Gimnazjum - konkursy przedmiotowe. Pilne! Pomóżcie!

1. Data: 2002-10-10 13:35:41

Temat: Gimnazjum - konkursy przedmiotowe. Pilne! Pomóżcie!
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu dzisiejszym mój syn Michał dowiedział się w szkole, że uczniowie,
którzy nie mieli na koniec roku szkolnego piątki lub szóstki z przedmiotu
nie mają prawa wziąć udziału w konkursach przedmiotowych.
Jutro jest w warszawskich szkołach pierwszy etap konkursu biologicznego i 4
dziewczynki z klasy syna właśnie się dowiedziały, że to, że się całe wakacje
i cały wrzesień uczyły do olimpiady nie ma znaczenia, że są przepisy i
koniec. Co za przepisy? Co to za pomysł? Może to jest błędna interpretacja
przepisów. Na szczęście mojego syna to nie dotyczy, ale za tydzień może już
dotyczyć (będzie wtedy konkurs chemiczny, a on miał na koniec roku 4).
Michał prosił mnie o pomoc dla jego koleżanek.
Jedyne co znalazłam to na stronie MENiSu tekst dotyczący rekrutacji do
liceum:
"Niektórym kandydatom do szkół ponadgimnazjalnych przysługują preferencje:
1) laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których
program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co
najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do wybranej szkoły
ponadgimnazjalnej niezależnie od przyjętych kryteriów,"
Jak dla mnie uniemożliwienie uczestnictwa w konkursie jest to pozbawianie
dzieci szansy na bezstresowe dostanie się do szkoły ponadgimnazjalnej lub
choćby zdobycia dodatkowych punktów...
Proszę pomóżcie mi znaleźć argument, żeby te dzieciaki miały szansę.

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

2. Data: 2002-10-10 13:59:42

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ao3vqf$s36$1@news.onet.pl...
> Proszę pomóżcie mi znaleźć argument, żeby te dzieciaki miały szansę.

Właśnie udało mi się dodzwonić do kuratorium... I się dowiedziałam, że nie
ma szczegółowych przepisów... że każde dziecko może brać udział w
konkursie... jeśli tylko interesuje się przedmiotem i ma wiedzę
wystarczającą do wzięcia w nim udziału, a co będzie jutro w szkole to się
okaże...

3. Data: 2002-10-10 18:31:27

Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Te ograniczenia są prawdopodobnie wymysłem szkoły, niegdy się nie spotkałem
z takim kryterium jak ocena z przedmiotu.

A to, że nauczycielkom nie chce się sprawdzać testów to w tym przypadku już
ich sprawa.

P.S. Wysokie miejsce w olimpiadzie jest jednym z podstawowych kryteriów
przyznawania oceny celującej, ciekawe jak to jest z 6-kowiczami ze szkoły
Pani syna :).

Sam miałem nauczycielkę, która w 2 klasie LO wręcz uniemożliwiła mi udział w
Olimpiadzie. :(

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski

Papużki Nierozłączki
www.republika.pl/adam_figarski
n...@p...onet.pl

4. Data: 2002-10-10 20:58:48

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> P.S. Wysokie miejsce w olimpiadzie jest jednym z podstawowych kryteriów
> przyznawania oceny celującej, ciekawe jak to jest z 6-kowiczami ze szkoły
> Pani syna :).

Michał ma szóstkę z biologii od czwartej klasy szkoły podstawowej, odkąd się
biologia pojawiła. Nie mogła to być ocena za konkursy, bo takich nie było,
ale naprawdę ma wiedzę wybiegającą ponad program szkolny... W gimnazjum mają
punktowy system oceniania. Akurat z biologii wygląda to wyjątkowo ostro. W
ciągu roku mają szanse zdobyć 130 punktów, plus 13 dodatkowych (za odpowiedź
na dodatkowe pytanie na klasówce - pytanie jest sprawdzane pod warunkiem
uzyskanie maksa za normalne pytania) Żeby dostać szóstkę trzeba zdobyć co
najmniej 131 punktów. i wcale nie jest to takie proste...
Natomiast względem konkursu biologicznego (i każdego innego) jest idiotyczny
przepis i z tego co wiem obowiązuje w całej Polsce. Jak się jest finalistą
(dojdzie się do III etapu) to się ma szóstkę z przedmiotu i jakieś dodatkowe
punkty przy dostawaniu się do liceum. Natomiast jak się jest laureatem (i to
jest ta bzdura) to się ma maksymalną ilość punktów z testu gimnazjalnego z
części matematyczno przyrodniczej, co implikuje 5 szóstek na świadectwie - z
matematyki, fizyki, chemii, geografii i biologii... Analogiczne za konkurs
matematyczny ma się szóstkę z pozostałych przedmiotów... IMO jest to
całkowita pomyłka...

5. Data: 2002-10-10 22:53:32

Od: "Roman Stachowiak" <r...@p...jik.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> matematyki, fizyki, chemii, geografii i biologii... Analogiczne za konkurs

A co ma wspólnego maksymalna ilość punktów z testu z szóstkami na
świadectwie??? Przecież to są zupełnie niezależne sprawy.
Jeśli możesz wskaż mi przepis, o którym mówisz. I nie pisz "wiem, że jest
idiotyczny przepis", tylko podaj jego podstawę prawną.

