Czy 80-latkowie sa jeszcze leczeni czy juz przeznaczeni do eutanazji ?

21. Data: 2000-06-13 21:37:21

Temat: Re: Geriatria = Psychiatria czemu tak jest w Polsce ?
Od: m...@k...net.pl (Monika J.) szukaj wiadomości tego autora

From: Dariusz <t...@p...onet.pl>

> [...]
> Gdy wydolnosc wedlug systemu diagnozowania bedzie mierna, to
> nie musicie sie chwalic.
>
> A co do publicznych diagnoz, to w waszym szpitalu moze tak jest, ze
> badacie kolego pacjentow grupowo i glosno wykrzykujecie co komu dolega,
> a wyniki badan przyklejacie tasma na szybie
> aby kazdy mogl sobie pogrzebac i znalezc swoje lub sasiada.
>
> Zachecam do kontynuowania pelnej diagnostyki przez internet
> wraz z operacjami i przeswietlaniem rtg z wykorzystaniem promieniujacego
> monitora.
>
> Zycze dalszych sukcesow w rozwoju publicznego diagnozowania na

No Jarku, teraz i ja sie dolacze do prosby Krzysztofa!
Monika

---
Www.intralink.com.pl to Mega Muzyczny Sklep, w ktorym znajdziesz obecnie
okolo 30.000 plyt, kaset, i innych nosnikow z muzyka. Sprawdz. Zapraszamy

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-medycyna
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-medycyna/

22. Data: 2000-06-13 21:43:49

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie zauwazyl w tv prezenterow, aktorow, politykow etc.
> chorych psychicznie. Ale zareczam, ze wielu ludzi tzw. publicznych choruje
> psychicznie.

ja uwazam ze kolega psychiatra cierpi na paranoje z tytulu wykonywanego
zawodu, i w kazdym przechodniu, kazdym dziennikarzu, polityku,
piosenkarzu widzi swojego pacjenta.
Obecnego albo przyszlego.

To naprawde moze byc grozne i prowadzic do znajdowania chorych
psychicznie wsrod znajomych, najblizszych.

I to jest Kolego grozne. Grozny jest sposob traktowania ludzi
przez psychiatre, ze widzi w co drugim chorobe psychiczne,
gdyz jak pisales kazda depresja to choroba psychiczna,
a poniewaz wiekszosc bezrobotnych miewa depresje, gdy nie ma pieniedzy
na zaplacenie czynszu

dalej dziennikarze, politycy itd, telewizja, radio , prasa

to idac dalej sladem mysli szanownego Kolegi
dojdziemy do statystycznie istotnych wnioskow, ze
w Polsce polowa ludzi jest chora psychicznie i wymaga terapii
psychotropami, a 10% to od razu w kaftan i na sygnale do uzdrowiska .

To, ze Expert czegos nie zauwaza, nie znaczy to, ze to cos nie
> istnieje.

Czasami trzeba rzeczywistego experta, by w takim pobieznym
> ogladzie, jak w tv, zauwazyc objawy psychopatologiczne.

Ja to niestety uwazam za objawy paranoiczne i skrzywienie zawodowe,
bo jak mowia stare babcie,
" Pani, a ktory to psychiatra jest normalny ..." ;-)

Zatem te twierdzenia o obrodzeniu chorymi psychicznie w telewizji,
polityce, sejmie, senacie , uwazam za zwykle
przejezyczenie.

Ciekaw jestem, jak
> Expert vel (odpowiednie wpisac) wyobraza sobie osobe chora psychicznie?

A skad Dariusz ma to wiedziec ?

> Sadze, ze sa to refleksje oparte nad "Lotem nad kukulczym gniazdem", "Rain
> Man'em" albo i najnowszym zeszytem Tytusa, Romka i A'Tomka :-)

A sa juz nowe Przygody Tytusa ?
To koncze dyskusje i lece do kiosku ;-)
ale zaraz, co ma T.R.T. wspolnego z chorobami psychicznymi ?

to moze mam nie kupowac ?

> Dopiero co wrocilem z pracy, wiec wybaczcie mi ten przydlugi post, ale
> Expert dziala na mnie jak balsam.

i prawidlowo ;-)
Dariuszowi tez mozg odpoczywa w dyskusji .

Ale do rzeczy.

Tezy , ze telewizje , polityke opanowali chorzy psychicznie
to chyba element kampanii wyborczej.

