Re: Gdzie kupić normalne masło?

Date: Sun, 16 Dec 2007 11:35:56 +0100
From: maciek kanski <n...@s...maila>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Gdzie kupić normalne masło?

Jan wrote:
> Czy producenci żywności nietrwałej będą ścigani,
> nie wiadomo. Na razie o tym głucho, więc może
> któryś się odważy i zacznie sprzedawać na większą
> skalę normalne masło? Może i ja na nie trafię?
> Chętnie zapłacę podwójną cenę.
Ja też myślałem, że podwójna cena coś da, ale się myliłem. Naszym
wrogiem są wszelkie mleczarnie/cukiernie, które rolnika kontraktują i
nie ma on możliwości zbytnio oddania nadwyżki. A nawet jak ma to mu się
nie chce, bo do mleczarni sprzedaje dzienny obrót z krów (kilkadziesiąt
litrów mleka, kilkanaście sera, masła) i dostaje za to codziennie niezłą
nieopodatkowaną gotówkę rzędu 30zł/krowy. I teraz czy mu się opłaca
nalewać w jedną buteleczkę 1.5l mleka dla miastowego, który łaskawie
zapłaci 2x czyli 3zł? Albo raz na tydzień weźmie 1kg twarogu płacąc
20zł, kiedy cukiernia za twarogi daje prawie 100zł dziennie?
Do tego dochodzi drugi aspekt, cukiernia bierze regularnie, 365 dni w
roku i zbyt jest zapewniony. A czy indywidualny klient mimo obietnic
będzie raz w tygodniu przyjeżdżał po świeże wyroby? Jak raz nie
przyjedzie to nie zarobi się nic, tylko straci.
Oczywiście wiem, że przebitka 10zł tygodniowo daje rocznie 500zł zysku,
ale niech ktoś to rolnikowi wytłumaczy.

Ja ćwiczyłem ten temat na wsi i nie udało mi się znaleźć dostawcy. Z
tego co się rozeznałem to po prostu jedyny sposób na świeże mleko, sery,
masło śmietanę to kupienie własnej krowy, wstawienie jej do jakiegoś
gospodarza który i o krowę zadba i któremu będzie się chciało sery
robić. A rolnikom jest teraz ogólnie dobrze i do roboty ponadplanowej
ciężko ich zachęcić, przebitka 2x od ilości detalicznych naprawdę na
nikim nie robi wrażenia.
Kolejny wariant, czyli rozkręcenie takiej działalności gospodarczej
odpada: rolnicy to taka korporacja, do której nie ma wstępu z zewnątrz,
a bez symbolicznego KRUSu, niepłacenia podatków, dopłat rolniczych oraz
specjalnego traktowania ze strony państwa biznes taki IMHO nie ma sensu.

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )