Re: Garść pytań głupawych

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Garść pytań głupawych
Date: Sat, 13 May 2017 22:23:34 +0200

Lisciasty napisał:

> 1. Czy domek drewniany narzędziowy wystarczy postawić w odległości 1,5m
> od płotu, żeby wlazł tam jeszcze żywopłot, czy trzeba większą odległość?

Zależy jaki gatunek krzala zostanie wybrany -- jak szybko rośnie i jakie
rozmiary osiąga.

> 2. Czy siatka na krety ma sens?

Na motyle ma większy (nie powiem, że głębszy).

> 3. Cis na żywopłot to dobry pomysł?

Jeśli w zadbanej posiadłosci objętej po dziadkach, to tak. Pierońsko
wolno rośnie.

> 4. Dlaczego chwasty tak pieruńsko szybko rosną?

"Kwiat bezimienny jest chwastem; kwiat z nazwą łacińską zyskuje
jakby ostrogi fachowości. Jeśli wyrosnie wam na zagonku pokrzywa,
przyczepcie do niej etykietkę z napisem "Urtica dioica" i zaczniecie
ją szanować, co więcej -- ziemię pod nią spulchnicie i zaprawicie
chilijskim nawozem."

Odkąd w literaturze przedmiotu poznałem ten sposób, życie stało się
piękniejsze. Zatem polecam tę uwagę pod rozwagę.

> Dziękuję za uwagę
> L.

Jarek

--
Pewien kronopio znajduje na polu samotny kwiat. Już, już ma go zerwać, kiedy
przychodzi mu na myśl, że jest to niepotrzebne okrucieństwo, więc klęka obok