I rzeknij w ktorym programie jest najwiecej chorych psychicznych i o
ktorej godzinie sie produkuja.

Nazwisko politykow i znanych osob lepiej nie wymieniaj, bo to
drazliwy temat
i zawsze moga uznac to za pomowienie .

Moze pracujesz dla konkurencyjnej telewizji i dlatego ta jedna ci
brzydko pachnie ?

Ale nadal mam nadzieje ze to byl zawodowy zart, ze w telewizji i
polityce pojawiaja sie chorzy psychicznie .

brtrrr.
juz wylaczam telewizor
bede ogladal jedynie dzienniki

(...moooooznaaaaa ???

23. Data: 2000-06-13 22:49:38

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-)

> ja uwazam ze kolega psychiatra cierpi na paranoje z tytulu wykonywanego
> zawodu, i w kazdym przechodniu, kazdym dziennikarzu, polityku,
> piosenkarzu widzi swojego pacjenta.
> Obecnego albo przyszlego.

Widze, ze telemedycyna nie jest tez obca szanownemu Expertowi.

> To naprawde moze byc grozne i prowadzic do znajdowania chorych
> psychicznie wsrod znajomych, najblizszych.

Hmmm, czyzby Expert sugerowal niebezpieczenstwo dla otoczenia?

> [...]
> gdyz jak pisales kazda depresja to choroba psychiczna,
> a poniewaz wiekszosc bezrobotnych miewa depresje, gdy nie ma pieniedzy

Nigdzie nie pisaslem szanowny Panie, ze kazda depresja to choroba
psychiczna. Zerknijcie no Towarzyszu do poprzednich postow. Metoda
szybkiego, ultraszybkiego, czy superultraszybkiego czytania, byle ze
zrozumieniem czytanego tekstu.

> Ja to niestety uwazam za objawy paranoiczne i skrzywienie zawodowe,
> bo jak mowia stare babcie,
> " Pani, a ktory to psychiatra jest normalny ..." ;-)

Faktem jest, ze niestety cos Pan uwaza. Musze Panu tez podpowiedziec, ze
kazdy rok pracy psychiatry to 1% uszczerbku na zdrowiu psychicznym, teczowki
zielenieja, wlosy sie przerzedzaja, powstaja zylaki podudzi, wzrok sie
pogarsza itd. itp. Ale znow podziwiam Pana expercka pewnosc siebie. Moze
jednak jakies namiary bym mogl szanse poleczyc sie u prawdziwego
specjalisty? :-)))

> Zatem te twierdzenia o obrodzeniu chorymi psychicznie w telewizji,
> polityce, sejmie, senacie , uwazam za zwykle
> przejezyczenie.

Gdzie obrodzilo, komu obrodzilo i czym obrodzilo?

> Ciekaw jestem, jak
>
> A skad Dariusz ma to wiedziec ?

Juz Dariusz wie dobrze, hehehe

> A sa juz nowe Przygody Tytusa ?
> To koncze dyskusje i lece do kiosku ;-)
> ale zaraz, co ma T.R.T. wspolnego z chorobami psychicznymi ?

W wieku dzieciecym nic, w wieku doroslym moze..

> Dariuszowi tez mozg odpoczywa w dyskusji .

Odpoczywa?? A mialem wrazenie, ze caly czas pracuje na najwyzszych obrotach
:-)

> Ale do rzeczy.
>
> Tezy , ze telewizje , polityke opanowali chorzy psychicznie
> to chyba element kampanii wyborczej.

Tak, jestem agentem Mossadu (w sobote wlasnie jade do Jerozolimy)

> Ale nadal mam nadzieje ze to byl zawodowy zart, ze w telewizji i
> polityce pojawiaja sie chorzy psychicznie .

Pojawiaja sie, pojawiaja sie i to nie zart, bo niektorych leczylem. A do
poprzedniego postu: w wojsku i policji tez pracuja ludzie z zaburzeniami
psychicznymi. Zapewne taki ekspert jak Pan wie, ze wojsko i policja
zatrudnia psychiatrow na etatach. Prawda, ze Pan to wie?

> brtrrr.
> juz wylaczam telewizor
> bede ogladal jedynie dzienniki
>
> (...moooooznaaaaa ???

Nawet trzeba, polecam odpoczynek od klawiatury. Na rok. Pa.

