Forum o grupie +

1. Data: 2003-04-11 06:59:33

Temat: Forum o grupie +
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czy to forum nie zaczyna się trochę robić Kółkiem Wzajemnej Adoracji i
Plonkowania (KWAP)? Co nie zajrzę, to jakas ankieta dotycząca _nas_,
tłumaczenie, dlaczego ktoś odchodzi i przez kogo, kto kogo kiedy
splonkował/obraził/zachwycił się, kto w którym poście coś o kimś napisał?
To ja już wolę, żeby były porady miłosne :(

Tak bez związku: czytam sobie właśnie swoją prackę o altruizmie, niektóre
rzeczy nawet mi się podobają:
Badania wskazują na często występujące różnice międzypłciowe w wykazywaniu
tendencji do zachowań altruistycznych, różnice te są jednak dwojakiej natury.
Z jednej strony istnieje ogólna teoria, według której kobiety – jako że mają
lepiej rozwinięte zdolności empatyczne (Rembowski, 1989) – są bardziej skłonne
do pomagania innym niż mężczyźni; biorąc wówczas pod uwagę teorię Batsona,
kobiety powinny uzyskiwać wyższe wyniki w testach altruizmu. Takie jednak
hipotezy Davis (1999) sugeruje jednak traktować z ostrożnością ze względu na
to, że kobiety chętniej niż mężczyźni przypisują sobie cechy wiążące się
bezpośrednio z empatią (np. skłonność do reakcji emocjonalnych, współczucia,
opiekuńczości itp.); wynikać to może z pewnego sposobu autoprezentacji zarówno
kobiet, jak i mężczyzn, wywołanego przez stereotypy dotyczące ról związanych z
płcią.
Z drugiej jednak strony w międzykulturowych badaniach Johnsona i in. (1989)
wyniki wskazywały na istotne różnice – na korzyść mężczyzn. Badacze wyciągnęli

stąd wniosek, że mężczyźni są bardziej skłonni pomagać osobom nieznajomym (o
takie osoby najczęściej pytano w kwestionariuszu), kobiety natomiast – osobom,
z którymi łączą je bliższe więzi, a taka pomoc rzadko uznawana jest za czysto
bezinteresowną czy altruistyczną. Różnice te mogą również mieć źródło w rolach
społecznych i fizycznych predyspozycjach mężczyzn, jeżeli chodzi np. o pomoc w
pchaniu samochodu, przytrzymywaniu drzwi windy czy przenoszeniu rzeczy; wydawać
by się więc mogło, że mężczyźni mają więcej okazji do okazywania
altruistycznych zachowań. Mężczyźni przodować będą, jeśli chodzi o
pomoc „spektakularną”, wymagającą ryzyka, „dżentelmeństwa”
czy nakładu siły
(„pomoc strażaka”), kobiety natomiast – jeśli będzie chodziło o
pomoc w oparciu
o długotrwałą budowę więzi („pomoc psychologa”) (Eagly, Crowley, 1986).

kohol
***
Stara sygnaturka:
"Dziewczyny, macie małe rybki w głowach!" by Tata

1. Data: 2003-04-11 07:21:48

Temat: Re: Forum o grupie +
Od: "d.v. \(r\)" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W słonecznym cieniu, na miękkim kamieniu,
użytkownik <k...@p...onet.pl> po krótkim
namyśle nic nie mówiąc powiedział w wiadomości
7...@n...onet.pl...

kochana - tak sobie czytam ten twój pościk o
altruiźmie, i tak na szybciutko przy wkładaniu
butów przychodzi mi do głowy, że przy prawdziwej
miłości wszelkie teorie wysuszonych emocjonalnie
straszych panów z wielkim nosami kompletnie
siadają, ale oni pewnie tego nie rozumieją, gdyż
są zajęci ciągłym nazywaniem i nazywaniem i
obieraniem w słowa.
Prawdziwa miłość w stosunku do drugiego człowuieka
to więcej niż altruizm - ale to moje skromne (jak
zawsze :) ) zdanie.

Nie zgadzam się jeśli chodzi o facetów i o pomoc
spektakularną - bo to już nie altruizm, tylko
zaspokajanie własnego EGO,
to tak na szybko.
papatki

1. Data: 2003-04-11 07:49:42

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kohol:
> Czy to forum nie zaczyna się trochę robić Kółkiem Wzajemnej Adoracji i
> Plonkowania (KWAP)?

A'propos plonkowania (ciagle powraca ten watek) to ostatnio nie oglaszam
kogo plonkuje, wiec jesli na jakis list nie odpowiem to pewnie z powodu
cichego plonka. ;)

> [...]
> się, kto w którym poście coś o kimś napisał?
> To ja już wolę, żeby były porady miłosne :(

Rzeczywiscie _duzo_ tu ostatnio takiej pustawej odmiany mizdrzenia sie
(wirtualne dowartosciowywanie sie?) oraz analiz pseudo-psychologicznych
majacych jakby w zamysle 'zatroskanych' autorow na sile 'pomoc' tym
ktorzy w takich 'dzielach' sa z luboscia dyskredytowani.

