Ginekolog -endokrynolog

31. Data: 2005-03-24 08:46:11

Temat: Re: Ginekolog -endokrynolog
Od: Emi <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers napisał(a):

> Diane zaleca się stosować do 6 miesięcy. Skąd te lata?

niestety, dużo dziewczyn bierze diane kilka lat... (zresztą był tutaj
ostatnio taki jeden post, jego autorka brała diane 2 lata)

no i należy wspomnieć, ze przecieżsame sobie recept nie wypisują...

> Znakomita większość ma miesiączki znacznie miejsze niż przed. W życiu nie
> słyszałam o przypadku zwiększenia obfitości miesiączek po rozpoczęciu
> zażywania tabletek. Jak dysponujesz jakimiś fascynującymi badaniami na ten
> temat, podaj linka do Medline, o wyobrażeniach wyssanych z palca nie mam
> ochoty dyskutować.

w moim przypadku różnica jest bardziej niż znaczna...

czasowo okres jest mniej więcej taki sam, jednak bardziej skąpy, a
przede wszystkim duuuuuuużo mniej bolesny, właściwie prawie nic mnie nie
bloi, wcześniej dwa dni spędzałam w łóżku, środki przeciwbólowe niewiele
dawały... a nie należe do osób bardzo wrażliwych na ból...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

32. Data: 2005-03-24 10:14:37

Od: "moscal moscal" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@g...pl> napisał(a):

> A mamy? Proponuję coś poczytać na badaniach nad cyklem kobiet po odstawieniu
> tabletek.

to ja prosze poczytac opinie kobiet i ich problemy po odstawieniu tabletek..
obraz troszke rozni sie od sheringowej propagandy...

> Diane zaleca się stosować do 6 miesięcy. Skąd te lata?

pytaj sie lekarzy ginekologow... przeciez to oni przepisuja te tableki nawet
przez kilka lat...

> Ależ tak.

alez nie:)

chyba, ze jako lek rozumiesz tylko chemie antybiotykowa;)

> [...]
> temat, podaj linka do Medline, o wyobrażeniach wyssanych z palca nie mam

ot przyklad z zycia...
kobita dostala na torbiel Gravistat 250, tlumaczenie lekarze szybciej zniknie
torbiel;) efekt? -> problemy z cera (nigdy nie miala), okresy byl to istny
potop, samopoczucie tez nie najlepsze, etc.

chiba nie musze tutaj nazwiskami sypac?;)

33. Data: 2005-03-24 10:31:54

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

moscal moscal <q...@g...pl> napisał(a):

> to ja prosze poczytac opinie kobiet i ich problemy po odstawieniu tabletek..
> obraz troszke rozni sie od sheringowej propagandy...

Osobiście zamiast nonsensów wypisywanych przez histeryczki na forach
portalowych wolę poczytać wyniki dużych, wieloletnich badań klinicznych, co i
polecam dyletantom niezdającym sobie sprawy z tego, że jednostkowe opinie są
w kontekście naukowym całkowicie bezwartościowe.

> pytaj sie lekarzy ginekologow... przeciez to oni przepisuja te tableki nawet
> przez kilka lat...

Wszyscy znani mi ginekolodzy stosują Diane maksymalnie przez 6 miesięcy.
Natomiast na forach portalowych roi się od idiotek, które usłyszały od
koleżanki, że "Diane jest dobre na cerę" i wyłudziły receptę np. od
internisty pod hasłem "a bo mój ginekolog jest na urlopie".

> chyba, ze jako lek rozumiesz tylko chemie antybiotykowa;)

A jakiż to lek jest całkowicie obojętny dla wątroby i nijak jej nie obciąża?

> ot przyklad z zycia...

[ciach]

A syn ciotki kuzyna żony kolegi widywał Matkę Boską. Co, nie wierzysz?

> chiba nie musze tutaj nazwiskami sypac?;)

Sypnij linkami do wyników badań, starczy.

JoP

34. Data: 2005-03-24 11:17:55

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polecam dyletantom niezdającym sobie sprawy z tego, że jednostkowe opinie są
> w kontekście naukowym całkowicie bezwartościowe.

tak badań, któe często sa sponsorowane ;) przez koncerny farmaceutyczne ,
pomine tutaj juz fakt ze w zalezności od koncernu jaki zawita do danego
lekarza - takie pigulki on przpisuje.