--
Jarosław Łączkowski

24. Data: 2000-06-14 02:02:14

Od: a...@a...com (AnikaV12) szukaj wiadomości tego autora

From: Dariusz t...@p...onet.pl
Date: 6/12/00 3:26 PM Eastern Daylight Time

> Widze pomieszanie pojec, wiec tlumacze:

Juz trzeci raz zapytuje o geriatrie, a Pan trzeci raz pisze
o psychiatrii.<<

Panie Dariuszu przepraszam, ze pytam . Czy to pan ma tych 80 latek? Jesli tak
to rozumiem.......

25. Data: 2000-06-14 02:17:07

Od: a...@a...com (AnikaV12) szukaj wiadomości tego autora

A czemu sie jej obawiaja amerykanie, nie wydajac takim osobom wiz ?
Widocznie zagrozenie istnieje.

Amerykanie maja dosyc wlasnych poj......ow i nie chca sobie dobierac jeszcze z
importu. Ten kto leci w Ameriku ma byc zdrowy, miec wielkie lapy do
kontraktorki,sprzatania biurowcow i azbestow.
KPW?

26. Data: 2000-06-14 02:24:50

Od: a...@a...com (AnikaV12) szukaj wiadomości tego autora

Szanowny Expert nie zauwazyl w tv prezenterow, aktorow, politykow etc.
chorych psychicznie.

How about Mr Kaluzynski?????

27. Data: 2000-06-14 07:34:07

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarosław Łączkowski" napisał(a):
> Natomiast niepokoi mnie, ze z choroby psychicznej czasami robi sie
> straszaka. Prawda jest, ze choroba jest choroba -czy to somatyczna czy
> psychiczna - przynosi cierpienie, a cierpienie budzi wspolczucie i chec
> niesienia pomocy.

Masz Jarku w 100% rację; faktycznie żart z kondycji psychicznej E(D.)
był niestosowny. Biję się w piersi. Widać już zapomniałem czego mnie
nauczono w Twojej dziedzinie na studiach...

> Rozumiem dobrze zniecierpliwienie postami Experta, nikt natomiast nie wyzywa
> ludzi od chorych somatycznie. Hmm, ciekawe bylyby obelgi w stylu: Ty marska
> watrobo, Ty zylaku odbytu, Ty kamico nerkowa, Ty kamieniu zolciowy, Ty
> rozedmo pluc, Ty swinko (Ty wieprzu brzmi juz niemedycznie) :)))

Można by bardziej piętrowo; ładnie by było: ty mięśniakomięsaku
prążkowanokomórkowy groniasty!

> Szanowny Expert nie zauwazyl w tv prezenterow, aktorow, politykow etc.
> chorych psychicznie. Ale zareczam, ze wielu ludzi tzw. publicznych choruje
> psychicznie.

Faktycznie, por. wywiad z prof. Szymusikiem w Przekroju, przed kilku
miesiącami...

> Swoja droga caly czas mam nadzieje, ze Expert okaze sie kawalarzem. Bylby to
> geniusz!

Może on robi doktorat z socjologii ... albo raczej habilitację ...

Krzysiek Okon

28. Data: 2000-06-14 07:41:58

Od: "BB" <b...@a...warszawa.mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Może on robi doktorat z socjologii ... albo raczej habilitację ...
CZy ktorys z lekarzy zalecal rehabilitacje (bo w tym przypadku D. raczej o
to chodzi) kosztem innych ludzi?
BB

29. Data: 2000-06-14 07:48:05

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BB napisał(a):
> CZy ktorys z lekarzy zalecal rehabilitacje (bo w tym przypadku D. raczej o
> to chodzi) kosztem innych ludzi?

Jemu jeśli ktoś zalecał to nie lekarz a promotor ;-))

Krzysiek Okon

30. Data: 2000-06-14 08:57:31

Od: "BB" <b...@a...warszawa.mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jemu jeśli ktoś zalecał to nie lekarz a promotor ;-))
Na prawie karnym wykladowca powiedzial ze wiele chorob psychicznych nie
przeszkadza w zdobyciu tytulow naukowych .... ale generalnie nie o to chodzi
w zyciu
Prof. Kotarbinski mowil ze naukowcy sa grupa reprezentatywna wiec chorzy
umyslowo tez sie musza wsrod nich znajdowac - wiec moze rzeczywsice pana D.
trzeba potraktowac jako taki przypadek
BB

Grzybek
Picie wody