Filtr do wody

1. Data: 2011-06-13 19:59:37

Temat: Filtr do wody
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakis czas tematu na grupie nie bylo, wiec sie osmiele ruszyc z lekka.
Do tego Ci co pytali przede mna szukali albo filtrow do wody pitnej albo wiedzieli
ile mikronow potrzebuja.
Ale do rzeczy, potrzebuje filtr do wody do domu. Podstawowy cel - rdza. Mnostwo duzo
budów w okolicy, dosyc czesto wylaczaja wode wiec mimo ze w domu cala instalacja
plastikowa to leci cos jak futro z wiewiorki w plynie.
Przeszukalem grupe pod katem i po prostej, poszukalem w internecie i jestem glupszy
niz przed.
Wiem ze najtanszy i najprostszy to filtr sznurkowy, ale sa jeszcze rozne inne
(weglowe, sedymentacyjne,..) caly czas mieszczace sie w budzecie (trudno o filtr
mechaniczny ponad 300zl do domu jednorodzinnego).
Pierwsze pytanie to ile mikronow powinien miec by wyeliminowac podstawowy problem,
nie obnizyc istotnie cisnienia (pion ma tak ok. 8m, wiec bez szalenstwa), oraz wklady
byly w miare trwale, a moze mialy jakas sygnalizacje ze czas jest je wymienic czy
wyplukac (czy co tam trzeba zrobic), na pelny automat nie licze.

--
ZZ@private

2. Data: 2011-06-13 20:52:29

Temat: Re: Filtr do wody
Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-13 21:59, ZbyszekZ pisze:
> [...]
(weglowe, sedymentacyjne,..) caly czas mieszczace sie w budzecie (trudno o filtr
mechaniczny ponad 300zl do domu jednorodzinnego).
W Twoim przypadku problem jest w tym ze oprocz zawiesiny ktora latwo
usunac mechanicznie masz tez pewnie inny, niekoniecznie akceptowalny ;)
smak wody.
Co do pierwszego latwo go usunac za pomoca zestawu:
* zawor do wody z metalowym sitkiem rewizyjnym
* filtr do wody 50 mikronow
Sitko na przedzie dlatego ze szkoda obciazac glowny duza iloscia czastek
stalych bo sie zapcha po miesiacu. Co do samego filtra to wazne sa dwie
kwestie. Obudowa ktora determinuje wielkosc i rodzaj uzytych filtrow
oraz sam filtr.
Obudowe wez sobie przezroczysta, znakomicie ulatwia okreslenie stanu filtra.
Co do rozmiarow to wez obudowe na filtry minimum 10", mniejszy nie ma sensu.
Koszt takiej obudowy to max 40 zl + osprzet + filtr i wychodzi jakies 80 zl.
Co do smaku to znacznie go poprawisz filtrem weglowym.
Obudowa jak wyzej, koszt wkladu odpowiednio wiekszy (10-20 zl).
Calosc ladnie sie laczy z poprzednim segmentem odpowiednia zlaczka nyplowa.
Wyjscie filtru weglowego z racji ze moze zawierac drobinki wkladu
zabezpiecza sie filtrem 5 mikronow.
To podstawowy zestaw ktory dosc skutecznie wyeliminuje Ci osad i poprawi
zapach i smak wody.
Dla domku oczywiscie w/w rozwiazanie mzoe byc za malo wydajne, ale
jezeli masz na mysli tylko wode pitna spokojnie obskoczy.
Co wiecej oprocz w/w?
To zalezy czego potrzebujesz.
Mozesz podlaczyc membrane RO, dodac jakies magiczne magnetyzery,
mineralizatory, zloza biologiczne itp. Oprocz RO i mineralizatora zadne
nie wplywa juz na sklad i smak wody ;)
Cala instalacje samodzielnie zlozysz bardzo szybko i dosc skutecznie
redukujac koszt.
Koszt fachowej instalacji moze byc kilkukrotnie wyzszy (porownywalem
ceny w Rzeszowie).
Co bedzie potrzebne?
Oprocz zlaczek i przejsc z instalacji wodociagowej bardzo przyda sie
tasma teflonowa do gazu (do wody to sciema :D), wazelina apteczna (za
grosze wiadomo gdzie) do uszczelek filtra, specjalny klucz do korpusow
obudowy filtra (jakies max 10 zl).

Wazna jest odpowiednia konserwacja takiej instalacji.
Z racji ze cos takiego montuje sie glownie na wodzie zimnej to wystarczy
przy wymianie filtrow przeplukac instalacje chloramina (do dostania w
aptece, starczy na odkazenie calej dzielnicy ;)).
W przypadku wody cieplej czy goracej wazna jest dokladne odkazenie calej
w/w instalacji znacznie czesciej. Dlaczego? Poszukaj na wiki o chorobie
legionistow ;)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

3. Data: 2011-06-13 21:11:13

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-13 22:52, Artur Lew pisze:
> [...]
> Co do rozmiarow to wez obudowe na filtry minimum 10", mniejszy nie ma sensu.
Zeby uniknac calej masy malkontentow od razu zaznacze ze mam na mysli
obudowe 10" ale ta o wiekszej srednicy - BB10 (a w/w ceny podalem do
waskich 10" :( ).
Dla calego domku zdecydowanie lepiej przewymiarowac calosc uzywajac np
cos w rodzaju:
http://www.woda.com.pl/index.php?k253,filtry-na-caly
-dom-zestawy-filtracyjne
i obudowy 20" (BB20).
Oczywiscie nie jestem pracownikiem w/w sklepu :D

A kolejna uwaga to czesto stosuje sie w takich ukladach bardziej
agresywniejsza forme poprawiania smaku i skladu wody uzywajac tzw zywic
jonowymienialnych albo magicznych kulek.
Dla Ciebie zostaje decyzja czy chcesz pic taka wode ;)
Ale do prania czy wanny jest ok.

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

syfon do zlewozmywaka