponuję lekturę:
http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_01_08.a
sp
poozdawiam Andrzej W.

16. Data: 2001-02-28 12:24:53

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Roman Giziński" wrote:

> Fikus został przesuszony i to jest podstawawą przyczyną opadania liści w
> zimę, żadne przeciągi czy światło.

No nie wiem. Moj za sucho nie ma, a tez co nieco opada (i tak jest od lat u
mnie i nie tylko u mnie).

Pozdrawiam,
robal.

17. Data: 2001-03-02 11:46:11

Od: "Jarek grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fikus został przesuszony i to jest podstawawą przyczyną opadania liści w
> zimę, żadne przeciągi czy światło.
ficusy bardzo zle reaguja na przelanie zima. podczas zimy, gdy sa w stanie
snu zimowego pobieraja bardzo malo wody. z benjaminami jest roznie. odmniany
o wiekszych lisciach sa odporniejsze na warunki mieszkaniowe podczas okresu
grzewczego, natomiast te o mniejszych lisciach reaguja bardzo szybko i sypia
obficie :-( niestety z tego co wiem, jedyna rada na przetrzymanie fikusa bez
szwanku jest trzymanie go w pomieszczeniu o temp. ok. 15 st lub w ogrodzie
zimowym. ficusy rowniez nie lubia przestawiania, na co rowniez moga reagowac
gubieniem lisci. raczej nie pomoze czeste zraszanie, moze jedynie ograniczyc
gubienie lisci ze 100 na 90 ;-)
pozdrowka
jarek

18. Data: 2001-03-02 13:51:29

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek grzelak" <g...@p...com.pl> wrote in message
> ficusy bardzo zle reaguja na przelanie zima............. czeste zraszanie,
moze jedynie ograniczyc
> gubienie lisci ze 100 na 90 ;-)
> pozdrowka
> jarek

Znaczy się moje powinien dawno trafić szlag.
Stoją sobie w pomieszczeniu o przeciętnej temperaturze 24 st.C , wystawa
południowa , z powodu łażących z i do ogrodu kotów ciągle owiewane zimnym
powietrzem.
Przestawiane były też kilka razy , fanaberie mam i lubię zmieniać.
Podlewam je raz w tygodniu , ale za to bardzo obficie , a nie zraszam wcale.
Liście nie opadają.
Tyle że daję im jeść nawet zimą.
Bardzo mało , ale jednak.

Kronopio
ICQ 82543201

19. Data: 2001-03-05 07:57:03

Od: "Jarek grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Przestawiane były też kilka razy , fanaberie mam i lubię zmieniać.
> Podlewam je raz w tygodniu , ale za to bardzo obficie , a nie zraszam
Napisalem, ze z ficusami jest roznie. Po przeprowadzce przejalem pod swe
wladanie ficusa zony. traktuje go podczas zimy prawie jak kaktusa i rowniez
jest ok. Nie wiem czy jest jakas regula na opadanie badz nie opadanie lisci.
Jesli nie opadaja to dobrze a jesli jednak opadaja to sie tego chyba
diametralnie nie zmieni :-) Nie wiem od czego to zalezy (chetnie bym sie
dowiedzial)
pozdrowka
jarek

bomba w galerii