Raport

121. Data: 2003-09-08 12:23:48

Temat: Re: Raport - OT podwójnie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack" <w...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3c1a.0000027e.3f5c6582@newsgate.onet.pl...

> Najwyrażniej nie rozumiesz Basiu o co chodzi z nickami - to jest
internet,
> odbiorcy Twoich postów sa anonimowi - chyba że chcecie stworzyć forum
> zamkniete.

Zgadza się, akurat to mi się nie podoba w Internecie - anonimowość kojarzy
się z prymitywizmem i brakiem cywilnej odwagi.
Ale zauważ łaskawie, że odrzucam też pomysł Tadeusza z głosowaniem, właśnie
po to, by getta nie czynić. Podpisywać możesz się jakkolwiek chcesz, Twoje
posty i innych czytać będę, ale nie muszę postępować tak samo. Przy własnej
opinii pozostaję.

> Czy naprawdę dobre obyczaje sa dla Was równoważne z podawaniem nazwiska???
> tak płytko i powierzchownie traktujecie innych

Próbuję być tolerancyjna dla zwyczajów innych i chciałabym, żeby tak samo
postępowano w stosunku do mnie.

Pozdrawiam, Basia.

122. Data: 2003-09-08 13:46:10

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jack" <w...@W...onet.pl> wrote in message

> Najwyrażniej nie rozumiesz Basiu o co chodzi z nickami - to jest internet,
> odbiorcy Twoich postów sa anonimowi

Tutaj: http://ogrody.agrosan.pl/swedow/ zobaczysz pewnie z polowe
tych odbiorcow.

> - chyba że chcecie stworzyć forum
> zamkniete. Wyobraż sobie że chce brać udział w listach dyskusyjnych Leszek
> Balcerowicz albo Lech Wałęsa - czy potrafisz sobie wyobrazic ilość bluzgów jaka
> jest kierowana w ich stronę gdy podpisuja się prawdziewym nazwiskiem???

Mimo wszystko sadze, ze bluzgacze by sie nie zorientowali, ze ktos taki
pisze na tej grupie

> Pisząc odpowiedz na post Marty Góry celowo urzyłem w nim jej nazwiska 5 czy 6
> razy - obruszyła się że nie jest to napis na dropsach - by tego nie robić - a
> przeciez sama chce by urzywac nazwisk. Chciełem w ten sposób dac jej do
> zrozumienia co sie dzieje z nazwiskiem gdy rzucasz je sobie ot tak w net...

W tzw. realu zazwyczaj najlierw ludzie sie sobie przedstawiaja (jesli sie
jeszcze nie znaja), a potem w rozmowie na ogol nazwisk sie nie uzywa.

> Zastanawiem się czy o co wam chodzi
> Czy naprawdę dobre obyczaje sa dla Was równoważne z podawaniem nazwiska???
> tak płytko i powierzchownie traktujecie innych

Alez skad! W przedstawianiu sie na grupie najwazniejszy jest opis
wlasnego ogrodu (ew. balkonu, doniczek).

> Mój garaż sąsieduje z garażem pewnego faceta - gdy sie widzimy : cud - miód
> - co słychać - dzień dobry - obyczaje nienaganne - ale znajduje regularnie
> pety rzucane pod drzwi mojego garażu - na pewno przez niego...
> To niesłychane... przcież to taki grzeczny pan - dzień dobry mówi - i
> przedstawie sie pełnym nazwiskiem ...;)

Przeciez nie bedzie smiecil przed wlasnym garazem :-)

A dyskusja o podpisywaniu sie za bardzo sie nie przejmuj. Idzie jesien,
ogrodnikom nerwy puszczaja ....

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

123. Data: 2003-09-08 13:51:08

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Otóż, żeby było uczciwie: pisałeś per: Marto Góro! Takie płaskie darcie
> łacha z nazwiska. No bo przeciez nie posądzam Cię, ze nie wiesz jak w języku
> polskim nazwiska się odmienia.

Mam wrazenie, ze Jack wie. Wolacz od "Góra" jest "Góro". Niezaleznie od tego,
czy to wzniesienie, czy nazwisko.