> [...]
> koleżanki, że "Diane jest dobre na cerę" i wyłudziły receptę np. od
> internisty pod hasłem "a bo mój ginekolog jest na urlopie".

wiesz Jolu teoria a praktyka to jednak róznica ;) W teorii oczywiście 6
miesiecy nie dluzej , w praktyce uslyszałam, ze "glupstwa pani gada, Diane -35
to jest bardzo dobry lek i nie ma przeciwskazań nawet do wieloletniego go
stosowania ". To byla ostatnia wizyta u tego lekarza. I takich przypadków znam
wiecej, i wcal ete osoby nie sa "gupimi idiotkami" kt wyłudzzają recepte

> JoP

jesli nie masz nic do powiedzenia odnosnie tematu postu, badź łaskawa wiecej
nie pisac nie na temat postu, o to samo prosze inne osoby. Do dyskutowania na
temat pigulek i ich poprawności w stosowaniu przez niekt lekarzy , tudziez
badaniach , teorii i praktyce prosze załozyć nowy wątek. Bo jak na razie
wszyscy dyskutuja nie w temacie.

Pozdrawiam

Aska

35. Data: 2005-03-24 11:20:16

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy nie warto pomyslec nad  laparoskopowym usunieciem tej torbieli ?
> wszebor

własnie to chce zrobic , pry zlaparoskopii jest mozliwość diagnostyki , a więc
moze wyjasniłoby sie dlaczego ona powstaje. Ale najpierw chce znależc
lekarza , któremu bede mogla zauwafac i kt nie bedzie leczyl tylko skutku, ale
przyczyne !

Pozdrawiam

Aska

36. Data: 2005-03-24 12:15:47

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aska <a...@o...pl> napisał(a):

> tak badań, któe często sa sponsorowane ;) przez koncerny farmaceutyczne ,
> pomine tutaj juz fakt ze w zalezności od koncernu jaki zawita do danego
> lekarza - takie pigulki on przpisuje.

Nurses Health Study było sponsorowane przez jakiś koncern farmaceutyczny?
Jaki?

> [...]
> przypadków znam
> wiecej, i wcal ete osoby nie sa "gupimi idiotkami" kt wyłudzzają recepte

Nie znam innego wyjścia z tej sytuacji niż znalezienie sobie sensownego
ginekologa, któremu się ufa. (Co oczywiście nie przeszkadza w byciu pacjentem
oświeconym, który sam sprawdza pewne rzeczy dla spokoju ducha.)

> jesli nie masz nic do powiedzenia odnosnie tematu postu, badź łaskawa
> wiecej
> nie pisac nie na temat postu, o to samo prosze inne osoby.

Koleżanka, widzę, pierwszy raz w Usenecie? Będę dobra: to jest grupa
dyskusyjna, każdy może się wypowiedzieć, a zdarza się, że wątki dryfują,
ciągną się na setki postów i zmieniają temat wiele razy. Specyfika medium,
polecam zapoznanie się z nią, zanim się napisze coś podobnie nonsensownego.

JoP

37. Data: 2005-03-25 08:00:55

Od: "moscal moscal" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> polecam dyletantom niezdającym sobie sprawy z tego, że jednostkowe opinie są
> w kontekście naukowym całkowicie bezwartościowe.

hm.. jak dla mnie pachnie mi tu prl'em, gdzie kazano sluzyc dobru ogolu, z
ktorego mialo wyniknac dobro jednostek... tylko jakos nie wynikalo;)

ale masz tu twoje ulubione badania;)

z jednego serwisu ot np:

"Doustna antykoncepcja przed ciążą może sprzyjać wzrostowi płodu."
http://www.forumginekologiczne.pl/md.php?name=mtxt&f
ile=article&sid=493&m=2

"Czy masa ciała ma związek z nieskutecznością doustnych środków
antykoncepcyjnych?"
http://www.forumginekologiczne.pl/md.php?name=mtxt&f
ile=article&sid=2029&m=1