RomanS

6. Data: 2002-10-11 07:15:10

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@p...jik.com.pl> napisał w
wiadomości news:ao50bf$af9$1@news.tpi.pl...
> A co ma wspólnego maksymalna ilość punktów z testu z szóstkami na
> świadectwie??? Przecież to są zupełnie niezależne sprawy.

Moim zdaniem tak włąśnie jest.

> Jeśli możesz wskaż mi przepis, o którym mówisz. I nie pisz "wiem, że jest
> idiotyczny przepis", tylko podaj jego podstawę prawną.

Poszukam i się dowiem.
Wyczytałam takie coś w Gazecie wyborczej, taką samą interpretacje przyniósł
syn ze szkoły, jedynym miejscem, w którym to sprawdzałam była jego szkoła...
Masz rację, że powinnam poszukać przepisu.

7. Data: 2002-10-11 07:29:55

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ao5tsv$8vf$1@news.onet.pl...

> [...]
> syn ze szkoły, jedynym miejscem, w którym to sprawdzałam była jego
szkoła...
> Masz rację, że powinnam poszukać przepisu.

Już mam ze strony: (to jest strona gdańskiego kuratorium, ale przepisy w tym
względzie są identyczne)
http://www.kuratorium.sprintnet.pl/konkursy_gim/k_pr
zedmiotowe/ramreg.htm

"6. Laureatowi wojewódzkiego (III etapu) konkursów przedmiotowych dla
gimnazjów przysługują następujące preferencje:

otrzymuje celującą ocenę klasyfikacyjną końcoworoczną,

jest zwolniony z części humanistycznej lub matematyczno-przyrodniczej
egzaminu gimnazjalnego odpowiednio. Zwolnienie z części
egzaminu gimnazjalnego jest równoznaczne z uzyskaniem w tej części
najwyższego wyniku,1

jest przyjmowany do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od
ustalonych kryteriów, o których mowa w § 8 ust.1 rozporządzenia wymienionego
w punkcie I.1.4 powyżej. " (rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z
dnia 27 sierpnia 2001 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów
do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół
do innych (Dz.U. z 2001 r. nr 97, poz.1054 wraz z późniejszymi zmianami). )

A o szóstce na koniec roku jeśli się ma maksymalną ilość punktów z egzaminu
końcowego mówi wewnętrzny regulamin oceniania w szkole.

8. Data: 2002-10-12 22:02:17

Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Laureat w tym przypadku zostanie nie tylko przyjęty do dowolnej szkoły ( no
chyba, że ma trójki, lub nie zdał egz. gimn.) ale i dostanie 6 z połowy
przedmiotów. ( co może mu dać jedynie dodatkowe nagrody na koniec roku)

Ja, kiedy zostałem laureatem w podstawówce dostałem za to 6 tylko z
biologii

Bardzo mi się podobają swiadectwa że średnimi powyżej 5,5.
Coraz więcej geniuszy mamy ;), choć wcześniej już tak też bywało.

System oceniania jest w tym przypadku wadliwy

Ja niestety ja jestem jedynie, jak to ktoś kiedyś określił " wybiórczo
uzdolniony" i tylko raz miałem średnią aż 5,1 :).

9. Data: 2002-10-14 08:57:25

Od: "Roman Stachowiak" <r...@p...jik.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ao5uoh$ba8$1@news.onet.pl...

> [...]
> gimnazjów przysługują następujące preferencje:
>
> otrzymuje celującą ocenę klasyfikacyjną końcoworoczną,

Tylko z tego przedmiotu - co wydaje się oczywiste.

> [...]
> egzaminu gimnazjalnego odpowiednio. Zwolnienie z części
> egzaminu gimnazjalnego jest równoznaczne z uzyskaniem w tej części

Najwyższy wynik oznacza w tym miejscu 50 punktów z danej części egzaminu, a
nie najwyższych ocen z wszystkich przedmiotów objętych tą częścią egzaminu.

> [...]
egzaminu
> końcowego mówi wewnętrzny regulamin oceniania w szkole.

Tylko, że wyniki egzaminu mogą być ogłoszone po zatwierdzeniu przez Radę
Pedagogiczną. Co będzie, jeśli uczeń czwórkowy otrzyma z egzaminu 50
punktów? RP zbierze się jeszcze raz, by zmienić mu ocenę na świadectwie? Dla
mnie to jest bzdura.

RomanS

10. Data: 2002-10-14 09:26:04

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@p...jik.com.pl> napisał w
wiadomości news:aoe0rh$1ul$1@news.tpi.pl...

> [...]
> Pedagogiczną. Co będzie, jeśli uczeń czwórkowy otrzyma z egzaminu 50
> punktów? RP zbierze się jeszcze raz, by zmienić mu ocenę na świadectwie?

Oj, chyba nie mogą być ogłoszone po zatwierdzeniu przez radę pedagogiczną...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Niemiecki
kurs japonskiego w warszawie
Kwalifikacje zawodowe.
potrzebna pomoc z zarządzania (1 rok studiów)
edukacja zdrowotna-pilne