Gdzie dać lepsze "ocieplenie" ?

1. Data: 2010-06-15 08:32:08

Temat: Gdzie dać lepsze "ocieplenie" ?
Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Zdecydowaliśmy się z żoną zlecić firmie wybudowanie dla nas domu.
Firma ma własne działki i za własne pieniądze buduje domy. Takie
warunki nam odpowiadają bo w tym czasie będziemy mieli szanse na
sprzedaż naszego mieszkania.
Zbudowała już kilka domków na nowo powstającym osiedlu.

Wybraliśmy domek dość mały :
http://www.projekty.domow.pl/katalog/index.php?Actio
n=Project&ProjectID=1820

Ale na nasze potrzeby wystarczający.

Nie ukrywam że cena jest dość atrakcyjna (320tys) za stan
developerski , wraz z działką 1000m2.

STANDART WYKOŃCZENIA :

Wykonanie fundamentów/płyty fundamentowej
- ławy z zbrojonego betonu B20
- fundamenty oraz płyta fundamentowa z betonu B15

-wylewka tarasu do 20 m2

-wylewka schodów frontowych

Ściany zewnętrzne o przenikalności cieplnej K=0,29 W/m2 K
- suporeks o grubości 25 cm
- warstwa styropianu o grubości 12 cm
- siatka i szpachla
- tynk w kolorze białym
- wewnątrz tynk maszynowy gipsowy

Jastrych na parterze
- podłoże betonowe
- izolacja
-warstwa styropianu grubości 8 cm
-warstwa wylewki cementowej (jastrych)

Stropodach
- konstrukcja drewnianej więźby dachowej
- folia paroprzepuszczalna
- łaty i kontr łaty drewniane
- dachówka ceramiczna
- sufit pomieszczeń wykonany z płyty kartonowo-gipsowej na profilach
stalowych,
-ocieplenie stropu wełną mineralną grubości 15 cm
- rynny półokrągłe i rury spustowe z tworzywa
- podbitka dachu wykonana z paneli PCV

Okna i drzwi
- profil okienny 6 komorowy, w obustronnej okleinie w kolorze drewna
- okna i drzwi tarasowe posiadają mechanizm obrotowo-uchylny
- drzwi zewnętrzne antywłamaniowe stalowe w kolorze stolarki okiennej
- brama garażowa segmentowa unoszona w kolorze stolarki okiennej
- parapety wewnętrzne PCV

Instalacja elektryczna
- kompletna instalacja elektryczna
- rozdzielnia elektryczna z zabezpieczeniami
- włączniki i gniazdka elektryczne
-biały montaż

Instalacja grzewcza
- piec dwu funkcyjny na eko-groszek
- ogrzewacz wody 80 litrów wyposażony w grzałkę 230V
- grzejniki płytowe białe w pomieszczeniach
- ogrzewanie podłogowe w łazience, kuchni, przedpokój
- grzejnik drabinkowy w łazience

Instalacja wod-kan
- własne ujecie wody (studnia głębinowa z hydroforem)
- zbiornik na nieczystości 8 tyś litrów
-wyprowadzenie punktów wod-kan

Wykończenie wnętrza
- ściany i sufity w pomieszczeniach przygotowane do malowania
- płytki gresowe w kotłowni

Zależy mi aby dom był jak najcieplejszy , bo wiadomo , później będą
niższe koszty utrzymania.
Jednakże chciałbym znaleźć kompromis pomiędzy zyskiem ciepła a
kosztami "inwestycji".

Gdzie warto docieplić ten dom i do jakiej warstwy ocieplenia ?
Nie chce przeginać , bo rozumiem że czym grubsze ocieplenie tym dom
oszcżedniejszy , ale nie zawsze zastosowanie super grubego ocieplenia
będzie miał sens ... ekonomiczny i nie wiadomo czy "inwestycja" w tak
grube ocieplenie kiedykolwiek się zwróci ...

Domek nie ma poddasza użytkowego. Dach będzie zabezpieczony tylko
folią. Nie będzie tam żadnego ocieplenia. Czy w przypadku gdy poddasze
nie będzie zupełnie użytkowane ani ogrzewane warto ocieplać dach , czy
zamiast tego lepiej ocieplić sufit ?

Czy warto w przypadku takiego domu ładować się w okna trzyszybowe
(U=0,6) czy starczy okna dwu szybowe (U=1.1) ? No chyba że są jeszcze
cieplejsze niż U=1.1 okna dwuszybowe ...

Jaka powinna być instalacja jakbym chciał ogrzewać dom piecem na
ekogroszek zamiast ogrzewania domu piecem na ekogroszek - ogrzewać
kominikiem ?

Wiem że na pewno najlepiej samemu by było zbudować dom i itd , ale
niestety nie mam tylu pieniędzy aby całość od razu wyłożyć , a nie
mamy możliwości aby przez pół roku - rok mieszkać gdzieś indziej , a
te warunki jakie oferuje tamta firma jest dla mnie optymalna ...

Pilne !

Dzieki !

2. Data: 2010-06-15 09:07:46

Temat: Re: Gdzie dać lepsze "ocieplenie" ?
Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
b.googlegroups.com...
Witam !

