Frytkownica -jaką kupić?

31. Data: 2010-05-20 05:50:21

Temat: Re: Frytkownica -jaką kupić?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
news:4bf4cd15$0$17102$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Znowu masz poroniony pomysł. Dla domowych zastosowań 3 litry oleju jest
> bez sensu. W mojej frytownicy wchodzi około litra. Szybciej się nagrzewa.
> Pozwala mi częściej wymieniać olej na świeży. Wielokrotnie używany olej ma
> ponoć właściwości rakotwórcze nie mówiąc o smaku.

Gdy przepalony - łatwo to zrobić smażąc frytki na małej ilości oleju -
ponieważ jest przegrzewany miejscowo.

32. Data: 2010-05-20 07:53:23

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Kwi, 16:34, Mamut <c...@g...com> wrote:
> Frytki najlepiej smakują ze zwyklego garnka z siatką gdy smaży sie je
> bez żadnego zamkniecia i pokrywki.
> Mam frytkownice Tefala też, badziewie, tzn nie sama frytkownica, tylko
> frytki z niej. Takie jakies tłuste i gumowate.
> Zresztą jadłem frytki z wieku frytkownic i zawsze to samo.

Jak frytki są tłuste i gumowate, to znaczy, że zostały wrzucone do
niedostatecznie rozgrzanego oleju i zamiast się ufrytować, masz je po
prostu ugotowane.

J.

33. Data: 2010-05-20 09:58:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 May 2010 07:50:21 +0200, Panslavista napisał(a):

> Gdy przepalony - łatwo to zrobić smażąc frytki na małej ilości oleju -
> ponieważ jest przegrzewany miejscowo.

No, coś w tym jest.

Ja frytownicę wyrzuciłam - filtr miaa do kitu, zaszedł tłuszczem, a że
frytki jem ledwie kilka razy w roku, to trzymać w nij olej tyle czasu 0-
bez sensu. Zatem jeśli już przychodzi mi ochota, to smażę frytki w rondlu z
siatką, olej po jednym użyciu wyrzucam lub używam do rozpalania pod
fajerkami lub ogniska.

34. Data: 2010-05-23 21:59:44

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 May 2010 23:40:06 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

> Ciekawy pomysł.
> Używam Tefala, który pięknie się myje w zmywarce, ale już mu teflon odpada
> od potrząsania i ocierania koszykiem.
> Ta przemysłowa daje się włożyć do zmywarki?

Ta przemysłowa ma osobno grzałkę, kosz, obudowę i wannę na olej. W efekcie
można wszystko, poza grzałką wsadzić po sztuce do zmywarki.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

35. Data: 2010-05-23 22:00:32

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 May 2010 23:35:25 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

> Bezedura.
>
> Do głębokiego smażenia najlepszy jest olej rzepakowy albo smalec.
> Absolutnie nie nadaje się do tego masło ani olej z oliwek.

Ja jednak preferuje olej z pestek winogron - wyższą temperaturę wytrzymuje
i jest neutralny smakowo.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

36. Data: 2010-06-07 08:45:32

Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodobnie frytki mrożone mają za dużo wody (jak wędliny ;-)) i ta woda parując
rozmiękcza frytkę.

-----

> Nie wiem z czego wynika niedobry smak frytek z frytkownic, może to kwestia
ciśnienia wewnatrz, może temperatury.

pralka brudzi - jakies rady?
drewno kominkowe
Wasze opinie o pufach
Jaki dzwonek bezprzewodowy? /na baterie czy na 230 V/
Gonty bitumiczne na płaskim dachu