> Tak bez związku: czytam sobie właśnie swoją prackę o altruizmie, niektóre
> rzeczy nawet mi się podobają:

Hmmm... feminizm raczej obniza efektywnosc altruistyczna kobiet
- wiadomo: feministki sa dalekie od ew. okazywania bezinteresownej pomocy
mezczynom, a to wplywa na wyrazne zwiekszenie mizernosci altruizmu
wsrod kobiet traktowanych jako ogol - moze m.in. dlatego kobiety chetnie
traktowane sa jako 'cos gorszego'...? ;)

Czarek

1. Data: 2003-04-11 07:57:55

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czarek:
> A'propos plonkowania (ciagle powraca ten watek) to ostatnio nie oglaszam
> kogo plonkuje, wiec jesli na jakis list nie odpowiem to pewnie z powodu
> cichego plonka. ;)

Ufff, odpowiedziałeś :D

> Hmmm... feminizm raczej obniza efektywnosc altruistyczna kobiet

No tak, a Ty zaraz do tego pijesz :)
Mogłam się spodziewać :D

> - wiadomo: feministki sa dalekie od ew. okazywania bezinteresownej pomocy
> mezczynom,

Co to znaczy "wiadomo"? Bo ja o tym nic nie wiem! Czytam sobie książki,
felietony, patrzę na koleżanki, na siebie - i jakoś, cholera, zawsze wiem, że
feministki i kobiety w pracy w Twoim świecie są zupełnie inne niż te w moim :D
Przyznaj się, Ty to robisz specjalnie :)

kohol

1. Data: 2003-04-11 08:31:01

Od: "baciu" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "d.v. (r)" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> obieraniem w słowa.
> Prawdziwa miłość w stosunku do drugiego człowuieka
> to więcej niż altruizm - ale to moje skromne (jak

A co powiesz o miłości pedofila?
Tak naprawdę wszystko egzystuje w fizycznym wymiarze tego świata.
Tak jak ruszasz ręką tak i ruszasz myślą a struktury które można
opisać są też pewnym opisem zależności zmian . Dlatego
można pewne działania tych struktur nazwać i powiedzieć że coś
jest uzależnone od czegoś.
Tylko tu bardzo ważne jest też zauważenie że to nazywanie kryje za
sobą tylko wizję związków, a nie mówi np czym jest miłość.
Znając imie człowieka nie powiesz co to jest człowiek.
Podchodząc do jakiej kolwiek nauki warto zrozumieć ideę "wiem że nic
nie wiem" ;)
Bo inaczej jako miłość np będziemy widzieli fizyczne zmiany w umyśle
i suche stwierdzenie że to jest jakaś przemiana chemiczna... która defakto
tak się przejawia w fizyce, ale co z tego... to przecież nie jest "wiedzą"
co to
jest miłość ;)

1. Data: 2003-04-11 08:39:45

Od: "Kis Smis" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
> splonkował/obraził/zachwycił się, kto w którym poście coś o kimś napisał?
> To ja już wolę, żeby były porady miłosne :(

Mam wrazenie ze grupa znacząco sie zintrowertyzowała, to znaczy coraz
bardziej koncentruje się na sobie. Miałem kilka miesiecy przerwy i widzę
istotną różnicę.

Introwertyzacja grupy premiuje stałych bywalców i może odrzucać kogoś, kogo
interesuje psychologia a nie tylko psychologia tej grupy.
Premiuje tych którzy duzo piszą a niekoniecznie tych którzy maja cos do
powiedzenia. Ci którzy pisza duzo postów sa identyfikowalni. Pozostałych nie
da sie odróznić. A wiec nawet jesli reaguje sie na ich posty to ta reakcja
jest bardziej płaska gdyz nie kojarzymy innych ich wypowiedzi.

Nowi uczestnicy grupy obserwują zjawisko nagradzania bywalców i reagują próbą
nasladowania bywalców płodnością. Wymyślają nowe watki na siłę. Odpowiadaja
na wątki nawet jeśli nie mają nic sensownego do powiedzenia. Z czasem
obserwują ze bywalcy nie ragują na kazdego wiec sami też już nie reagują na
każdego.

Introwertyzacja grupy dyskusyjnej jest jak sądze procesem naturalnym któremu
nalezy swiadomie przeciwdziałać, gdyż w przeciwnym razie grupa częsciowo
zamiera. To znaczy zamiera cześc dyskusyjna a zostaje wyłącznie częśc grupowa.
Jestem sklonny wiązac to m.in. z niezaliczeniem obowiązkowych ćwiczeń z życia
grupowego pozaszkolnego przez wielu grupowiczów.

