Gdzie żelazo ?

1. Data: 2002-06-06 11:29:27

Temat: Gdzie żelazo ?
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jakie pokarmy zawierają duże ilości dobrze i łatwo przyswajalnego żelaza ?

Dzięki

Pzdr.

Śmiech

2. Data: 2002-06-06 11:44:52

Temat: Re: Gdzie żelazo ?
Od: "Bogna" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam,
> Jakie pokarmy zawierają duże ilości dobrze i łatwo przyswajalnego żelaza ?
> [...]

Dużo żelaza zawierają wątróbka, wołowina i baranina. Z produktów roślinnych -
rośliny strączkowe, zielone warzywa liściaste, suszone owoce, np. morele i
rodzynki, a ponadto płatki śniadaniowe wzbogacone żelazem. Godne polecenia są
też drożdże piwne, melasa i otręby pszenne. Pozdr. Bogna

3. Data: 2002-06-06 13:11:13

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
>
> Jakie pokarmy zawierają duże ilości dobrze i łatwo przyswajalnego żelaza ?

Curry, imbir, wodorosty nori suszone, otręby mieszane, soczewica zielona lub
brązowa sucha, kakao w proszku, ziarno sezamowe, pestki dyni, soja sucha,
wątróbki kurze, siekana soja, soczewica czerwona (sucha), wątroba jagnięca,
pasztet z wątróbek, brzoskwinie suszone, fasola odm. haricot (sucha), płatki
zbożowe, fasola nerkowata (sucha), orzechy nerkowca, kasza jęczmienna
(sucha), kuskus (suchy), pszenica bulgar (sucha), marele suszone, wołowina
chuda, kapusta włoska, krótko gotowana, jaja, jagnięcina chuda, bekon chudy,
pieczony, brązowy ryż (suchy), fasolka po bretńsku, zielenina krótko
gotowana, brokuły krótko gotowane.
Spozycie zalecane 18-19 mg kobiety, 15 mg mężczyźni.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

4. Data: 2002-06-06 14:36:16

Od: "Ella J" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

i dobrze te rzeczy które wymienione we wcześniejszych postach spożywać z
produktami bogatymi w witaminę c, bo wtedy się dobrze przyswaja.
Ella

5. Data: 2002-06-06 15:02:57

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@p...onet.pl wrote:

> Witam,
>
> Jakie pokarmy zawierają duże ilości dobrze i łatwo przyswajalnego żelaza ?

Przede wszystkim zielona pietruszka!! Najszybciej uzupełnia niedobory.
Mi bardzo pomogła kiedy miałam naprawde silna anemię.
Aby była "do przełknięcia" należy ją drobno pokroić i troszkę skropić oliwą.
Na chlebek idealna. Powinno się jej naprawdę dużo jeść.

Pozdrawiam,
Mich

Czy jest jakis ginekolog na grupie?
Antykoncepcja