Garnki

11. Data: 2007-02-19 17:46:50

Temat: Re: Garnki
Od: "czeremcha" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Secretgarden <s...@t...pl> napisał(a):

> Mam po "starych" garnkach kilka szklanych pokrywek,mniej więcej połowa ich
> rozpadła się,pordzwiały śruby łączące uchwyty ze szkłem,ani jedna nie
pobila
> się,

Ja też nie zbiłam ani jednej - za to jedna z moich córek ma wybitny /o,
właściwe słowo na właściwym miejscu ;) / talent do wybijania takowych...

> z przechowywaniem nie miałam problemów-swietnie w tej roli sprawdza się
> głęboka szuflada-polecam (przy zamawianiu kuchni tak sobie wymyślilam i
jest do
> tego niezastąpiona).

Ja postawiłam w narożnym "kręciołku" dość spory koszyk - służy jako
przechowalnia. Ale i tak nic nie pobije praktycznością wieszaczka na
pokrywki, a szklane tam nie pasują... :-(

> Polecam również gotowanie w szybkowarze-dzisiaj np.gotowałam ziemniaki w
> mundurkach-10minut :)

No ba, szybkowar to najczęsciej używany garnek w naszym domu :-)))))

/A pokrywa od szybkowara - ta dopiero bije rekordy oporności w
przechowywaniu!/

Ania

12. Data: 2007-02-19 17:47:55

Od: "dr_stolz" <d...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miedź jest trująca.

najwieksza toksyna na tej grupie jest niejaki Panslavista, znaszmoze ciecia
?

13. Data: 2007-02-19 17:55:27

Temat: Re: Garnki-do Panslavisty
Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Secretgarden" <s...@t...pl> wrote in message
> pobila
> się
> jest do
>
> W takiej szufladzie najlepiej zrobić uchwyty do talerzy / pokrywek podobne
> do tych w suszarkach, bądź też nawet suszarki dobrać w tym celu.

Przy okazji dziękuję za wszystkie rady dotyczace wyboru szybkowara,jestem bardzo
wdzięczna,świetnie się spisuje :)

14. Data: 2007-02-19 18:10:44

Od: "dr_stolz" <d...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wypuszcza cie do kibla.

no to sie znacie widze. razem jecie kupska ?

15. Data: 2007-02-19 18:21:56

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lut, 03:02, "Panslavista" wrote:
> [...]
> Miedź jest trująca.

Śmiem się nie zgodzić;p
Trujący jest tlenek miedzi (ten zielony na dachach). Gdyby tak było,
jak mówisz, nie dopuszczono by miedzianych rur do wody pitnej. Sama
miedź, w czystej postaci, jest nieprzyswajalna przez organizm ludzki.
Podobnie się ma sprawa ze srebrem i z platerem.
Hehehee... Śmieszą mnie sytuacje, gdy w eleganckim domu, dostaję
czarną łyżeczkę ;/ Dobrze, że herbaty nie słodzę - nie muszę wtedy z
łyżeczki korzystać;)
A ciacho, jak się nadaje, to jem ręką;/
Teraz mnie śmieszą, ale kiedyś o tym mówiłam. Tylko przestałam, bo
małe rozumki obrażały się za to:( Ot, duma taka;/

--
Pozdrawiam :)
JaMyszka

16. Data: 2007-02-19 23:15:54

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lut, 03:46, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> a w domu filtr RO
> do wody spożywczej. W filtrze RO na wylocie jest filtr węglowo-srebrowy...

Co do wody spożywczej - filtry osmotyczne są aż tak dobre, że
pozbawiają ją nawet tych związków, które są potrzebne organizmowi.
Powstaje wtedy nowy problem - braki magnezu na przykład... Sami
doświadczyliśmy z tego powodu dolegliwości różnego typu, które
ustąpiły po krótkim okresie zażywania preparatów magnezowych!
Zrezygnowaliśmy zatem z osmotycznego uzdatniania wody spożywczej, bo
nam chodziło tylko o jej odwapnienie - mamy akurat w wodociągu niezłą
wodę, ale twardą. Tak więc z tymi filtrami trzeba ostrożnie.

17. Data: 2007-02-19 23:47:29

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lut, 08:33, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> Na dowód przelicz sobie jakieś solidne wody mineralne z ich
> zawartości i porównaj z tabelami dziennego zapotrzebowania na poszczególne
> pierwiastki dojdziesz do bardzo ciekawych wyników - takich jak, że średnio z
> niektórych pozycji z tabeli musiałabyś wypić 0,5m^3 wody dziennie.

To do mnie przemawia, i owszem. Będę musiała się głębiej zastanowić
nad przyczyną tamtych braków...

> ale kupując warzywa, owoce oraz mięso pędzone
> nawozami zmuszeni jesteśmy zmuszeni to robić. Tzw. witaminki w nich prawie
> nie istnieją...

Co do tego - wybacz, ale się nie zgodzę. Co mają nawozy do zawartości
witamin? Raczej mają wpływ bezpośredni na zawartość szkodliwych
pierwiastków i związków chemicznych w mięsie i roślinach, a pośrednio
na przyswajanie witamin przez nas samych... Ale to już chyba temat nie
na taką dyskusję - bo się zaczęło od garnków :-)

18. Data: 2007-02-20 00:15:45

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lut, 09:05, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> <m...@y...com> wrote in message

ps.com...

> [...]
> na przyswajanie witamin przez nas samych... Ale to już chyba temat nie
> na taką dyskusję - bo się zaczęło od garnków :-)

:-)))
Nie, po prostu w nocy najlepiej mi się myśli. Jest cisza i spokój.
Przed chwilą zapisałam się na test Mensy - jest w Kielcach 27 maja. Na
pewno się nie dostanę, nie ma obawy, ale jesli się czegoś nie
spróbuje, to jakby sie nie żyło, więc... co tam, porażki mi nie
obce :-)

19. Data: 2007-02-20 00:20:39

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lut, 00:15, m...@y...com wrote:
> Jest w Kielcach 27 maja.
Stąd dzisiaj moje myśli krążyły wsród żarówek - przepraszam ;-)

20. Data: 2007-02-20 00:27:14

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lut, 00:20, m...@y...com wrote:
> On 20 Lut, 00:15, m...@y...com wrote:> Jest w Kielcach 27 maja.
>
> Stąd dzisiaj moje myśli krążyły wsród żarówek - przepraszam ;-)

Chyba się pożegnam - dobranoc :-)
Dość już myślenia na dziś.
Bardzo lubię ten żart o bacy: abo ino myśle, abo ino siedze :-)))

PROROCZE TO BYLO...
DO XL
Sucharki
JAK TO Z PARCHEM BYLO