Niektórzy jak sądze ciesza sie z introwertyzacji grupy, gdyż uważają ze daje
to wieksze możliwości badania psychologi grupy.
Moim zdaniem badanie psychologi tej grupy daje jednak niewielki pozytek w
stosunku do nakładu czassu jaki jest niezbędny do sledzenie wszystkiego co
sie tutaj dzieje.
Nawet jesli ktoś ten czas zdecydowałaby sie poświecić, był genialnym
analitykiem i doszedł do genialnych konkluzji, to i tak to czego sie można
nauczyć na tej grupie to będzie przede wszystkim umiejętnośc funkcjonowania w
tej grupie.
Jednym słowem sztuka dla sztuki.
Im więcej jestem na grupie tym lepiej sobie radzę na grupie.
No co z tego.
Mamy sobie radzić w życiu a nie w tym sztucznym tworze.

zdrówka
kis

1. Data: 2003-04-11 08:54:41

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kis Smis" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
/.../
> [...]
> No co z tego.
> Mamy sobie radzić w życiu a nie w tym sztucznym tworze.

Mnie uczestniczenie w życiu tej grupy pozwala radzić sobie lepiej w Tamtym
;))..
Sądzę że wielu innym również, a sądzę.. niebezpodstawnie :).
Gdyby nie było korzyści, nie byłoby uczestnictwa.
Możesz się oczywiście z tym nie zgodzić.
Jesteś Wolnym_człowiekiem. :)

poZdrówka :)
E.

1. Data: 2003-04-11 08:59:48

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kohol:
> Ufff, odpowiedziałeś :D

Taaa... :)

> No tak, a Ty zaraz do tego pijesz :)
> Mogłam się spodziewać :D

Zly pomysl?

> Co to znaczy "wiadomo"?

No dobra, zamiast wiadomo niech bedzie: zwykle. ;)

> [...]
> patrzę na koleżanki, na siebie - i jakoś, cholera, zawsze wiem,
> że feministki i kobiety w pracy w Twoim świecie są zupełnie inne

Nie sa inne. :)
Po prostu Ty inaczej na nie patrzysz.... z 'miloscia', poblazaniem,
fascynacja... :))
Ja patrze na nie tak jak sie tego domagaja: bez poblazania,
jak na uogolnione istoty czlowiecze takie jak mezczyzni, bez
ogladania sie na plec.... :))
Dla Ciebie istnieja feministki, potem dlugo nic i cala reszta.
Dla mnie nie ma podzialow przy ocenie 'funkcjonalne' dokonan,
lecz dopiero we wnioskach uwzgledniam 'status' dokonujacych
dziela. :)

Innymi slowy: jestes znacznie bardziej nieobiektywna jak dla mnie. :)
Nie ma w tym nic dziwnego biorac pod uwage ze w jakis tam serdeczny
sposob utozsamiasz sie z feministkami. ;)

> Przyznaj się, Ty to robisz specjalnie :)

Nie. ;)

Czarek

1. Data: 2003-04-11 09:14:48

Od: "Kis Smis" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

EvaTM <e...@i...pl> napisał(a):

> Mnie uczestniczenie w życiu tej grupy pozwala radzić sobie lepiej w Tamtym
> ;))..

Ta grupa nie jest organizmem więc nie żyje.
Nawet gdyby zyla to i tak nie da sie uczestniczyc w czyims życiu.
Życ daje się tylko własnym życiem.
Zyjąc cudzym zyciem niezyjemy wcale.

A tak na marginesie co dokladnie daje ci grupa?

kis

1. Data: 2003-04-11 09:26:06

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czarek:

> Zly pomysl?

Po prostu do głowy by mi nie przyszło łączyć to z feminizmem. Ludzie to ludzie.
A nie, jak sugerujesz mi niżej myślenie - feminiści i cała reszta.

> Po prostu Ty inaczej na nie patrzysz.... z 'miloscia', poblazaniem,
> fascynacja... :))

Nie.

> Dla Ciebie istnieja feministki, potem dlugo nic i cala reszta.

Nie.

Czarku, wiesz, naprawdę mi przykro, że co i rusz wszystko, co piszę, wiąże Ci
się z feminizmem, że co i rusz musimy o tym dyskutować, że co i rusz słyszę od
Ciebie, jaka to ja nie jestem obiektywna, jak widzę świat, jak dzielę ludzi - i
ogólnie jaka to ja jestem, ech, nieważne, wykasowałam to słowo.
Nie chcę się z Tobą kłócić, dlatego proszę, przestań mnie widzieć przez filtr i
postaraj się czasem pogadać na temat, bez przypisywania mi jakichśtam cech.

kohol

krzyk
dlaczego czlowiek...
fascynujący ludzie