Re: Freud a wspolczesnosc

From: Joanna <c...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Freud a wspolczesnosc
Date: Wed, 11 Jul 2001 14:33:01 +0200

in article 9ihgj4$knd$...@n...tpi.pl, Vesemir at m...@s...pl wrote on
11-07-01 14:26:

> Powiem ci szczerze że większość glownych odkryć Freuda poszła do lamusa.
> Kompleks Edypa czy tym podobne sprawy zostały już dawno odrzucone przez
> dzisiejszą psychologię.
> Vesemir TW

Nie tyle odrzucone, co tworczo rozwiniete. To troche tak jak np.w fizyce -
Einstein nie zaprzeczyl Newtonowi, tylko rozwinal jego teorie. Po odsianiu
wszystkich osobistych uprzedzen Freuda (coz, widac nie stac go bylo na
superwizje:) oraz uprzedzen zwiazanych z atmosfera owczesnego Wiednia,
zostaje cala masa ciekawych i trafnych spostrzezen. Do Freuda nawiazuje
chocby Karen Horney. W nauce nie ma wyraznych etapow, ktore sa osobnymi
wyspami - to rozwoj, dopowiadanie i ciagla weryfikacja.

Pozdr.
Joanna