[...]

-----------------------------------
przecież jest ocieplenie
ja bym to zmienił na 20 cm

Adam

3. Data: 2010-06-15 09:17:06

Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Cze, 11:07, "Adam" <adamus1272[nosp...@tlen.pl> wrote:
> [...]
> - folia paroprzepuszczalna
> - aty i kontr aty drewniane
> - dach wka ceramiczna
> - sufit pomieszcze wykonany z p yty kartonowo-gipsowej na profilach
> stalowych,
> -ocieplenie  stropu we n mineraln grubo ci 15 cm
> - rynny p okr g e i rury spustowe z tworzywa
> - podbitka dachu wykonana z paneli PCV
>
> Domek nie ma poddasza u ytkowego. Dach b dzie zabezpieczony tylko
> foli . Nie b dzie tam adnego ocieplenia. Czy w przypadku gdy poddasze
> nie b dzie zupe nie u ytkowane ani ogrzewane warto ociepla dach , czy

Chodzi o to że ocieplony będzie tylko sufit (15cm wełny). Dach nie
będzie zupełnie ocieplony.

4. Data: 2010-06-15 09:50:30

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
i.googlegroups.com...
On 15 Cze, 11:07, "Adam" <adamus1272[nosp...@tlen.pl> wrote:
> Chodzi o to że ocieplony będzie tylko sufit (15cm wełny). Dach nie
>będzie zupełnie ocieplony.

A po co ocieplać jak poddasze nieużytkowe?
Pajakom luksus chcesz fundować?

Krzysiek

5. Data: 2010-06-15 13:15:35

Od: "m@rkop" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Cze, 10:07, "Adam" <adamus1272[nosp...@tlen.pl> wrote:

> ja bym to zmieni na 20 cm

Dołączę się z podobnym problemem. Też buduję dom parterowy z
drewnianym stropem i nieużytkowym poddaszem. W projekcie mam takie
same grubości ocieplenia ścian i stropu (12 i 15). Mam zamiar ogrzewać
dom prądem. Czy jest sens zwiększyć grubość ocieplenia stropu do 30 cm
wełny (2x15), a ścian do 15 cm styropianu? Jak gruby styropian dać pod
podłogę?
Pzdr

6. Data: 2010-06-15 13:52:58

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m@rkop pisze:
Mam zamiar ogrzewać
> dom prądem. Czy jest sens zwiększyć grubość ocieplenia stropu do 30 cm
> wełny (2x15), a ścian do 15 cm styropianu?
Jak prądem chcesz ogrzewać, to jest sens...

Jak gruby styropian dać pod

Dziesiątka powinna wystarczyć, ale jak dasz dwunastkę, to nie zaszkodzi.
Więcej nie ma sensu ekonomicznego :-)

pozdr.
robercik-us

7. Data: 2010-06-15 16:27:26

Od: "wolim" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chcę Cię zniechęcać, ale zastanów się czy rzeczywiście jest ekonomicznie
uzasadnione to, że chcesz kupić tak mały dom. Zwróć uwagę na fakt, że na ma
praktycznie żadnego pomieszczenia gospodarczego. Piszesz, że chcesz ogrzewać
ekogroszkiem - czy zastanowiłeś się gdzie będziesz składował opał? Do
kotłowni nie wejdzie - zresztą ledwo zmieści się tam sam piec. Możesz w
garażu, ale w takim wypadku samochód będziesz stawiał na zewnątrz.
Zastanowiłeś się gdzie wstawisz kosiarkę, stół z tarasu (na zimę), narzędzia
ogrodnicze? A rowery gdzie postawisz - w mieszkaniu pewnie miałeś piwnicę...
Wszystko wrzucisz do garażu? Jeśli tak, to znowu - samochód będzie musiał
stać na dworze. Teraz pomyśl, że za dwa lata dojdziesz do wniosku, że
jednak, żeby wszystko pomieścić, musisz albo budować drugi garaż, albo
stawiać spory domek gospodarczy. Taki domek nie będzie Cię kosztował bardzo
dużo, ale kilkanaście, albo nawet kilkadziesiąt tysięcy może kosztować. Czy
nie lepiej od razu dołożyć nieco i wybrać dom bardziej odpowiadający realiom
mieszkania na wsi? Musisz pamiętać, że dom to nie mieszkanie - jest masa
sprzętu, który trzeba mieć gdzie trzymać. O ile wybrany przez Ciebie projekt
może być wystarczający pod względem ilości pokoi, o tyle pomieszczeń
gospodarczych ma zdecydowanie za mało. Naprawdę mówię to ze szczerego
serca - sam popełniłem błąd, jaki Ty chcesz popełnić i teraz żałuję - te
kilkanaście/dziesiąt metrów więcej, to nie są żadne koszta, tym bardziej, że
pomieszczenia gospodarczego nie musisz wykańczać - wystarczą tynki i
najtańsze płytki. Teraz, po roku mieszkania, na działce mam już dodatkowy
domek narzędziowy i garaż-blaszak na opał. A i tak przestaję się mieścić...

To tyle tytułem wstępu.