"Antykoncepcja u nastolatek: wpływ na kości."
http://www.forumginekologiczne.pl/md.php?name=mtxt&f
ile=article&sid=523&m=1

a wiecej kopiuj wklej mi sie nie chce;p

> Wszyscy znani mi ginekolodzy stosują Diane maksymalnie przez 6 miesięcy.

jak dla mnie cos ich malo znasz;)

> Natomiast na forach portalowych roi się od idiotek, które usłyszały od
> koleżanki, że "Diane jest dobre na cerę" i wyłudziły receptę np. od
> internisty pod hasłem "a bo mój ginekolog jest na urlopie".

widze, ze kobiety masz za malo inteligentne;) ale w koncu je reprezentujesz
wiec cos wiesz;)

> A jakiż to lek jest całkowicie obojętny dla wątroby i nijak jej nie obciąża?

hm.. a o probiotykach to pewnie nie slyszalas ot np;p

> [ciach]
>
> A syn ciotki kuzyna żony kolegi widywał Matkę Boską. Co, nie wierzysz?

hehe.. alez ja nie gadam plotek... jak pisalem z ZYCIA...
czyli wyjasniajac jak dla blondynki znam ta osobe...

> Sypnij linkami do wyników badań, starczy.

powyzej;) jak chcesz wiecej poszukaj np na tym serwisie;)

38. Data: 2005-03-25 09:15:14

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

moscal moscal <q...@g...pl> napisał(a):

> hm.. jak dla mnie pachnie mi tu prl'em, gdzie kazano sluzyc dobru ogolu, z
> ktorego mialo wyniknac dobro jednostek... tylko jakos nie wynikalo;)

Rozumiem, że cała EBM to w takim razie przeżytek post-PRLowski? No, no,
odważne stwierdzenie na grupie sci. (Mega ROTFL.)

> ale masz tu twoje ulubione badania;)

Prosiłam o konkretne - a mianowicie, że stosowanie środków hormonalnych w
celu regulacji cyklu jest nieskuteczne, albo o to rzekome rozregulowanie
kobiecych hormonów po odstawieniu pigułki, a nie, że pigułki są wytworem
szatana. A nejchętniej takie, że pigułki upośledzają trwale płodność, bo to
częsta urban legend, wbrew wynikom badań, takim np. jak te:

http://humrep.oupjournals.org/cgi/content/full/17/10
/2754

> jak dla mnie cos ich malo znasz;)

Wystarczająco dużo.

> widze, ze kobiety masz za malo inteligentne;) ale w koncu je reprezentujesz
> wiec cos wiesz;)

Ludzie są w ogóle mało inteligentni en masse, co dobitnie widać na Twoim
przykładzie, no offence.

Różnica między płciami jest tu tylko taka, że facetom nie aplikuje się Diane.
O, tu masz taką modelową panienkę, jak na zamówienie:

139&a=22065139

> hm.. a o probiotykach to pewnie nie slyszalas ot np;p

Mówienie, że probiotyk to lek, to circa tak jakby mówić, że cytryna to lek
(no bo w sumie czemu nie).

> hehe.. alez ja nie gadam plotek... jak pisalem z ZYCIA...
> czyli wyjasniajac jak dla blondynki znam ta osobe...

Ja też znałam faceta, który mówił, że widywał Matkę Boską. Dlaczego Ty mi nie
wierzysz, a ja mam wierzyć Tobie?

> powyzej;) jak chcesz wiecej poszukaj np na tym serwisie;)

Dalej proszę o konkrety, bo na razie w wynikach badań do 1:0 dla mnie.

JoP

39. Data: 2005-03-25 10:32:22

Od: "moscal moscal" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@g...pl> napisał(a):

> Rozumiem, że cała EBM to w takim razie przeżytek post-PRLowski? No, no,
> odważne stwierdzenie na grupie sci. (Mega ROTFL.)

hehe... ja jedynie stwierdzilem, ze twoje slowa brzmia jak za prlu, nie liczy
sie czlowiek licza sie badania na 100,1000 osobach mega ROTFL;p

> [...]
> szatana. A nejchętniej takie, że pigułki upośledzają trwale płodność, bo to
> częsta urban legend, wbrew wynikom badań, takim np. jak te:

w dobie afery:
http://kiosk.onet.pl/art.html?DB=162&ITEM=1219102&KA
T=244

zapytam glupiutko za czyje pieniadze bylo to robione?;)

hm.. to moze siegnijmy do ulotki:

Działanie niepożądane
Podczas stosowania preparatu mogą wystąpić: niewielkie podwyższenie ciśnienia
tętniczego krwi, obrzęki; krwawienia międzymiesiączkowe, plamienie, brak
miesiączki, brak krwawienia z odstawienia, zmiany nasilenia krwawienia
miesiączkowego, zwiększenie wielkości włókniakomięśniaków macicy, kandydoza
pochwy, nasilenie nadżerki szyjki macicy i wydzielania przez gruczoły
szyjkowe; tkliwość piersi, mlekotok, ból piersi, powiększenie piersi,
zmniejszenie wydzielania mleka przy stosowaniu bezpośrednio po porodzie;
nudności, wymioty wzdęcia, zapalenie jelita grubego; rumień guzowaty, wysypka
skórna, ostuda, rumień wielopostaciowy, trądzik, łojotok, łysienie, hirsutyzm,
hipertrichosis, opryszczka ciężarnych, przebarwienia (które mogą nie ustąpić
po odstawieniu); żółtaczka cholestatyczna, zespół Budd-Chiari; zmiana
krzywizny rogówki, nietolerancja szkieł kontaktowych, zaćma; ból głowy, zmiany
nastroju, depresja, drażliwość, pląsawica; zatrzymanie płynów, zmiany masy
ciała, upośledzenie tolerancji glukozy, zmiany łaknienia; zmiany libido,
zespół napięcia przedmiesiączkowego; zaburzenie czynności nerek, zespół
hemolityczno-mocznicowy. Rzadko występowały: nadciśnienie tętnicze, zawał
mięśnia sercowego, zaburzenia krążenia mózgowego, zakrzepica żył głębokich,
zaburzenia zakrzepowo-zatorowe tętnic, zatorowość płucna i inne zatory;
łagodne guzy wątroby, złośliwe guzy wątroby, rak szyjki macicy, rak piersi;
cholestaza wewnątrzwątrobowa, kamica żółciowa; ciężki ból głowy, migrena,
uszkodzenie nerwu wzrokowego.

Interakcje
Interakcje z innymi lekami, w wyniku których zmniejszona jest skuteczność
działania składnika estrogenowego preparatu, mogą powodować plamienie,
krwawienie międzymiesiączkowe lub nieskuteczność działania antykoncepcyjnego.
Dotyczy to barbituranów, soli sodowej fenytoiny, ryfampicyny i dziurawca
zwyczajnego. Niektóre inhibitory proteazy i niektóre leki przeciw retrowirusom
zwiększają (np. indinawir) lub zmniejszają (np. ritonawir) stężenie substancji
czynnych złożonych preparatów antykoncepcyjnych we krwi. Może wystąpić
zaburzenie krążenia jelitowo-wątrobowego estrogenów, które prowadzić może do
przyspieszenia wydalania substancji czynnych i zmniejszenia skuteczności
doustnych preparatów antykoncepcyjnych, np. cholestyramina, niektóre
antybiotyki - ampicyliny lub tetracykliny. Opisywano interakcje z topiramatem,
fenylobutazonem, karbamazepiną. Możliwe jest wystąpienie interakcji z
gryzeofulwiną. Może wystąpić pogorszenie tolerancji glukozy.

"Hormonalna terapia zastępcza a ryzyko raka sutka."
http://www.forumginekologiczne.pl/md.php?name=mtxt&f
ile=article&sid=475&m=

"Stosowanie estrogenowej terapii zastępczej wiązało się ze zwiększeniem ryzyka
zgonu z powodu raka jajnika - American Cancer Society's Cancer Prevention
Study II"
http://www.mp.pl/artykuly/?aid=129&spec=63

wybacz dalej w pozniejszym terminie;)

> Wystarczająco dużo.

lubisz tak liczby to moze liczbowo?;)

> [...]
>
> Różnica między płciami jest tu tylko taka, że facetom nie aplikuje się Diane.
> O, tu masz taką modelową panienkę, jak na zamówienie:

139&a=22065139

tio moze cos takiego?;P
http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=1361344&id_f=9

> Mówienie, że probiotyk to lek, to circa tak jakby mówić, że cytryna to lek
> (no bo w sumie czemu nie).

sorki ale albo jestes ignorantka albo chwalisz sie niewiedza...
takie male obudzenie era antybiotykow sie powoli konczy...

dosyc stare newsy;)
http://www.annieappleseedproject.org/probfutdir.html
http://www.annieappleseedproject.org/probinhumdis.ht
ml

ostatnio w onecie byl wiekszy artykul na ten temat...

btw: obecnie modne staje sie dodawanie "dobrych" kultur bakterii
do jogurtow (danone;)

> Ja też znałam faceta, który mówił, że widywał Matkę Boską. Dlaczego Ty mi nie
> wierzysz, a ja mam wierzyć Tobie?

alez to jedynie twoja dobra wola;p chcesz to wierz nie to nie...

> Dalej proszę o konkrety, bo na razie w wynikach badań do 1:0 dla mnie.

hehe... w jednej osobie sedzia i kat;) a w meczach to podobno sedzia przyznaje
punkty;)

40. Data: 2005-03-25 12:25:07

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> liczy
> sie czlowiek licza sie badania na 100,1000 osobach mega ROTFL;p

Zmartwię Cię. Cała EMB opiera się na statystyce i choćbyś się pocięło, tego
nie zmienisz.

> w dobie afery:
> http://kiosk.onet.pl/art.html?DB=162&ITEM=1219102&KA
T=244
> zapytam glupiutko za czyje pieniadze bylo to robione?;)

Czy to dotyczy Nurses Health Study, o które pytałam? Czy dotyczy w ogóle
tabletek antykoncepcyjnych? Nie? To dziękujemy.

> hm.. to moze siegnijmy do ulotki:

Powtórzę, może wielkimi literami, ale nie mam wielkiej nadziei:

NIE PYTAM O SKUTKI UBOCZNE ANI ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z TABLETKAMI
ANTYKONCEPCYJNYMI TYLKO PROSZĘ O WYNIKI BADAŃ ŚWIADCZĄCE O NIESKUTECZNOŚCI
STOSOWANIA HORMONÓW W LECZENIU ZABURZEŃ HORMONALNYCH U KOBIET. Z GÓRY
DZIĘKUJĘ. ALBO PODAJ LINK, ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ.

> tio moze cos takiego?;P
> http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=1361344&id_f=9

To jest o leczeniu zaburzeń hormonalnych? Bo ja tam widzę problemy z seksem
jakiegoś madzika55. Ale może źle widzę?

> sorki ale albo jestes ignorantka albo chwalisz sie niewiedza...
> takie male obudzenie era antybiotykow sie powoli konczy...

Mega ROTFL. Ja wiem, że kompromitowanie się w Usenecie jest powszechnie
uprawianym sportem, ale chyba są jakieś granice.

Poproszę o linka do Medline, gdzie jest explicite napisane, że antybiotyki
wychodzą z użycia.

> btw: obecnie modne staje sie dodawanie "dobrych" kultur bakterii
> do jogurtow (danone;)

O muj borze, dodaje się _leków_ do jogurtów, tak po prostu, i nie ostrzega o
tym?

Jeszcze raz: probiotyk to nie lek.

(Tak a propos tego, o czym piszesz, to poczytaj reportaż Wyborczej o kampanii
reklamowej Danone i opinie lekarzy na temat "podnoszenia odporności przez
picie jogurtów". Muszę Cię bardzo zmartwić: te żywe kultury bakterii to w 99%
ściema marketoidów. Dałoś się podejść jak dziecko.)

> alez to jedynie twoja dobra wola;p chcesz to wierz nie to nie...

No to nie wierzę bez podania linka do wyników uznanych badań naukowych.

2:0 dla mnie. Grasz dalej, czy przestajesz się kompromitować?

JoP

Skutki odstawienia pigułek anty...
grzybica ukladu pokarmowego
Przebijanie pęcherza płodowego