Gerda - smarowanie

1. Data: 2008-06-10 04:45:27

Temat: Gerda - smarowanie
Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w drzwiach zamek Gerda, ten z kluczem rurkowym. Zaczynają
się kłopoty z wkładaniem/wyjmowaniem. Na pewno nie jest to zbita
końcówka, ale zwykły opór przy wkładaniu. Czym to nasmarować, bo
coś mi świta, że nie wolno używać niczego tłustego?

2. Data: 2008-06-10 05:54:34

Temat: Re: Gerda - smarowanie
Od: "Jackare" <1...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czym to nasmarować, bo
> coś mi świta, że nie wolno używać niczego tłustego?

zamki smaruje się suchym grafitem.
--
Jackare

3. Data: 2008-06-10 05:56:46

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jun 10, 6:45 am, ab <a...@i...wroc.pl> wrote:
> [...]
> końcówka, ale zwykły opór przy wkładaniu. Czym to nasmarować, bo
> coś mi świta, że nie wolno używać niczego tłustego?

Pewnie jakies smarowidlo do mechanizmow precyzyjnych.
Ale ja zostawilbym to fachowcowi, ew. wymienil na gwarancji.

Nasmarujesz czyms z allegro, nazbiera sie smiecia w zamku
i zamiast do pracy, bedziesz czekac az slusarz Cie uwolni :)

4. Data: 2008-06-10 06:39:13

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
i...@1...0.0.1
użytkownik *ab* napisał(a):

> [...]
> końcówka, ale zwykły opór przy wkładaniu. Czym to nasmarować, bo
> coś mi świta, że nie wolno używać niczego tłustego?

To może gliceryną?

--
Big Jack
//////

5. Data: 2008-06-10 06:51:11

Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> końcówka, ale zwykły opór przy wkładaniu. Czym to nasmarować, bo
> coś mi świta, że nie wolno używać niczego tłustego?

w tej rurce (w kluczu) zbiera się często brud
i utrudnia wkładanie, więc zacznij od sprawdzenia/wyczyszczenia tego
miejsca
(drutem a najlepiej wiertłem);
a do zamków Gerda ma swoje firmowe "smarowidło",
ale użyć można dowolnego
środka o właściwościach czyszcząco-penetrująco-lekkosmarnych,
np. WD-40 (czyli właściwie nafta z dodatkiem oleju o malej lepkości;);

g.

6. Data: 2008-06-10 06:56:17

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ab" <a...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> końcówka, ale zwykły opór przy wkładaniu. Czym to nasmarować, bo
> coś mi świta, że nie wolno używać niczego tłustego?

Zamków właściwie nie powinno się smarować.
Jeśli jednak zachodzi taka konieczność to polecam olej do zamków f-my
Korrek, preparat Sonax lub olej do zamków w sprayu f-my Wurth. W
ostateczności poczciwe WD-40, mające więcej substancji penetrujacych, które
szybko odparowują, niz samego oleju.

P.

7. Data: 2008-06-10 08:15:08

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ewentualnie można pskinąć do zamka preparatet typu "Kontakt spray". Jest on
wprawdzie przewidziany do czyszczenia styków, ale ładnie też czyści zamki i
potem wyparowuje bez śladu.
Jacek

8. Data: 2008-06-10 09:51:46

Od: "Janusz" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w tej rurce (w kluczu) zbiera się często brud
> i utrudnia wkładanie, więc zacznij od sprawdzenia/wyczyszczenia tego
> miejsca
> (drutem a najlepiej wiertłem);

Potwierdzam... Ja wyjąłem zbity kłak z dziury zamka pęsetą

Pozdr.
Janusz

9. Data: 2008-06-10 17:18:20

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Jun 2008 10:15:08 +0200, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:

>ewentualnie można pskinąć do zamka preparatet typu "Kontakt spray". Jest on
>wprawdzie przewidziany do czyszczenia styków, ale ładnie też czyści zamki i
>potem wyparowuje bez śladu.

Najlepiej bębenek umyć w nafcie bo żadne psikanie nie usunie
nagromadzonych zanieczyszczeń. To trochę kłopotliwe - trzeba zamek
wymontować, a potem trochę się namęczyć z wielokrotnym zanurzaniem
bębenka w międzyczasie kręcąc kluczem, ale skuteczne. Część syfów
wypłynie, reszta się rozpuści i zamek będzie dzałał jak nowy (potem
nie trzeba niczym smarować). Przetrenowałem tak moją Gerdę i mija już
5 rok - zamek jak nowy.

--
A.

10. Data: 2008-06-11 10:59:03

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

ab pisze:
> [...]
> końcówka, ale zwykły opór przy wkładaniu. Czym to nasmarować, bo
> coś mi świta, że nie wolno używać niczego tłustego?

Jeśli po usunięciu zanieczyszczeń z rurki dalej są kłopoty
z wyjmowaniem i wkładaniem klucza, to trzeba delikatnie rozwiercić
końcówkę rurki albo oszlifować jej wewnętrzną krawędź drobnym okrągłym
pilnikiem. Krawędź rurki po wielokrotnym wkładaniu klucza do zamka ma
tendencję do zaginania się do środka i to jest przyczyna problemów.
Ten sposób polecił mi kiedyś pracownik firmy dorabiającej klucze.

T.

jaka mikrofale polecacie
Jakie panele do ok 45 zł
Poszukiwany rzecoznawca budowlany - Poznań
orginalna skora kurtka meska
ile czasu powinno "schnąć" mieszkanie?