Re: Gazowe ogrzewacze wody - na co zwrócić uwagę przy zakupie?

1. Data: 2007-02-28 15:15:41

Temat: Re: Gazowe ogrzewacze wody - na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Od: "boryspol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Lut, 21:20, "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl>
wrote:
> Przede wszystkim na efektywnosc junkersa (%), czyli ile energii idzie w
> komin.
>
> zamienilem junkersa na boiler elektryczny. Teraz ogrzewanie wody wychodzi
> mnie 30-50% taniej (uwzgledniajac aktualna cene gazu) Do tego dochodzi
> troszke mniejsze zuzycie wody. Bo z boilera elektrycznego mozesz puscic
> ciurkiem, z junkersa juz nie.

Boże.
Czasy takich junkersów o których myslicie juz sie skończyły.
Piszecie o przepływowych opodrzewaczach wody na gaz.
Od x lat są juz przecież gazowe podgrzewacze wody na takiej zasadzie
jak elektryczne.
Ustawiasz temperaturę do jakiej chcesz podgrzewać wode i palnik sam ci
się włancza kiedy trzeba.
Z takiego podgrzewacza też puscisz sobie wodę ciurkiem.
Nie mówcie mi ze podrzewanie wody prądem wychodzi taniej niż gazem.

2. Data: 2007-03-01 18:55:18

Od: "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boryspol" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

>Od x lat są juz przecież gazowe podgrzewacze wody na takiej zasadzie
>jak elektryczne.

Nazywa sie to kociol kondensacyjny.
A znasz ich cene?

3. Data: 2007-03-02 09:55:28

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 3/1/2007 7:55 PM, digitaladam napisał(a):

> Nazywa sie to kociol kondensacyjny.
Nie, nazwa "kondensacyjny" mówi, że spaliny w kotle schładzane są
poniżej temperatury skraplania pary wodnej w nich zawartej.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

4. Data: 2007-03-02 10:12:08

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"boryspol" <b...@w...pl> writes:

> [...]
> się włancza kiedy trzeba.
> Z takiego podgrzewacza też puscisz sobie wodę ciurkiem.

A czy są podgrzewacze łączące zalety "boilera" (stała temperatura
pobieranej wody niezależnie od stopnia odkręcenia kranu, czyli właśnie
możliwość pobierania malutkim ciurkiem) oraz ogrzewacza przepływowego
(niewyczerpalność)?

MJ

Gdzie kupić drewniany blat we wrocławiu
płyta gipsowa wytłumienie
Płyty stolarskie [Warszawa]
pralka - cięzki wybór - Bosch, Amica, Zanussi?
zeliwne kaloryfery- jaki nowy piec na wegiel ??