Re: Forma do tarty

1. Data: 2005-09-28 11:33:10

Temat: Re: Forma do tarty
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:dhc7qe$o0u$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Poszedłem kupić formę do tarty. Okazało się, że są blaszane, ceramiczne i
> szklane. No i nie kupiłem bo nie mogłem się zdecydować. Więc proszę o radę
> praktyków. Czym one się różnią w użytkowaniu? Jaka jest lepsza (i
> dlaczego). I jeszcze jakiej powinna być wielkości?

IMO najlepsza jest ceramiczna, szklana niezła, blaszane sa do niczego, za
cienkie przy tartach wymagających dłuższego pieczenia w wysokiej temp bo sie
ciasto przypala, brzydkie i głupio w tym podać tartę na stół, i nie trzymają
ciepła.
A przecież tartę często sie podaje właśnie nie wyjętą z formy, bo ma jak
najdłużej ciepła być.
Kup porcelanową.

--
Edyta Czyż
... a tych pieprzonych materialistów rozstrzelamy.
... i zabierzemy im ich pieniądze.
/// /// z cyklu: nieopatrzne wyznania idealisty \\\ \\\

2. Data: 2005-09-28 13:37:36

Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:

> [...]
> ciepła.
> A przecież tartę często sie podaje właśnie nie wyjętą z formy, bo ma jak

W Duce kupilam metalowa forme z wyjmowanym dnem, jak w tortownicy.
Uwazam, ze to bardzo dobre rozwiazanie, jesli np. piecze sie sam spod, a
nadzienie juz nie.

mojra, co to ma i ceramiczna i szklana i metalowa (za cholere nie wiem,
po co) ;)

3. Data: 2005-09-28 14:36:51

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> A przecież tartę często sie podaje właśnie nie wyjętą z formy, bo ma jak
> najdłużej ciepła być.
> Kup porcelanową.

Przekonałaś mnie, kupię ceramiczną. No i rozejrzę się za deską w
odpowiednim rozmiarze bo pomysł serwowania w foremce całkiem mi się podoba
a gorącej przecież na stole nie położę.

Alek

4. Data: 2005-09-29 07:59:40

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mojra" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> W Duce kupilam metalowa forme z wyjmowanym dnem, jak w tortownicy. Uwazam,
> ze to bardzo dobre rozwiazanie, jesli np. piecze sie sam spod, a nadzienie
> juz nie.

Powiem szczerze, że nic nie rozumiem. Jak to działa dokładnie?

> mojra, co to ma i ceramiczna i szklana i metalowa (za cholere nie wiem, po
> co) ;)

Do tart! :-)
Mniam!

--
Edyta Czyż

5. Data: 2005-09-30 05:47:12

Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:
> Użytkownik "mojra" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Powiem szczerze, że nic nie rozumiem. Jak to działa dokładnie?

Moze sie zle wyrazilam, nie dno jest wyjmowane, ale obrecz - sie odpina
i 'uwalnia' ciasto ;)

mojra

Koreanska knajpka w Wawie?
Re: Koreanska knajpka w Wawie?