[lekko OT] Gdzie w sieci ladne talerze ? :)

11. Data: 2007-12-12 09:33:15

Temat: Re: [lekko OT] Gdzie w sieci ladne talerze ? :)
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> wrote in message
news:475fa923@news.home.net.pl...

> wszkliwna, o
>
> przezroczyste to jest szkliwo a ten malunek pod spodem albo wtopiony w
> szkliwo to dekoracja.

> wiesniactw.
>>

> dla jednego wieśniactwem jest talerz dekorowany złotem/platyną dla innego
> kalka w łabędzie czy motywy mysliwskie, inny nie jest wstanie patrzeć na
> wzory geometryczne- kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje ;-)
> Przy większości polskich fabryk porcelany działają sklepy przyzakładowe, w
> internecie mozna sobie przejrzeć strony firmowe i katalogi z ofertą, są
> [...]

Wieśniactwo nie jest dobrym terminem - wszak sztuka ludowa jest matką innych
sztuk. Nazwałbym to coś bezguściem. Brak umiejetnosci takiegp skomponowania
otoczenia człowieka, aby wszystko "grało". Mody absolutnie do tego nie
zaliczam.

12. Data: 2007-12-12 09:42:48

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| pisze:

> [...]
> kalka w łabędzie czy motywy mysliwskie, inny nie jest wstanie patrzeć na
> wzory geometryczne- kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje ;-)

...a jeszcze inny nie wartościuje w taki sposób.
O gustach (estetyce) jak najbardziej można dyskutować, natomiast
wartościowanie na ich podstawie może się okazać nieco ryzykowne,a nawet
ryzykanckie, bywa to czasem miecz obusieczny.
--
BBjk

13. Data: 2007-12-12 09:50:14

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
skomponowania
> otoczenia człowieka, aby wszystko "grało". Mody absolutnie do tego nie

topek pod hasłem wieśniactwa (zdobienie złotem/platyną) nakreślił swoje
gusta.
To o czym piszesz nie określa raczej gustów jednej osoby/grupy społecznej.
Raczej definjujesz- co jest szuką a co nią nie jest.
Generalnie zgadzam się z Twoją wypowiedzią.

Pozdrawiam

Monika

14. Data: 2007-12-12 09:57:34

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> innego

> innych
> skomponowania
>
> topek pod hasłem wieśniactwa (zdobienie złotem/platyną) nakreślił swoje
> gusta.

Niekoniecznie, wiele osób nie ma pojęcia, że stół zdobi nie tylko
zastawa, ale okazja, ilość gości i ich gusty, oraz - a nawet przede
wszystkim - podawane potrawy.

15. Data: 2007-12-12 12:56:43

Od: "topek " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za linki :)

> lubiana www.lubiana.com.pl
Najbardziej z wszystkich linkow przypadly mi do gustu produkty tej firmy.
A konkretnie: Porcelana dla domu -> victoria -> dek.1724A kal.2330
Podoba wam sie? :)
Nie jest to szczyt moich marzen, ale juz tyle brzydkich widzialem a to wyglada
najladniej.
Napisalem do nich maila czy ich porcelana jest odporna w 100% na zmywarke.
Zobaczymy czy odpisza :)

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

16. Data: 2007-12-12 13:33:37

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napisalem do nich maila czy ich porcelana jest odporna w 100% na zmywarke.
> Zobaczymy czy odpisza :)

porcelana na pewno, zdobienie nie koniecznie
lepiej zadzwoń, więcej się dowiesz i nie będziesz musiał tygodniami czekać
na odpowiedź

Pozdrawiam

Monika

17. Data: 2007-12-12 17:01:58

Od: Ola Żyszkowska <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

topek pisze:
> Witam,
> przegladalem allegro i nie bylo co do reki wziasc. Albo jakies zlote, albo
> ludwik XVI albo kwiatuszki, rozyczki i ptaszki.

firma Dajar tudzież Dajar Selective Shops

parę ciekawych całkiem prostych serii ma też Porcelana Chodzież

Ale jeśli chodzi o prostotę kształtów i kolorystyki, to Dajar ma
naprawdę parę fajnych wzorów.

pozdrawiam
Ola Żyszkowska

18. Data: 2007-12-12 20:00:05

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| pisze:
[...]
> [...]
> Raczej definjujesz- co jest szuką a co nią nie jest.
> Generalnie zgadzam się z Twoją wypowiedzią.

Generalnie moja pani to ten pan nie odróżnia psp od prk, (nie zna? i)
nie przestrzega zasad netykiety.
Wieśniak on czy brak mu gustu? Autorytet?
Sam, pewnie na temat takiego osobnika napisałby elaborat.
:-)
pozdr. Jerzy

19. Data: 2007-12-13 21:25:18

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> wrote in message

> Generalnie zgadzam się z Twoją wypowiedzią.

Nie zauwazylas tepoto, ze nikt kto sie szanuje na tej grupie nie wdaje sie z
tym kretynem w powazne dyskusje?
Moglabys to uszanowac i rowniez ignorowac tego matola? Poczytaj sobie w
archiwum (nie tylko tej grupy), jakie bzdury i oszczerstwa ten debil
wypisuje, to moze zrozumiesz, ze nie warto sie z nim zadawac. Jezeli nie
zrozumiesz, znaczyc to bedzie, ze jestes skonczona kretynka.
--

Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

20. Data: 2007-12-13 21:51:03

Temat: Re: Gdzie w sieci ladne talerze ? :)
Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tle to pod palcem nie powinno byc wyczuwane przejscie. Talerz powinien
> byc na calej powierzchni gladziutki (pokryty takim specjalnym szkliwem).
> I wtedy jest zmywarkoodporny (Spülmaschinenfest) a nie tylko nadajacy
> sie do zmywarki (Spülmaschinengeignet)

Ten nadajacy sie do zmywarki, to ktory? Np. kazdy z polskiej porcelany
typu Chodziez, czy Cmielow? Jaka jest np. porcelana Gerlacha, czy
Villa Italia? Na ich dnach jest napisane "microwave & dishwasher
safe".

--
Olleo

CZAS PRAWDY