Gaszenie pamięci.

51. Data: 2011-04-20 10:27:00

Temat: Re: Gaszenie pami?ci.
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości grup

W dniu 2011-04-20 12:04, Ghost pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

-Szczesliwi-Polacy/

> Wystawianie oceny :nt zadowolenia wiekszosci na podstawie tych, z ktorymi
> sie bezposrednio, na co dzien przebywa to malo sensowna koncepcja.
> Zroznicowanie spoleczne nie miesci sie w glowie przecietnemu (nie bedacemu
> akurat badaczem tych obszarow) czlowiekowi.

Wiem. Jednak Chiron zapytał mnie, czy wierzę, więc odpowiadam. Wierzę
sondażom także dlatego, że zgadzają się z moimi subiektywnymi obserwacjami.

Może po prostu żyjemy w innym państwie? No weźmy tylko ten sondaż:
" Najmniej satysfakcji odczuwają ci, którzy są w trudnej sytuacji
materialnej lub rodzinnej oraz mający trwałe problemy zdrowotne."
zostańmy więc przy tym, co najłatwiej stwierdzić: stan majątkowy. Ewo- jaka
część polskich gospodarstw domowych nie posiada praktycznie ŻADNYCH
oszczędności- a posiada kredyty? Czy według tego sondażu- też wykazywali
zadowolenie? Zachęcam Cię do wyguglania sobie tego...
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

52. Data: 2011-04-20 10:32:51

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-20 12:22, Chiron pisze:

> Ewo- i jaki miałby sens roztrząsanie tego, czy wtedy było lepiej czy
> gorzej- skoro tego porównać się nie da?

Porównywać poziomu zadowolenia sensu może i nie ma, ale można dosyć
obiektywnie ocenić, jakie były możliwości zmiany swojego życia w
przypadku braku zadowolenia - łącznie z wyjazdem na stałe - kiedyś i dziś.

> Zwracam Ci tylko uwagę, że trudno uwierzyć człowiekowi, który
> twierdzi, że jest zadowolony z życia w Polsce- i jednocześnie wyjeżdża
> i często nie chce tu wrócić.

Pytanie tylko - czy takie osoby (mieszkające za granicą) brały udział w
tym sondażu? Ja nie wiem, ale wątpię. Czy tego typu sondaże przeprowadza
się na Polakach za granicą? To chyba nie miałoby większego sensu.

Ewa

53. Data: 2011-04-20 10:38:46

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie tylko - czy takie osoby (mieszkające za granicą) brały udział w
> tym sondażu? Ja nie wiem, ale wątpię. Czy tego typu sondaże przeprowadza
> się na Polakach za granicą? To chyba nie miałoby większego sensu.

Prezciez to jest oczywiste, ze nie. Koszt zwyklego badania jest spory, a
zrobienie tego za granica to jakis koszmar.

54. Data: 2011-04-20 10:39:00

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Czy_Ty_wierzysz_w_to? Czy Twoje codzienne doświadczenie jest takie, że bez
> większych zastrzeżeń przyjmujesz wyniki tegio sodażu?

Chiron, a jakbyś scharakteryzował przeciętnego wyborcę PO ?
Szczęśliwy, czy nieszczęśliwy ?

55. Data: 2011-04-20 10:44:02

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości grup

> [...]

obiektywnie ocenić, jakie były możliwości zmiany swojego życia w
przypadku braku zadowolenia - łącznie z wyjazdem na stałe - kiedyś i dziś.
Kiedyś jak już wyjechał- to Zachód witał jak bohatera. Teraz- odwrotnie.
Jednak- mam takie przekonanie, że człowiek zadowolony z życia w danym
państwie- potrafi się tu nieźle urządzić, i to robi, a gdy osiągnie pewien
poziom- to wtedy być może dojdzie do wniosku, że np przeniesienie się do USA
mu coś polepszy. Jednak w żadnym wypadku nie potrafię uwierzyć, że ktoś, kto
nie potrafi sobie dać tu rady (IMO 99,5% wyjeżdżających) jest zadowolony i
stąd wyjeżdża. To nie ma sensu.

> [...]

tym sondażu? Ja nie wiem, ale wątpię. Czy tego typu sondaże przeprowadza
się na Polakach za granicą? To chyba nie miałoby większego sensu.