Jeśli zaś chodzi o docieplenie, to stoję na stanowisku, że nie ma co
przesadzać. 15 cm dobrej wełny na stropie i 12 cm dobrze położonego
styropianu na ścianach powinno wystarczyć. Chociaż możesz zażyczyć sobie 20
cm wełny i 15-20 styropianu - w skali całej inwestycji będzie to groszowa
sprawa - nie wiem czy przekroczy 1000 zł (wszak robocizna jest jedna, a
tylko grubość materiału się zwiększa). Trzeba tylko dopilnować, żeby
wszystko było zrobione zgodnie ze sztuką...

A pod posadzki ja dałbym 15 cm styropianu.

Okna trzyszybowe są super, bo są ciepłe... ale kosztują równie super :)
Lepiej te pieniądze zainwestować w jakiś gruntowy wymiennik ciepła lub coś
podobnego. Albo zafundować sobie kominek z wkładem wodnym - po pewnym czasie
doszedłem do wniosku, że i tak palę codziennie w kominku, więc czemu tego
nie wykorzystać i nie grzać nim kaloryferów lub chociaż wspomagać piec CO?

PS1. Wybór domu z poddaszem nieużytkowym to świetny pomysł. Wg mnie nie ma
idealnego sposobu na docieplenie skosów - zawsze gdzieś będzie wiało,
regipsy będą pękać, ściany będą zimne, a na dodatek wełna po latach się
zbije i będzie jeszcze ziemniej. Jak się dociepla strop, takie problemy
raczej występować nie będą.

PS2. Ja bym jeszcze na Twoim miejscu przemyślał sprawę obicia stropu od góry
płytą OSB i zostawienia sobie wyłazu. Zawsze na przyszłość będziesz miał
jakąś graciarnię na strychu.

8. Data: 2010-06-16 10:34:19

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

wolim pisze:
> Nie chcę Cię zniechęcać, ale zastanów się czy rzeczywiście jest ekonomicznie
> uzasadnione to, że chcesz kupić tak mały dom. Zwróć uwagę na fakt, że na ma
> praktycznie żadnego pomieszczenia gospodarczego.

dokladnie jak piszesz, graty sie zbieraja, nei ze wszystkim chce sie
latac na strych.

> Jeśli zaś chodzi o docieplenie, to stoję na stanowisku, że nie ma co
> przesadzać. 15 cm dobrej wełny na stropie i 12 cm dobrze położonego
> styropianu na ścianach powinno wystarczyć.

na pl.misc.budowanie Fakir liczyl to dosc dokladnie co do strat kosztow
grubosci styropianu. O ile pamietam wyszlo muz e 15 cm na sciany ma
sens, ale dokladnie to musisz poszukac w archiwum.

> [...]
> cm wełny i 15-20 styropianu - w skali całej inwestycji będzie to groszowa
> sprawa - nie wiem czy przekroczy 1000 zł (wszak robocizna jest jedna, a

no niestety do 15 cm to juz zauwazalnie wychodzi drozej koszt mocowania
do sciany o ile pamietam.

> Okna trzyszybowe są super, bo są ciepłe... ale kosztują równie super :)
> Lepiej te pieniądze zainwestować w jakiś gruntowy wymiennik ciepła lub coś
> podobnego.

to sa dosc drogie rzeczy ale moga miec sens. Niestety pompy ciepla,
rekuperatory zwracaj sie duzo pozniej przy mniejszych budynkach niz przy
wiekszych.

> Albo zafundować sobie kominek z wkładem wodnym - po pewnym czasie
> doszedłem do wniosku, że i tak palę codziennie w kominku, więc czemu tego
> nie wykorzystać i nie grzać nim kaloryferów lub chociaż wspomagać piec CO?

z tym paleniem w kominku to wiekszosci ludzi szybko przechodzi. Troche
szkoda robic kotlownie w salonie.

> PS2. Ja bym jeszcze na Twoim miejscu przemyślał sprawę obicia stropu od góry
> płytą OSB i zostawienia sobie wyłazu. Zawsze na przyszłość będziesz miał
> jakąś graciarnię na strychu.

nawet na pewno, gorzej ze troche trudno o dobrze ocieplony wlaz albo
wylaz, zalezy w ktora strone sie idzie ;-).

KJ

9. Data: 2010-06-17 06:56:24

Od: "montemax" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kotlownia na paliwa stale musi miec 8m/2

10. Data: 2010-06-17 13:58:34

Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie nigdy (generalnie) nie warto trzyszybowych, bo tracisz na
przepuszczalności światła więcej, niż zyskujesz na
izolacyjności.

-----

> Czy warto w przypadku takiego domu ładować się w okna trzyszybowe czy starczy okna
dwu szybowe?
> No chyba że są jeszcze cieplejsze niż U=1.1 okna dwuszybowe.

Robale...
Nie bądź taki... daj bezpłatne ogłoszenie na www.azela.pl (Towarzystwo Edukacji Niestacjonarnej) Prosimy!
PZU Pomoc
Zagospodarowanie kuchni pod oknem z niskim parapetem
Brodzik z nosnikiem styropianowym - montaż