Frytkownica -jaką kupić?

11. Data: 2010-04-14 16:31:09

Temat: Re: Frytkownica -jaką kupić?
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja sobie z tym radzę smażąc frytki 2,5-3 minuty przy zamkniętej pokrywie i
jeszcze 2-2,5 minuty przy otwartej. Aviko extra long wychodza pycha!
Jacek

12. Data: 2010-04-14 17:12:17

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A fuj :) Frytki tylko ze swieżych ziemniaków! Mrożonki fe!

13. Data: 2010-04-14 21:46:32

Od: "Aragorn" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja smaze frytki we fryturze a nei w oleju i sa super o wiele lepsze niz na
oleju zreszt afrytura jest przystosowana do wyzszych temperatur niz olej.

14. Data: 2010-04-15 07:18:44

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamut pisze:
> A fuj :) Frytki tylko ze swieżych ziemniaków! Mrożonki fe!
nie wiedzialem ze sa smakosze frytek

słyszałem o fanatykach win
ale o frytkomaniakach nie ;)

michal

15. Data: 2010-04-15 08:21:36

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Apr 2010 10:42:56 +0200, Misiek napisał(a):
> Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> (ciach)
> Podaj jakies zrodla Twoich informacji!

http://wyborcza.pl/1,75480,7717475,My_chcemy_masla_a
_nie_margaryny.html?as=1

I nie tylko, ale akurat tu jest ładnie wszystko razem zebrane.

> Na masle generalnie nie powinno sie smazyc (niska temperatura spalania),

I tak jest to bezpieczniejsze niż na jakimkolwiek oleju.

> na oliwie z pierwszego tloczenia na zimno rowniez nie (do smazenia
> nadaje sie oliwa z wytloczek i to filtrowana).

I to najlepiej tłoczona na zimno.

> A olej z pestek winogron? czemuz mial by byc be?

Bo ma te same wady co wszystkie inne oleje (w najmniejszym stopniu rzepakowy
i lniany):

"Optymalne dla zdrowia proporcje kwasów omega-6 do omega-3 wynoszą 4 do 1.
Tymczasem w olejach roślinnych proporcje te są wyjątkowo niekorzystne,
zawartość kwasu omega-6 w oleju słonecznikowym, kukurydzianym, z pestek
winogron jest odpowiednio: 335, 140 i 173 razy większa niż zawartość kwasu
omega-3."

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

16. Data: 2010-04-15 12:29:55

Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> nie wiedzialem ze sa smakosze frytek
>
> słyszałem o fanatykach win
> ale o frytkomaniakach nie ;)
>

> michal
no ba ,podadzą Ci nawet współrzędne geograficzne pola z którego zostały
zebrane ziemniaczki ;)
pozdrówka

17. Data: 2010-04-15 14:26:04

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Apr 2010 09:18:44 +0200, Usrobo napisał(a):

> nie wiedzialem ze sa smakosze frytek
>
> słyszałem o fanatykach win
> ale o frytkomaniakach nie ;)

Frytki rulez! :)

A te mrożonki to tylko po smażeniu w oleju są jadalne. Tyle, że wtedy nie
ma to sensu - lepiej od razu zrobić ze świeżych ziemniaków.

W ramach ciekawostek - kiedyś znalazłem coś takiego:
http://www.mech.pg.gda.pl/ktc/wtargans/osiagi/Marsza
lek_zamrazanie.pdf

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

18. Data: 2010-04-15 14:31:33

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mamut pisze:> A fuj :) Frytki tylko ze swieżych ziemniaków! Mrożonki fe!
>
> nie wiedzialem ze sa smakosze frytek
>
> słyszałem o fanatykach win
> ale o frytkomaniakach nie ;)
>
> michal

nie przesadzaj, róznica jest mniej wiecej taka jak miedzy mrozonymi
truskawkami a świeżymi z pola.

19. Data: 2010-04-24 20:36:18

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupiłem Tefala FA 7003.
> Jestem z niego bardzo zadowolony i polecam.

Też mam tego tefala i jest rewelacyjny.
Ale chyba już nie produkowany.

MS

20. Data: 2010-04-25 15:08:06

Temat: Frytkownica -jaką kupić?
Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio odkryliśmy, że frytki z Makro Cash serii HoReCa wychodzą w Actifry
absolutnie rewelacyjnie, i dodatkowo mają najkrótszy czas robienia wychodziło
nam ok. 9 minut (inne frytki głównie gatunki z Carrefour potrzebują aż do 25
minut!!).

I tak jak piszesz mozna łatwo dorzucić a to parówkę, a to kiełbaskę itp. i
fajnie razem wychodzi.

Największa dla mnie wada (no poza ceną) Actifry to hałas podczas "smażenia",
bo to rodzaj Farelki ;-)

Ale wielką zaletą jest brak oparów tłuszczu i zapachu oleju po smażeniu,
nawet para wodna się nei wydobywa (nie trzeba filtrów itp.), poza tym nie
trzeba urzadzenia rozgrzewać, bo wrzucasz od razu.

Reasumując:
mnie nieco bardziej smakują frytki tradycyjnie z oleju, ale akurat
tłuszczolubny jestem.

A kobitki wolą te na "jednej łyżce".

-----

> Niestety małżonka w pracy słucha od koleżanki o zaletach Tefala FZ7000,
który robi frytki na jednej łyżce oleju i molestuje mnie o zakup takowej.

pralka brudzi - jakies rady?
drewno kominkowe
Wasze opinie o pufach
Jaki dzwonek bezprzewodowy? /na baterie czy na 230 V/
Gonty bitumiczne na płaskim dachu