Czyli- robili sondaż wśród ludzi, z których prawie nikt nie posiada
oszczędności, są zadłużeni, w wielu razach- marzą o pracy w UK- i byli
zadowoleni z życia w Polsce? Ciekawe...
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

56. Data: 2011-04-20 10:45:19

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

> [...]

> większych zastrzeżeń przyjmujesz wyniki tegio sodażu?

Chiron, a jakbyś scharakteryzował przeciętnego wyborcę PO ?

Nie wiem, czy istnieje ktoś taki- powaga.
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

57. Data: 2011-04-20 10:47:22

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-20 12:38, Ghost pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Prezciez to jest oczywiste, ze nie. Koszt zwyklego badania jest spory,
> a zrobienie tego za granica to jakis koszmar.

Koszty kosztami, ale jeżeli chce się zbadać poziom zadowolenia z życia
Polaków, to chyba chodzi o poziom zadowolenia z życia w Polsce? Tak ja
to przynajmniej rozumiem. Jaki byłby sens badania poziomu zadowolenia z
życia Polaków przebywających w Chinach? Jakiś byłby, ale zupełnie inny
raczej. ;)

Ewa

58. Data: 2011-04-20 11:09:41

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oszczędności- a posiada kredyty? Czy według tego sondażu- też wykazywali
> zadowolenie? Zachęcam Cię do wyguglania sobie tego...

Wszystko zależy od kontekstu. Ludzie, którzy nie mają w Polsce
grosza, jak majątrochę oleju w głowie, to dziękują codzień Bogu
za to, że nie urodzili się 'gdziekolwiek na świecie', tylko, szczęśliwym
zrządzeniem losu - w Europie.

Weź sobie taki Pakistan, już chyba o tym wspominałem. Od momentu
ataku na WTC w pakistanie dochodzi bodaj do 4 ataków terrorystycznych
miesiecznie. Ludzie, którzy tam żyją mawiają, że Amerykanie czy Europejczycy
nie mają pojęcia, co to jest terroryzm. Jednocześnie w takim Islamabadzie
budżet policji walczącej z terroryzmem stanowi zdaje się 1% a może nawet
tylko
1promil budżetu policji londyńskiej.

Do czego dążę ?
Dążę do tego, że żonglowanie słowem 'szczęście' w ciasnym kontekscie
ma bardzo ograniczony sens. Zaś w sensie globalnym to masz większość
ludności świata żyjącej w warunkach takich, jak w rzeczonym Pakistanie,
czyli życie w krajach, w których ludzie nie mają pieniędzy - ale dodatkowo
mają masę innych problemów. Nie mają np. praw.
I masz też kraje takie jak nasz - który wyróżnia się od wspomnianego
Pakistanu m.in. tym, że tu znacznie silniej ugruntowana jest świadomość
'wolności związanej ograniczeniami państwowości' a nie dominują mity
'wolności zbudowanej na anarchii lub nienawiści do innego klanu'.
Nie znaczy to, że mity 'dobrej anarchii/złego klanu' u nas nie istnieją.
Owszem, istnieją, bywają nawet bardzo silne - ale udaje się je utrzymać
w ryzach.
I IMO absolutnie niedopuszczalne jest, kiedy jakaś partia polityczna
próbuje te siły wydobywać na wierzch i 'coś' na nich budować.

To jest w gruncie rzeczy dość proste: jeśli ludzie nie mają u nas pieniedzy,
to nawoływania do anarchii przecież ani o jotę tego stanu rzeczy nie
poprawią.
Mogą jedynie spowodować, że problem braku pieniędzy przestanie
być istotny wobec znacznie gorszych nieszczęść.

Na pocieszenie:
http://statichg.demotywatory.pl/uploads/201104/13022
80057_by_bachacha_500.jpg

59. Data: 2011-04-20 11:25:44

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Kwi, 10:16, "Chiron" <c...@o...eu> wrote:
> tak wielu z nich
> deklaruje żydowskie pochodzenie? (by Hanka)

Prosze, wyjasnij mi, o co chodzi z tym zydowskim
pochodzeniem "by Hanka".

60. Data: 2011-04-20 11:28:09

Temat: Re: By Hanka?
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Kwi, 10:19, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu>
> Hanko, czy Ty masz cos z tym wspolnego?

Nie.

NINIEJSZYM POZWOLE SOBIE - I TOBIE TEZ -
GLOSNO I WYRAZNIE NAZWAC CHIRONA
KLAMCA I MANIPULATOREM.

Chironie, staralam sie, jak moglam.

Zegnaj dozywotnio.