Gaz z butli

1. Data: 2007-02-10 18:54:02

Temat: Gaz z butli
Od: MK <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
mam kuchnię gazową podłączaną z butli. W tym momencie butla stoi w
specjalnie zaadoptowanej szafce obok kuchni. I mam takie pytanie - czy
taka butla może stać w zupełnie innym pomieszczeniu niż jej "odbiornik"
- kuchenka gazowa? Z drugiej strony ściany kuchennej, za kuchenką gazową
mam garaż. I mam taką koncepcję, że postawię butlę w garażu, a przebiję
się przez ścianę z wężykiem gumowym i dzięki temu zyskam szafeczkę.
Pozdrawiam,
MK

--
MK
PMS Octavia 2 Combi 1.9 TDI'05, Toledo 1.9D'94

2. Data: 2007-02-10 19:26:48

Temat: Re: Gaz z butli
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MK <m...@i...pl> wrote:

> I mam takie pytanie - czy
> taka butla może stać w zupełnie innym pomieszczeniu niż jej
> "odbiornik" - kuchenka gazowa?

Oczywiście.

J.

3. Data: 2007-02-11 08:59:17

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:eqm2kb$mmq$2@aioe.org
użytkownik *te* napisał(a):

> Gazu palnego nie wolno wyprowadzać wężem gumowym. Musi być metalowy.

A jak mają to rozwiązać ci, którzy korzystają z butli? A palniki
acetylenowe też mają być podłączone metalowymi rurami?

--
Big Jack
//////

4. Data: 2007-02-11 09:43:16

Od: "BoDro" <b...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Big Jack" napisał:

> A jak mają to rozwiązać ci, którzy korzystają z butli? A palniki
> acetylenowe też mają być podłączone metalowymi rurami?

a najlepiej dopytać u gazowników - zarówno co do dopuszczalnej długości węża
( jak kiedyś potrzebowałem oddalić butlę na trzy metry, to fachman
marudził ) jak i dopuszczalność podłączania butli z gazem p-b za pomocą rur
metalowych ( możliwe, ze przepisy pozwalają na podpinanie wyłącznie wężem
elastycznym )

--
Bogdan

5. Data: 2007-02-11 13:36:54

Od: "boryspol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 19:54, MK <m...@i...pl> wrote:

> I mam takie pytanie - czy
> taka butla może stać w zupełnie innym pomieszczeniu niż jej "odbiornik"

Też mam zamiar postawić butlę w innym pomieszczeniu lecz u mnie w grę
wchodzi pomieszczenie piwniczne odległe o kilkanaście metrów.
Mam zamier poprowadzic przewody rurami z zaworami gazowymi po oby
stronach (ze wzgledów bezpieczeństwa).
Bezpieczeństwo to rozumiem przez możliwość szykiego dostępu do zaworów
w celu odcięcia dopływu gazu.
Pamiętać należy aby przy piecu bezwzglednie był reduktor.
Takie jest moje zdanie.
Nie jestem instalatorem wiec mogę sie mylić.

6. Data: 2007-02-11 14:41:06

Od: "Javko" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "te" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> Rurkę gumową to możesz na pikniku używać ale nie w bloku. Zapytaj w
administracji
> Spółdzielni Mieszkaniowej.

www.mastercook.pl/cms/upload/1870-d1430.pdf - tu jest instrukcja płyty
gazowej Mastercooka. Na stronie 7 i 8 jest opis podłączenia płyty do butli
przewodem gumowym.

7. Data: 2007-02-12 09:34:55

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik *te* napisał(a):

> Rurkę gumową to możesz na pikniku używać ale nie w bloku. Zapytaj w
> administracji Spółdzielni Mieszkaniowej.

Nie będę pytał bo znam odpowiedź. Są bloki gdzie nie ma gazu sieciowego
i tam właśnie podłączenie butli gazowej realizuje sie giętkimi wężami.
Sztywne nie miałby tutaj racji bytu, bo jeszcze szybciej by je diabli
wzięli niż giętkie.

--
Big Jack
//////

8. Data: 2007-02-13 09:31:27

Od: MK <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
no to w takim razie jak najbezpieczniej przeprowadzić gaz z butli przez
ścianę? Wężykiem gumowym czy rurką? Jeśli rurką to i tak podłączenie
między butlą a rurką by było przez wężyk z reduktorem...

Czy może wybić dziurę, wsadzić plastikową rurkę i dopiero w tą rurkę
włożyć wężyk, który podłączę bezpośrednio do kuchni? Wężyk w rurce
umocowałbym i uszczelnił silikonem i to by chroniło przed ewentualnymi
uszkodzeniami (choć nie wiem jakimi...., ale w razie czego nie byłoby
problemu z wymianą wężyka)

Pozdrawiam,
MK

p.m.s. Octavia 2 Combi 1.9TDI, Toledo 1.9D
p.r.r.c. Herbert [RIP] + AT1700

9. Data: 2007-02-13 17:22:32

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MK <m...@i...pl> wrote:
> [...]
> przez ścianę? Wężykiem gumowym czy rurką? Jeśli rurką to i tak
> podłączenie między butlą a rurką by było przez wężyk z

Oczywiście, że wężykiem, ruchomej butli nie wolno ci podłączyć
niczym innym, nie słuchaj bzdur.

> Czy może wybić dziurę, wsadzić plastikową rurkę i dopiero w tą
> rurkę
> włożyć wężyk, który podłączę bezpośrednio do kuchni?

Zabezpieczenie tego wężyka przed przetarciem o krawędź muru to
zupełnie osobna sprawa i jak najbardziej powinieneś to zrobić
tak, jak opisujesz. Z tym uszczelnieniem silikonem tylko bym się
zastanowił, wężyka wklejonego w tą rurke na silikon raczej już
nie wyrwiesz, lepiej tam daj coś łatwiej demontowalnego, choćby
pierścień-opaskę z gąbki przycięty na sporo za duży wymiar i
wepchnięty w szparę 'siłom'.

J.

10. Data: 2007-02-13 19:35:40

Od: "boryspol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lut, 10:31, MK <m...@i...pl> wrote:
> [...]
>
> --
> Pozdrawiam
> p.m.s. Octavia 2 Combi 1.9TDI, Toledo 1.9D

Ja tam podłanczam piec do gazrurki na sztywno (oczywiście z zaworem
gazowym z żółtą rączką) a z drugiej strony też zawór i króciec z
wężykiem gumowym z reduktorem do podłanczania butli wymiennej.
Nie chcę już koło pieca żadnych kombinacji.
W kuchni muszę mieć wszystko na fest.

Skąd tlenek węgla?
[gdzie?] kupić noż falisty do dekoracji potraw?
Okrągła sofa
Poswiec chwile studentowi. [SPAM?]
Plamy po silikonie i rdzy na płytkach