Gandzia na jaskre?

1. Data: 2000-07-14 17:32:24

Temat: Gandzia na jaskre?
Od: Włodzimierz Senicz <w...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy marihuana moze pomoc na jaskre?

2. Data: 2000-07-16 08:38:39

Temat: Re: Gandzia na jaskre?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2000-07-16 18:01:15

Od: Włodzimierz Senicz <w...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> niewatpliwie, poniewaz robiac dziury w mozgu powoduje,
> ze chory zapomina o chorobie.

Sam nawet tytoniu nie pale wiec trawy tez nie bede.

> Prawda jest, ze niektore zrodla podaja, ze marichuana
> obniza cisnienie srodgalkowe stad opoznia rozwoj jaskry
> ale prosze znalezc okuliste, ktory zalecilby palenie
> trawki jako lek na jaskre?

Jak czlowiek slepnie i nie bardzo ma jak sie ratowac to
czasami siega do srodkow z zestawu medycyny alternatywnej.
Jesli pomaga to czemu nie. Chyba trawa nie uzaleznia? Moze
troche wiecej na temat obnizania cisnienia srodgalkowego?

4. Data: 2000-07-16 18:22:24

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2000-07-16 19:11:36

Od: Malkontent <m...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 16 Jul 2000 20:22:24 +0200, Piotr Kasztelowicz

>Najwiekszy problem w tej
>chorobnie to nie jej leczenie lecze pozne rozpoznawanie

Jak długi jest okres pomiędzy początkiem choroby a problemami ze
wzrokiem? Czy zbyt wysokie ciśnienie jest objawem tylko jaskry, czy może
występować przy innych schorzeniach?
Gwoli wyjaśnienia, siedemnaście lat temu, stwierdzono u mnie wysokie
ciśnienie z pdejrzeniem jaskry. Pani doktór przedstawiła mi moją
przyszłość w tak czarnych kolorach, że moja żona będąca wtedy przy
nadzieji, dostała prawie histerii. Ponieważ nie wiedzieć czemu, pani
doktór nie była dla mnie wiarygodna, wypisałem się ze szpitala na własną
prośbę i zapomniałem o pani doktór. Do dnia dzisiejszego nie
zaobserwowałem żadnych zmian w widzeniu. Okulary jakie noszę, nie
zmieniły się praktycznie od dwudziestu dwu lat. Czy to mogło być coś
innego niż jaskra?

--

Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/_/_/
Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/

6. Data: 2000-07-17 14:14:45

Od: "Arek" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Prawda jest, ze niektore zrodla podaja, ze marichuana
>obniza cisnienie srodgalkowe stad opoznia rozwoj jaskry
>ale prosze znalezc okuliste, ktory zalecilby palenie
>trawki jako lek na jaskre?

Czytalem gdzies, ze w stanach zdarzają sie takie przypadki
A.

7. Data: 2000-07-17 18:00:01

Od: e...@w...net (Jutarna Aquareina) szukaj wiadomości tego autora

Drodzy Grupowicze!
Jaskra to jest podwyszszone cisnienie w oku,ktore nie ma nic
wspolnego z podwyzszonym ogolnie cisnieniem. Nieleczona jaskra powoduje
utrate wzroku.Jezeli cisnienie w oku { albo w oczach- nie musi osiagac
tego samego poziomu}przekracza 21 stopni konieczna jest
operacja.Pierwszy raz moze byc laserem.
Najczesciej stosowane srodki do zatrzymania rozwoju jaskry to krople do
oczu :Iopidine,Trusopt, i ostatnio wynaleziony Alphagan.Sprzedawane sa
na recepte wystawiona przez lekarza specjaliste.
Byla dyskusja na forum medycznym na temat dodatku wyciagu z
maryhuany do kropli.Ale nigdy nie samo palenie maryhuany,ktore ma
negatywny wplyw na kore mozgowa. Szczegolnie u mlodych ludzi moze
spowodowac nieodwracalne zmiany w mozgu.
Dotad jeszcze ten projekt nie przeszedl i nie zostal
zatwierdzony.
Jaskra jest choroba nieuleczalna,Mozna tylko zatrzymac jej rozwoj.

Jutarna

Profenid vs. Naklofen (diklofenac)
"Medyczne Scrabble" ;)
do kogo sie z tym zglosic?