Gazety na kompost

21. Data: 2005-06-22 17:56:24

Temat: Re: Gazety na kompost
Od: "kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz Nowicki" <B...@r...pl> napisał w wiadomości
news:42B9646B.1209F864@rodan.pl...

> wsypuje głownie trawę
>
> leje sie z niego ciemono zielona ciecz; przy przezrzucaniu tworza sie
> bajorka
> zielonej cieczy

swego czasu miałam kawał trawnika i prawie nic poza tym.Zalozyłam
kompostownik do którego trafiała skoszona trawa i nic zielonego poza
tym.Dodam ze trawa nie była przesuszona jak to zalecają bo koiarka była z
koszem. Zastosowałam taka metodę: warstwa pomietych w kulki gazet
codziennych(wyborcza jest niezła ,daje b.duzo makulatury) na to warstwe
trawy (mokra ,zielona) na tyle gruba żeby przykryła gazety ,na to znow
gazety i taki przekładaniec az skończyła się trawa.Następnie podlanie
"przyspieszaczem "z konewki.Następne koszenie za tydzien.Kompost nie był
przerzucany.Na wiosnę gotowy był do uzycia. Wiem że to niezgodne z
zaleceniami ,zwłaszcza brak przezucania i kompostowanie mokrej trawy ale u
mnie sie sprawdziło.
pzdr
Kuleczka

22. Data: 2005-06-22 18:29:17

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

kuleczka wrote:

> [...]
> "przyspieszaczem "z konewki.Następne koszenie za tydzien.Kompost nie był
> przerzucany.Na wiosnę gotowy był do uzycia.

A jak go uzywalas, skoro mialas tylko trawnik? Na trawnik?
Wtedy prosciej bylo po prostu zmielona trawe zostawiac na trawniku.
No, Wyborcza by sie zmarnowala ...

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

23. Data: 2005-06-22 19:02:25

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:16iue.3061$IL3.602@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> A jak go uzywalas, skoro mialas tylko trawnik? Na trawnik?

Hejka. Przecież Kuleczka napisała, że ma jeszcze prawie nic poza tym
trawnikiem ;-) Pewnie kompost używa na to.
Pozdrawiam skrupulatnie Ja...cki
PS A te kulki z gazet to świetny pomysł. :-)

24. Data: 2005-06-22 19:19:24

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ze zielona mokra trawa slabo kompostuje
> ale podsuszona to juz calkiem cos innego
> :)
> z pozdroweieniami i usmiechami
> smal

Nawet podsuszona trawa jest kiepskim wkładem do kompostu. Niczym nie
przełożona (wg mnie najlepszy piasek) skleja się na filc i często pozostaje
nieprzerobiona :-(
Swego czasu sianko też zalegało mi w kompostowniku i postanowiłam ten
susz rozrzucać pod wysokie byliny ale też sklejało się w płaty ...

Serdecznie Miłka

25. Data: 2005-06-22 20:06:58

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:
> [...]
> Swego czasu sianko też zalegało mi w kompostowniku i postanowiłam
> ten susz rozrzucać pod wysokie byliny ale też sklejało się w płaty ...
:)))
warstwa piachu to standart co jakas warstwe
:)
z tym siankiem to sie nie zgodze
a zapewne nieprzerobilo sie Tobie gdzies przy boku
:)
wiekszosc sypanych nawozow na trawniczki
osadza sie wlasnie w zdzblach
to naprawde bardzo cenny wklad do kompostu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

26. Data: 2005-06-22 20:11:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> W wiadomości news:00be01c57737$28759bb0$28e51753@smal9k1kzfv9ki

> Hejka. Chcesz mi wmówic, że tam w ogrodzie i okolicy nie rosną
> żadne chwasty? ;-)
:))))
niektore typu tak maja
wystrzyzony na pare milimetrow trawniczek z iglaczakim w korze
:)))))

> Z podsuszonej trawy można też otrzymać sianokoszonkę. :-D
:)))
na upartego ze wszystkiego mozna
ale sianokiszonke robi sie ze swiezo skoszonej trawy
:))))))))))))
> Niedokładnie ususzone siano potrafi się nawet zapalić. :-( Więc dla
> świętego spokoju lepiej w kompostowniku coś dołożyć do trawy.
:))))
chyba tak wielkiego trawniczka to on nie ma
i raczej mowa o kompostniku a nie stogu
:))))))
> Pozdrawiam sardonicznie Ja...cki
> PS Bez minimum wiedzy trudno o logiczne rozważania. < lol >
hehe
dobrze choc
ze jestes samokrytyczny
:PPPP

27. Data: 2005-06-22 20:20:46

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)))
> warstwa piachu to standard co jakas warstwe

Ja sypałam nawet wapnem, bo wideł się nawet w to nie dało wbić :-(

> :)
> z tym siankiem to sie nie zgodze
> a zapewne nieprzerobilo sie Tobie gdzies przy boku

A właśnie chodzi o to że na całych płaszczyznach, nie tylko środku. Na
bokach jest najwięcej przewiewu więc najbardziej powinno być przerobione.
Przekładając kompost z jednej skrzyni do drugiej, spilśnione sianko było
zagrzane, śmierdzące oraz wilgotne w czarną maź.

> :)
> wiekszosc sypanych nawozow na trawniczki
> osadza sie wlasnie w zdzblach
> to naprawde bardzo cenny wklad do kompostu
> :)

Ja nie sypię nawozów ( na wiosnę jedynie czasem dolomit w miejscach
bardzo mechatych ;-) i nie podlewam trawnika. Gleba jest bardzo wilgotna a
trawa bardzo silnie i gęsto rośnie.

Serdecznie Miłka

PS.: Będę mieć też do wydania nasiona pełnika ogrodowego.

28. Data: 2005-06-22 20:30:47

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:002901c57766$948438f0$eddd1753@smal9k1kzfv9ki
Tadeusz Smal <s...@s...pl> napisał(a):

> :)))
> na upartego ze wszystkiego mozna
> ale sianokiszonke robi sie ze swiezo skoszonej trawy
> :))))))))))))

Hejka. I tu się mylisz. Ze świeżo skoszonej trawy robi się kiszonkę, a
sianokoszonkę z trawy podsuszonej. Stąd jej nazwa. :-)

> hehe
> dobrze choc
> ze jestes samokrytyczny

Skromność moja jest wszystkim znana. :-D
Pozdrawiam stabulacyjnie Ja...cki
PS Ciekawe czy wiesz hehehe, co to jest stabulacja? ;-)

29. Data: 2005-06-22 20:31:59

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote:

> Bez powietrza dzdzownice dlugo nie pociagna.

A to już cecha indywidualna dżdżownicy, zależna od jej długości
:-). Na polu była taka, co się ciągnęła dobre 70 cm :).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Wyjrzała glizda z dziury i wesoło gwizda,
Wtem patrzy - z drugiej strony sterczy druga glizda.

30. Data: 2005-06-22 21:03:54

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:002101c57765$df4d3b30$eddd1753@smal9k1kzfv9ki
Tadeusz Smal <s...@s...pl> napisał(a):

> :)
> wiekszosc sypanych nawozow na trawniczki
> osadza sie wlasnie w zdzblach

Hejka. Mógłbys podać różnice w składzie chemicznym liści i źdźbeł traw?
Pozdrawiam suspicyjnie Ja...cki

Budleja skrętolistna
zielone robaczki
czy to jarzębina?
Plamy na orzechu
Poszukuję, kupię - Miłek - Adonis vernalis