Re: Gdzie się wykastrować?

Data: 2006-01-17 21:47:34
Temat: Re: Gdzie się wykastrować?
Od: "Marek Celiński" <m...@w...pl>

Użytkownik "PowerBox" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dqjnfs$mkl$1@atlantis.news.tpi.pl...

> - rozumiem, że to pod wpływem książki ale pomyśl sam zanim zaczniesz
> powtarzać jakieś autorytety w złym kontekście. Software to są
> przekonania i
> postawy, nawykowe sposoby percepcji, które każdy w dowolnym momencie
> może
> dowolnie zmienić.

Nawykowych sposobów percepcji nie da się _dowolnie_ zmieniać.
Nie jest też prawdą, jakoby zmiana postawy nie zmieniała wag
synaptycznych w sieciach neuronalnych mózgu. Oczywiście, że zmienia.
Zmiana postaw zmienia więc strukturę anatomiczną mózgu na poziomie
mikro (poziomie pojedynczych synaps) i na poziomie receptorów
synaptycznych. Pod wpływem emocji łatwiej zmieniać postawy, ponieważ
większa ilość katecholamin zwiększa plastyczność sieci, m.in. przez
przyspieszenie transkrypcji i translacji genów kodujących fragmenty
receptorów glutaminiamu.

> Przekonanie od
> mózgu chcesz odrywać?

Napisałem coś _dokładnie odwrotnego_ - procesy psychiczne to
epifenomeny procesów neurofizjologicznych.
Więc:
Software ~ fizjologia
Hardware ~ struktura anatomiczna