Pozdrowienia,
Michal

124. Data: 2003-09-08 14:25:08

Temat: Re: GLOSOWANIE
Od: nutado <g...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> dlatego tez wnosze o to glosowanie bywajacych na grupie
> w sprawie
> CZY POSTY ZAMIESZCZANE NA GRUPIE
> ABY BYLY ZGODNE Z NETYKIETA PL_REC-OGRODY
> 1. zawierac prawdziewe imie i nazwisko ( w podpisie i sygnaturze)
> 2. prawdziwy adres e-mail
>
> :)
> mozliwe sa trzy wersje odpowiedzi
> TAK_ NIE _JEST TO MI OBOJETNE
> :)

Kilka uwag:
dlaczego niektorzy nie uzywaja na grupach wlasnego nazwiska i
prawdziwego adresu e-mail?
Otoz z obawy przed spamem.
Nie kazda osoba uzywajaca zmyslonego nicka i fikcyjnego adresu mail robi
to by "smiecic" grupe...
Pomysl glosowania wydal mi sie wyjatkowo hmm.. "dziwny", tym bardziej ze
ta grupa nalezy do tych "lepszych" - jest tu naprawde przyjemnie i
nierozumiem poco wymyslac jakies dziwne glosowania, ktore tylko
doprowadza do niepotrzebnego zamieszania i sztucznych podzialow na
naszych i tych gorszych...

Pozdrawiam
Marcin K.

125. Data: 2003-09-08 15:43:05

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:gP%6b.32300$3b2.3236485@twister.neo.rr.com...
> "Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Mam wrazenie, ze Jack wie. Wolacz od "Góra" jest "Góro". Niezaleznie od
tego,
> czy to wzniesienie, czy nazwisko.

:-))

Pozdrawiam
Marta

126. Data: 2003-09-08 16:03:00

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jaka
> jest kierowana w ich stronę gdy podpisuja się prawdziewym nazwiskiem???

Ok, ale są osoby podpisujące się nickiem, jednak zapytane o nazwisko (patrz
Swędów np.) podają je wiedząc że ta lista wraz ze zdjęciem trafi na jakąś
stronę www.
I wszyscy będa ją oglądać.
Hmmm... znów dziwne obyczaje w naszym kraju.
Jeśli ktoś decyduje się pełnić funkcje publiczne to chyba rozumie, ze będzie
narażony na nieprzychylne opinie łącznie z bluzgami na każdym kroku.
Podobnie z artystami, szczególnie w tych dziedzinach sztuki które są z
różnych względów skazane na popularność.
I jeśli pan Linda lub pan Rokita wsiadają do IC Kraków - Warszawa, to muszą
się chyba liczyć z zaczepkami, nie zawsze przyjemnymi.
Ukrywanie się w tym wypadku może świadczyć tylko o jednym, wstydzie z
jakiegoś nieznanego mi powodu.

> [...]
> przeciez sama chce by urzywac nazwisk. Chciełem w ten sposób dac jej do
> zrozumienia co sie dzieje z nazwiskiem gdy rzucasz je sobie ot tak w

Zdaję sobie sprawę, ze podając swoje nazwisko w Internecie jestem narażona
na inwektywy i szarganie nim. Tyle, ze to już śwaidczy o braku kultury u
współrozmówcy.
Zanim zaczęłam pisać na grupę długo ją czytałam, poznałam zwyczaje i ze
spokojem podałam nazwisko widząc i czując że takie sytuacje zdarzają się
tutaj sporadycznie.
Zrobiłam to też z szacunku dla większości osób tu piszących a przede
wszystkim z szacunku dla założycieli, o których wyrobiłam sobie dobre zdanie
na podstawie setki postów zamieszczonych na grupie.

> Zastanawiem się czy o co wam chodzi
> Czy naprawdę dobre obyczaje sa dla Was równoważne z podawaniem nazwiska???
> tak płytko i powierzchownie traktujecie innych

Nie, nie staram się nikogo ocenieć po pierwszym wrażeniu, chociaż i to jeśli
jest przykre trudno zatrzeć. Ale po kilku latach korzystania z Internetu
twierdzę nadal że chamstwo łatwiej przychodzi anonimom. Nie twierdzę że
wszystkim oczywiście.

Jest jeszcze jedna rzecz, podobnie jak u Basi drażnią mnie wszelakie
nowomody ściągane z zachodu, nie zawsze pozytywne.
Buntuję się przeciw temu, bo najszybciej łapią to nastolatki (mam egzemplarz
w domu)
i przenoszą na grunt życia codziennego. Niech się uczą od nas, a my od nich
ale rzeczy dobrych.
Mój syn ma na gg osoby które zna w realu, wszystkie z imienia i nazwiska.

> [...]
> pety rzucane pod drzwi mojego garażu - na pewno przez niego...
> To niesłychane... przcież to taki grzeczny pan - dzień dobry mówi - i

To może z nim porozmawiaj a nie żal się na grupie?

Pozdrawiam
Marta

127. Data: 2003-09-08 16:14:54

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> miód
> regularnie
>
> To może z nim porozmawiaj a nie żal się na grupie?
>
> Pozdrawiam
> Marta

Ależ nie żale się Marto - jedynie daje przykład ze nie pozory ( "dzień dobry
panu jestem Jan Kowalski" ) świadczą o dobrym wychowaniu.

Pozdrawiam
Jack

128. Data: 2003-09-08 18:24:10

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcesz użyć socjopatycznej kreski jak boletusik?:-)))
>
> :-)))))))))
> -----------
> :-(((((((((

> :-)Pozdrawiam
> p...@r...pl

Ooo! Jak miło o mnie mówisz:-)
Wędrujesz nad kreskę.

Pozdrawia serdecznie Lucjan

129. Data: 2003-09-08 18:38:01

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :-)To tak jak ja:-)
> dlatego nie lubię postaci boletusa, który w którymś poście (mogę znaleźć)
> napisał:
> "w prawdziwym życiu nie jestem boletusem".

Dzięki boletusowi jest na grupie weselej,nieprawdaż ?

> Czyli jest postacią wymyśloną i kształtowaną przez Lucjana zależnie od
> okoliczności.

Jednak nieszkodliwą.

> Ja (chyba podobnie jak Ty) myślę, że nie jest ważne opakowanie, a
zawartość,
> ale fakt jest taki, że pod prawdziwymi nazwiskami w Necie jest bardzo mało
> oszołomów, bo jednak brak anonimowości zobowiązuje - z prostej przyczyny -
> jak szanujesz innych tak oni będą Ciebie szanować.

Wymyślony boletus szanuje wszystkich-bez wyjątku.

> Jeśli pisze na ogrody nie mając o ogrodach pojęcia - nic mi do tego,

Piotrze, nie sposób znać się na wszystkim.

ale
> jeśli robi mnie w balona wymyśloną postacią - czyli jest najgorszym z
> gatunku "grupowych" trollem - to niech (piiiiiiiiii) - np. na Ircach może
> się pobawić z innymi wymyślonymi postaciami - - - - - i dziwię się, że
inni
> grupowicze dają sobą manipulować.

Boletus jest Twoim największym fanem.
Wszak to dzięki Tobie zaistniał na grupie
i czuje się tu jak ryba w wodzie:-)

:-)Pozdrawiam, Lucjana postać boletusa w szczególności ciepło:-)
> p...@r...pl

I ja pozdrawiam gorąco

Lucjan

130. Data: 2003-09-08 18:39:14

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack" <w...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
<ciach>

> Ależ nie żale się Marto - jedynie daje przykład ze nie pozory ( "dzień
dobry
> panu jestem Jan Kowalski" ) świadczą o dobrym wychowaniu.

Pewnie, ze nie pozory świadczą. Tutaj się zgadzam an 100%.
My tylko dyskutowaliśmy o jednym z wielu elementów dobrych obyczajów, które
zanikają niestety.

Pozdrawiam
Marta

kostrzewa ale jaka ?