Re: Fobie - dla każdego coś miłego

1. Data: 2004-03-07 11:49:29

Temat: Re: Fobie - dla każdego coś miłego
Od: "Juhas" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy wszystko jest prawda? :)
Bo rzeczy typu: strach przed Anglikami
strach przed przyklejeniem masła orzechowego do podniebienia i jeszcze wiele
innych to wywołało u mnie mega-rotfla :)

2. Data: 2004-03-07 12:59:50

Od: "fen" <f...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juhas" <u...@p...onet.pl> napisał w źródłowej wiadomości
> [...]
wiele
> innych to wywołało u mnie mega-rotfla :)

bo niektórzy tak mają, gdy nie wiedzą co robić lub nie rozumieją niektórych
rzeczy - śmieją się najczęściej - głupio i pusto - bo nawet nie wiedzą z
czego się śmieją. No cóż, ale to uroki niedojrzałości psychicznej i
społecznej, jeśli się śmieje z kogoś, kto z jakiegoś powodu cierpi.
Dla jednego będzie śmieszne, że ktoś się boi Niemców (chorobliwie) a dla
innego, że boi się pająków.
Proste - lęk przed np. Anglikami - ktoś mógł mieć jakieś traumatyczne
wydarzenie np. w Anglii, zw z anglikami - to proste i nie widze tu nic
śmiesznego.

3. Data: 2004-03-07 13:10:17

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

fen w postku <c2f6gp$s4f$1@nemesis.news.tpi.pl> :
> [...]
> Proste - lęk przed np. Anglikami - ktoś mógł mieć jakieś traumatyczne
> wydarzenie np. w Anglii, zw z anglikami - to proste i nie widze tu nic

Coś Ty taki najeżony? Nikt się tu nie śmiał z ludzi, tylko ze śmiesznie
brzmiących fobii. Sama byłam przekonana, że wkleiłeś je tu dla kawału
:))

pozdrawiam
Natek

4. Data: 2004-03-07 13:26:13

Od: "fen" <f...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natek" <n...@o...pl> napisał w źródłowej wiadomości
> [...]
>
> Coś Ty taki najeżony? Nikt się tu nie śmiał z ludzi, tylko ze śmiesznie
> brzmiących fobii. Sama byłam przekonana, że wkleiłeś je tu dla kawału

Dlatego, że takie żarty powodują powstawanie mitów i stereotypów, którymi
przesiąknięte jest nasze społeczeństwo - myślę w tej chwili pisząc to o
depresji i schizofrenii, ale i są inne.

Mnie wcale nie jest do śmiechu, jak słyszę jak ktoś jaknajbardziej poważnie
mówi, że osoba chora na depresję to np. "leń i nie chce mu się iść do
roboty".

dalej nie rozumiem co w tym śmiesznego - nazwy fobii prochodzą w
najprostrzej formie od nazw czynników je wyzwalających.

Poniższy post (czyli izolacja społeczna i shizofrenia) właśnie wskazuje -
na to, że z osoby chorej zrobiono sobie obiekt obśmiewania.

5. Data: 2004-03-07 13:39:46

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

fen w postku <c2f824$4fa$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> [...]
>
> Poniższy post (czyli izolacja społeczna i shizofrenia) właśnie
> wskazuje - na to, że z osoby chorej zrobiono sobie obiekt obśmiewania.

Ja nie uogólniam, że zawsze można się pośmiać z każdej dolegliwości.
Ale ta lista fobii mnie śmieszy i tyle. Zresztą zobacz jak sam nawałeś
wątek - nie rozrywkowo?
Miałam w pracy niesympatycznego kolegę, który codziennie głośno gryzł
landrynki. Do teraz drażni mnie ten dźwięk tak bardzo, że zatykam uszy
albo wychodzę - czy to przypadkiem nie fobia? A nie czuję się chora...
:)

pozdrawiam
Natek

6. Data: 2004-03-07 13:47:47

Od: "fen" <f...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nie uogólniam, że zawsze można się pośmiać z każdej dolegliwości.

na przykład z załamania nerwowego po stracie dziecka w wypadku - skoro
każdej, to każdej.

> [...]
> landrynki. Do teraz drażni mnie ten dźwięk tak bardzo, że zatykam uszy
> albo wychodzę - czy to przypadkiem nie fobia? A nie czuję się chora...

a co ma fobia do drażnienia? - no i właśnie.... jak napisałem dwa wątki
wyżej - niektórzy się z czegoś smieją i nie wiedzą z czego :)

7. Data: 2004-03-07 14:19:30

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

fen w postku <c2fa94$e0p$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> na przykład z załamania nerwowego po stracie dziecka w wypadku - skoro
> każdej, to każdej.

Teraz mnie wkurzyłeś. W którym miejscu to powiedziałam, mądralo?

Jak nazwałeś wątek?! Jeśli to nie jest do śmiechu, to ja nie mam
poczucia humoru. O jak mi przykroooo...

> a co ma fobia do drażnienia? - no i właśnie.... jak napisałem dwa
> wątki wyżej - niektórzy się z czegoś smieją i nie wiedzą z czego :)

Przywdziej żałobę i kiwaj głową ze zrozumieniem. Od razu wszyscy będą
zdrowsi i szczęśliwsi! :(

pozdrawiam
Natek

8. Data: 2004-03-07 16:40:32

Od: "fen" <f...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> fen w postku <c2fa94$e0p$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> Teraz mnie wkurzyłeś. W którym miejscu to powiedziałam, mądralo?

w tym:

i w tym:

i w tym:

> Przywdziej żałobę i kiwaj głową ze zrozumieniem. Od razu wszyscy będą
> zdrowsi i szczęśliwsi! :(
>
> pozdrawiam
> Natek

i można tak w kółko.

9. Data: 2004-03-07 16:54:34

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fen" <f...@...pl>
> Użytkownik "Natek" <n...@o...pl>

> w tym:

to prawda, nie uogólniasz; a więc dajesz do zrozumienia, że
nie z każdej dolegliwosci można się pośmiać. :-)

> i w tym:

to prawda, że ta lista fobii jest śmieszna; obrzydzenie też jest fobią
a przecież nikt nie powie, że to choroba. :-)

> i w tym:

to prawda, że pesymiści sami siebie dołują a odrobina uśmiechu
przynosi ulgę nawet w najcięższych schorzeniach. :-)

> i można tak w kółko.
> [fen]

można
\|/ re:

10. Data: 2004-03-07 17:14:07

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "fen" <f...@...pl>

No to już zdaj Jacku ten egzamin. :-))

Czym się różni fobia od strachu?
Czy ja mam fobię samochodową, gdy czekam na czerwonym świetle?
Czy jak, za żadne skarby, do "szatańskiego pojazdu" nie wsiądę.
Granica autopsji jest delikatna.

Możesz coś opisać?
W którym miejscu nas to bawi?

Wiem, że to duży temat, ale może Tobie się uda streścić.

ett

Spróbuję, zacząć po mojemu, to może Ci to pomoże.
Fobia jest wtedy...
1. Gdy wywołuje negatywne zmiany organizmu.
2A. Gdy osoba nie radzi sobie w środowisku
2B. Gdy naraża się na śmieszność.

W innych wypadkach, to...?

VIRUS (was Re: FWD: Take a look at the critical patch
Re: Pick the month that you were born
Re: Pick the month that you were born
Re: Pick the month that you were born
Re: poland.net promoting porno & white slavery